Yangın ve Güvenlik Dergisi 100. Sayı (Ocak 2007)

1 GÜNCEL yacağını belirtti ve bu atamaya rezerv koyacaklarını bildirdi. Uluslararası Deniz Güvenliği Komitesi 82. Dönem Toplantılarında ele alınan ana konulardan başlıklar: t Deniz güvenliğini arttırmaya yönelik önlemler t Yeni gemilerin yapım standartları t Gemi tasarımı ve ekipmanları t Deniz güvenliğinde insan faktörü t Gemilere yönelik silahlı saldırı ve hırsızlık olayları t Gemi tanıma ve izleme t Likit ve gazların taşınması t Tehlikeli mal, kargo ve konteynırlar t Arama-kurtarma Yeni Yolcu Gemi Güvenliği Standartları Komite Başkanı ve Rus Federasyonu' nun IMO'daki daimi temsilcisi olan lgor Ponomorev'in ani ölümünden ötürü oturumların Komite Başkan Yardımcısı Neil Ferrer tarafından yürütüldüğü toplantılarda bir dizi yeni uluslararas ı yolcu gemi güvenliği standardı ele alındı. Deniz Güvenliği Komitesi'nin önceki toplantı sında ortaya atılan Solas'a ilişkin düzeltme önerileri; mevcut düzenlemelerin, özellikle de büyük yolcu gemileri için yeterli olup olmadığını değerlendirme amacıyla 2000 yılında başlatılan kapsamlı bit gözden geçirmenin sonucunda ortaya çıkmıştı. istanbul'da yapılan toplantıda önerilen yeni düzenleme değişiklikleri ise şu iki temele dayanıyor: Düzenlemeler, kayıpların önceden engellenmesini sağlamalı ve gemiler; herhangi bir hasar durumunda gemi limana doğru giderken i nsanların güvenli bir şekilde gemide kalabilmelerini sağlayacak şekilde tasarlanmal ıd ı r. Önerilen değişiklikler arasında Solas 111 ve ll-2'ye hasar eşiği kriterinin (bir geminin tasarımına bağlı olarak dayanabileceği ve limana güvenle dönmesini engellemeyecek hasar miktarı) dahil edilmesi gibi yenilikler de var. Bu değişikliklerle gemi tasarımcıları gelecekte karşılaşılabilecek bütün güvenlik şart ların ı yerine getirebilecekler. IYANGIN ve GÜVENLİK SAYI 100 56 Toplantıda önerilen değişikliklerden bazıları şu şekilde sıralanıyor: t Alternatif tasarım ve düzenlemeler t Bir geminin hasar gördükten sonra limana gidişi esnasında muhafaza edilmesi gereken güvenli alanlar t Güvenlik sistemlerinin kontrol, işletim ve takibine olanak sağlayan gemi güvenlik merkezleri t Yangın tespit detektörleri ve manüel çağrı noktalarının uzaktan ve tek tek belirlenebilmesini gerektiren şartlar da dahil olma'k üzere, sabit yangın tespit ve alarm sistemleri t Düzenli tahliye ve terk için gereken zaman ve herhangi bir dikey alan yangın nedeniyle servis dışı kaldığında temel sistemlerin çalışır durumda kalmasını gerektiren şartlar Yangın Düzenlemeleri ve Balkonlar 2006 yılının Mart ayında Jamaika'da Grand Cayman ve Montego Körfezi aras ından geçerken dış balkonlarda başlayan ve çeşitli güvertelere yayılan Star Princess gemisinde çıkan yangının bir sonucu olarak önerilen değişikl ikler Solas Bölüm ll-2'ye ve Uluslararası Yangın Güvenlik Sistemleri Yasası kapsamında ele alındı. Solas Bölüm 11-2 ile ilgili değişiklikler; mevcut 4. 4 (ana güverte kaplamaları), 5. 3. 1. 2 (tavan ve astarlar), 5. 3. 2 (yanıcı madde kullanımı) ve 6 (duman yaratma potansiyeli ve zehirlilik) numaralı düzenlemelerin yeni yolcu gemilerindeki kabin balkonları na da uygulanmasını sağlama amacı taşıyor. Mevcut gemiler için alakalı şartlar ise eğer sabit su püskürtme sistemleri, sabit yangın tespit ve yangın alarm sistemleri kurulu değilse kabin balkonlarındaki mobilyaların yangın riskinin düşük olmasını ve balkonları ayıran paravanların, tıpkı yeni yolcu gemilerinde şart'koşulduğu gibi, yanmaz maddeden yapılmasını gerektiriyor. Cankurtaran Botlarını İçeren Kazaların Önlenmesi Solas'ın 111 / 19. 3. 3. 4 no'lu düzenlemesi için, gemi terk talimleri esnasında serbest düşüş can kurtaran botlarının denize indirilmesine ilişkin yapılan değişiklik de değerlendirildi. Bu değ i ş iklik gemi terk talimi esnasında can kurtaran botunun gemide sadece gerekli mürettebatın kalacağı şekilde serbest düşüşle ya da gemide mürettebat kalmadan ikinci bir indirme yöntemiyle denize indirilmesine ve sonra da suda mürettebat tarafından yönlendirilmesine olanak tanıyor. Buradaki amaç, can kurtaran botlarını içeren gemi terk talimleri esnasında gerçekleşen kazaların önlenmesi. Diğer değişiklik önerileri Gündemdeki diğer önemli konular ise amaç temelli standartları n daha da gel iştiri l mes i ve konteynırların gemilerle taşınmasına dair güvenlik ve kolaylık konularının tartışılmasıydı: t Başta taşınabilir köpük tüpleri olmak üzere yangın söndürücüler; sabit köpüklü ve yangın söndürme sistemleri; sabit tazyikli su fışkırtma ve su buharı yangın söndürme sistemlerine ilişkin değişiklikler. t Can kurtaran teknikleri, can kurtaran botları ve kurtarma botlarının istif ve suya indiriliş mekanizmalarına ilişkin olarak Uluslar arası Can Kurtaran Uygulamaları Yasası için önerilen değişikl i kler. t Kapalı kargo aktarım birimlerinin ve gemilerin üzerindeki nakliye konteynırlarına dair güvenlik ve uygulamayı kolaylaştırma meseleleri. ■

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=