Yangın ve Güvenlik Dergisi 101. Sayı (Şubat 2007)

lamak üzere herhangi bir sabit birleşme noktası olmayan iki daire (iç 18 ve dış 36) şeklinde yerleştirilmiş ve toplam 54 çelik kolonla desteklenen büyük bir kubbeden oluşmaktadır. Çok çeşitli seviyelerde platformlara ev sahipliği yapmaktadır. Platformların ve bekleme alanlarının maksimum çapı 260 m'yi aşmaktadır ve etrafı çevrili alanın çapı 230 m'dir. Kubbenin yer seviyesinden (tren platformunun seviyesi) yüksekliği yaklaşık 42 m'dir. Bina içinde başka iki adet yapısal platform bulunmaktadır; biri 7.5 m'lik bir bekleme platformu, diğeri ise giriş holleri, dükkanlar, ofislervb. için 9.9 m'lik bir platformdur. Geleneksel ışın dedektörlerinin bir yangın olayında çalışma biçimi göz önünde bulundurulursa, (1) onları bu demiryolu istasyonu gibi geniş açık alanlara yerleştirmek, (2) artan duman bulutunun görüntülenebilmesi için sabit bir yükseklik bulmak ve (3) değişen yangın büyüklüklerine göreolası katmanlaşma planını yapmak oldukça zordur. Tam aksine, ASD teknolojisi çok düşük duman seviyelerini tespit etme yeteneğiyle geniş açık alanların korunması için harika bir çözümdür. CFD modellemede belli bir duman yüzdesinin katmanlaşmadan önce tavan seviyesine ulaştığı gözlenmiştir. Bir ASD sistemi tavan seviyesine doğru şekilde yerleştirildiğinde, yangının özelliği ne olursa olsun duman tespit yeteneği daha tutarlı hale gelmektedir. Tespit Performansı : Rüzgarın Tren Platformu Üzerindeki Etkisi Eşsiz tasarımı ve yoğun tren hareketi nedeniyle, yeraltı (lokomotif) platformlarında güçlü rüzgarlar beklenmektedir. Bunun, o bölgeyi korumakta olan dedektör sisteminin performansı üzerinde etkisi olacaktır. Geleneksel nokta tipi dedektörlerin, yüksek hava akışı olan ortamlarda etlsili olmadığı yaygın olarak bilinmektedir. Öte yandan etkin, birikimli ve yüksek hassasiyetli YANGIN GÜVENLiĞi 1 tespit yöntemiyle ASD teknolojisi, yüksek hava akışı olan çevrelerde son derece verimli şekilde çalışabilmektedir. Sonuçlar Demiryolu istasyonları gibi başlıca altyapılar için, amaca uygun yangın koruma teknolojisi kullanarak özel yangın güvenlik sorunlarını belirlemek önemlidir. Bu, hem nitel hem de nicel performans değerlendirmesi yapabilen sağlam bir Performans Tabanlı Tasarım süreci içermek zorundadır. Geniş bir hassasiyet aralığı ve çok sayıda alarm noktasına sahip, Hava Örnekleme ile Duman Tespiti (ASD) teknolojisi kullanan güvenilir bir Çok Erken Yangın Tespit (VEWFD) sistemi çok büyük fayda sağlayabilir: 1. Tasarım aşaması: Güvenilir bir VEWFD sistemi mümkün olan en erken ikaz alarmını sağlayabilir. Bu özellik, çıkış zaman hesaplamalarına yardımcı olarak, kat planı, alan kullanımı, iş karışımı, yangın sınıflandırması ve bölümlemede büyük bir esneklik sunar. Bu teknoloji aynı zamanda bir demiryolu istasyonu dahilinde bulunan yeraltı platformlarından (çeşitli hava akışı düzeni), yürüyen merdivenlere (dar alanlar), elektrik ve kontrol odaları (yüksek donanım yoğunluğu ile önemli görevler) ve bekleme salonlarına (geniş açık alanlar) kadar farklı ortamlarda kullanılabi l ir. 2. Operasyon aşaması : Güvenilir bir VEWFD sisteminin gelişmiş özellikleri, demiryolu tepki planı ve risk yönetimi ile birleştirilebilir. Bu, tahliye gerektirmeyen acil durumlarla başa çıkmak ya da düzenli tahliye ve yangınla mücadeleye yardımcı olmak üzere erken İkaz sağlamak için kullanılabilir. Yeterli bina ve can güvenliği koşullarından ayrı olarak, aynı sistem demiryolu istasyonundaki en önemli görevlerin yapıldığı alanların korunması ve iş devamlılığının garanti altına alınması için en verimli korumayı sağlayabilir. ■ YANGIN ve GÜVENLiK SAYI 1011 121 1 - _ GL Luxembourg « .GL0801 ��- �EN3 li � ...,. CE ÜLKE GENELİNDE BAYİLİKLER VERİLECEKTİR

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=