Yaşanan bazı olaylarda (Şekil 4'te böyle t ob e l i d r r i u l k m ğ ö u i m ş , t y ü ir r ü ) k d C s a e O m le ' a n n u r ı b n ni d r 2 t a r , k e 3 i n o , d l 5a ç , i y zı 8 d n i ğ p şi p e , z m k a li ' l m e g r ö a d s n e - - y lB a ü u k d k s ü o e ş m l t m ü p ğ e l ü e , k e b s ğ e in il l i imr l i i bgi rö zs at emr ad ni ğ is oi znl rean teebki lri ar .r Şekil ler çizerek devam ettiği4g'töerküilügnicbei amnüocmadaeliy kle a a y z n e ı i l m b k a ö a ş m sl ı a ü vn r e d a oığ r r ı a ı n , d ı m n a d n ü a c u a z g d a a e k zl la e g ş n e t in ı l r i rıl l i m o o k a l a a s l n ı o il y e la e r y r a a in k pn aı l ddı ğa ıy, agnadzı ğdıetğeesrpl ei t rei ndi ni l md ieş t5i r0. Ypappmı l asnı nçı raı g alış e d m ı li n r a i a l o a ü l r a z d n e a n r y i n e d i r n a in s b h a a a k ş v ız a a r k ı i l l ı ı e v o a tl e u m n m ı a n a m d s a a ın y ç ı ı a n k c m e a s u mr g ea ile k z smı vaaynı an rcaak, yk aa pn agtı ınl mbaeskı nl edma en bd aa r naej l tai cr eı ( aa ll tı nvae t ü ı s la t r b a a k r (aYjlaanr golımn avke üGzüevree)n aliykn Dı aenrgdais ki a1p0a0. sayıdaki Şekil 1) mesi yoluna gidilmhaişvvaeileyatenmgaınsınınsınöknemseil so icbaekkl al er ınyml ae, yaeç ıbk ai şşl leatnmmeı şl et rı rd. e( Maal ı dn emnavseı gt aeş rael ıknemna sişıçimseacğbl uı ğr ıi tveed bişi r l eg rü vh ea nk lki ğı ni di laek ii l gt üi l i Yz üakn ggıenr ebğei kbl eamr aej l abra 5r a0j l aprpı nmd' daen kkaappaattı ıl lıar .n) pr eakni ro, nbuun agnal za md udrau mb al ar ar ı jnl aı nr pi zr loejneml eensdi i rgi lei r . dBauynkuenn ni çui nm ub na er abj loarrual ayr ı an pı nı mk oanşmaamsaı , sbı an rdaej vaer kbaosyı nnduan ubni r i kkeonn ms uaysuı ,n gt ae hr el i yket i sği i ni çdi en bmaer a ijh gt i ey rai sci ınndae kbi i ndauer un mbl aa rr aı nj gaöl tz lkeı sgmö rı nü al gb aerl ea jc egke rşi sei nkei l dtea hvl ei s i yhea fci fi hma ze ıy ikl lui şoal anrma kı ş, br ei rckeikş i şn ei nkri ladhea, tol ırktlaal agme ça m6e0s0i nme mo l açnaapkl ı vbei r demir boru konması gerekir. Gaz kontak borusu Şekil 5a. A-A Kesiti Kömür üretim panosu (Ayak) MADEN YANGINLARI 1 CO, geliri olan bölüm Şekil 4. Bir ayakta (kömür üretim yeri) lokal olarak meydana gelen CO (karbon monoksit) endojen yangın şeması yKaappıal ıtrı,l agna zbadreajğl aerr lıen r ib ankoar mn laı ğl ah abliel d igr ieml i dk üi ğl l üi n dkea,p aal çı dı l emvar es ı ssuınrai ss oı nl udnau mt a ms a ğt el aşyeakn d şc a e ih n a a ı z l ç ı r ıl ? k ır u l Ç aş r ü a . n n N k m iç üı iş n g a t t a a z m h d li e s te i ğ y ş e e e r c l k e i k l r e ü i r l h l ü na e c v z i a h a a ir l z e e t k ti e n uomlaassaılığgıirvdaiğridnıdr.e yeniden yangın çıkması ABiçrılYmaangın Barajının Kapatılma ve Şartları Nelerdir? Ünurecutimaçpığaanoçsıkuandnagoalzulmars; uz koşullar soKapatılma için: t Oksijen (02) = en az % 19 t yKüakrsbeokn omlmonaolık, s5it0(CpOpm) = % 0,005'ten t Metan (CH4) ve karbondioksit (CO2) olmamal ı t lsı ve buhar yüksek olmalı k b o oG r n a u t z a s u k Şekil 5b. Perspektjj_ bDo ey vn eu Arazi k b o oG n r a u t z a s u k Açılabilmesi için: t Oksijen (02 sa da % 5't)e=n haişçaoğlımdaamolamsaı liıdeal olt Karbon monoksit (CO) = hiç olmamalı t Metan (CH4) ve karbondioksit (CO2) yüksek olmalı t çısoıkvdeübşuühkaorlmhiaçlıodlımr. amalı olursa da aBçi rı l my aansgı nı nd ab atraamj ı ntı en şkeakpkaütl ıl lüm da os nı nadnaı mv ae sl ı şa ıhl mi p aol ıl da ınr , t abhul i sei ys en ca idl ear sn ıekz as rı ke t ientdr aef tçaan gmaazl ı n vu em ugnaez dl aer ğı ne rnl eorri ma laı nl ı sp eayni ral el i zr dyea poı ll gmeal isr iı naaçdı l mi k kaastı nead ikl ma real i rd vi r .eŞr i al dyi ğe itn; dgeakzi l adreı n ğn ea rnl eı mr i l aı şoml aar amk e çy al i l gı şöasnt e tr amhi yl i so irysea cti al emr dd oo nr eakn ı rma hl aartı nvı eç ı kk ao rnaf roar kl u, çboi rk şdeakhial d eh avf ief l eçyoek mu zaunnl ı z ba imr aşne kçi al dl eı ş ı pk uel lnaenraj icl earki nl ai rddeı r r. a■nd ıG abzo rkuosnut a k Arazi ı 1.60 m bDoeyvnue --=::::!l:j[��W-- -.Şekil5c. Kesit Şekil 5a, 5b, 5c'de bekleme baraj kesitleri her üç boyutta da çizilmiştir. YANGIN ve GÜVENLiK SAYI 101 1 133
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=