Yangın ve Güvenlik Dergisi 104. Sayı (Mayıs 2007)

ı ccrv -ÜRÜN TANITIMI 15 bit DSP Kullanımı ve Gri Renk Seviyeleri Bir CCD kameranın görüntü kalitesi, işle nebilecekgri renk seviyelerin sayısı ile doğru orantılıdır, bunu da kameranın sahip ol duğu işlemci (DSP) kontrol eder. Örneğin ı bit işlemci sadece bir siyah/beyaz yazı cının ürettiğine benzer bir görüntü sunabilir, 4 bit bir işlemci ise daha iyi bir görüntü sunabilmek adına l 6 gri renk (2 4 ) seviyesi sağlar (Şekil l ). Piyasadaki güvenlik kameralarının çoğu 1 O bitişlemci kullanıyor. 1 024 ( 21 0 ) gri renkseviyesine sahip görüntüler üretebilme ka pasitesiyle, aydınlıktan karanlığa geçerken "göreceli" pürüzsüz geçişler sağlıyor. DinionxF ise 15 bit dijital sinyal işleme kapasitesine sahip, bu da ı O bit DSP'den 32 kat (25) daha fazla gri renk seviyesi ve keskinliği sağlamasına yardımcı oluyor. Bu da geniş dinamik aralık (Wide Dynamic Range) ve canlı renkler içeren, olağan üstü derecede hassas bir görüntü kalitesi anlamına geliyor. Bosch'un XF-Dynamic özelliği sağlayan ı 5 bit DSP'si, görüntüdeki detayların be lirginleştirilmesi amacıyla aydınlatmadaki anlık değişimleri işleyerek, histogram adı verilen teknolojiden faydalanıyor (Kameranın işlem yapısına dair şematik bir özet için Şekil 3'e bakınız). CCD ile elde edilen bir görüntüde her pikselin parlaklığı, si yahtan maksimum sahne parlaklığına kadar 32.767 gri renk seviyesine kadar ayrılan bir aydınlatma histogramı tarafından kayda geçiriliyor (Şekil 2a). Kameranın aktarım fonksiyonu (çıktıyı, gir dinin bir fonksiyonu olarak tanımlayan eğri), yüksek görüntü detayı olan bölge lerde otomatikolarak daha keskin bir şekilde, daha az veri yoğunluğu olan bölge lerde ise daha düşük keskinlik seviyesi ile yükseliyor (Şekil 2b). Bu kamera çıktısında yani bizim gördüğümüz görüntüde, da ha dengeli dağılmış bir ışık seviyesi yaratacaktır (Şekil 2c). IYANGIN ve GÜVENLİK SAYI 104 86 Şekil 1 - Dinion kameranın 15 bit dijital sinyal işlemcisi, gri renk seviyesinde aydınlıktan karanlığa geniş bir spektrum sunabiliyoı; Aynı sahnede bulunan parlak ve karanlık bölgelerin görüntüsü detayları ile alınabiliyoı: o Aydınlatma (a) o 32.767 o Kamera çıktısı Aydınlatma (c) 32.767 Aydınlatma girdisi (b) 32.767 Şekil 2 - Görüntüdeki pikse/leı; gri seviyesine göre otomatik olarak, bir ayd111Jatıııa histograıııı içerisinde gruplandırılıyor (a). Sahnedeki veri yoğunluğuna göre farklılık gösteren bir kamera aktarım fonksiyonu ile modüle ediliyor (b), böylece daha eşit bir gri renk seviyesi dağılımı yaratılıyor (c) ve detaylar111 kaybedildiği sahne alanlarının kazanılması sağlanıyoı:

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=