!RÖPORTAJ şük göstermek çok kötü sonuçlara yol açmaktadır. Bu durumda uğranılan zarar sigorta sektörü tarafından ya kısmen karşılanmakta veya hiç karşılanmamaktadır. Dolayısıyla bu gibi hollerde biz de sigorta sektörüne hizmet veremiyoruz. Biz, öncelikli olarak hizmetlerimiz ve kattığımız artı değer (maliyet tasarrufu) konusunda sigorta sektörünü bilgilendirmeye çalışıyoruz. Şirketlerin hasar departmanı yönetici ve çalışanlarına hem sektör basını yoluyla hem de direkt eğitim vererek yangın ve su restorasyonunu anlatıyoruz. Bununla eşzomonlı olarak sigorta eksperlerini bilgilendiriyoruz. Sigorta şirketleriyle halk orasındaki aracı kurumlar olan sigorta acente ve brokerlerine de bunları anlatıyoruz. Konunun anlaşılması için tüm bu eğitimleri bedelsiz yapıyoruz. En son olarak do basın yoluyla bu gelişmeleri halkamıza ulaştırma gayreti içindeyiz. ı;ıı Genel olarak restorasyonun avantajları nelerdir? Restorasyon işi bilinçli yapılırsa en kısa sürede evinize kavuşursunuz. Biz müdahale ettiğimizde, evin büyüklüğüne ya do eşyaya göre 5-7 gün orasında alanı eski haline getirip teslim edebiliyoruz. Hasarlı alon bir işyeriyse, o işyerinin açılıp para kazanması gerekiyor. Ticari kaybının az olması ve işyeri imajının zedelenmemesi de çok önemli. Örneğin geçtiğimiz yıllarda G-Moll'da çıkan yangın sonrasında orayı 35 günde temizledik. Sadece günYANGIN ve GÜVENLİK SAYI 105 114 Su Baskını Sonrası Restorasyon Su hasarlarında ilk 48 saat çok önemli. Hasara erken müdahale etmek avantaj sağlar. İlk olarak sular mekandan çekiliyor, sonra özel ölçüm cihazlarıyla mekandaki nem oranı ölçülüyor ve hedef nem oranı �Önümüzdeki dönemde restorasyon sektörü sizce nasıl bir gelişme gösterecek? Olumlu bir gelişme göstereceğini düşünüyorum. Biz, bir fikir getirdik. Bu fikrin uygun olup olmadığını gördük. Şimdi ise belirleniyor. Hem dessicont (havayı ma- bu fikrin kabul edilip edilemeyeceği gökine içinde kurutup sonra dışarıya veren), hem refrigerent (havayı direkt soğutup kurutan) nem alma cihazları kullanılarak mekandaki hava kurutuluyor. Hasarın tarzı ve boyutuna göre makineler kuruluyor, mekanın nem oranı ve metre karesine göre belirli bir zaman için çalıştırılıyor. Bina kururken gerekirse eşyalar başka mekana taşınıp kurutuluyor, temizleniyor ve olanda koku varsa yok ediliyor. düzleri çalıştık. Açıldığının ertesinde kimse orada yangın olduğunu anlamamıştı. Koku yoktu, tertemizdi. Bu nedenle acil müdahale şart bu konuda... ı;i] Genel olarak hangi tip restorasyon çalışmaları yapıyorsunuz? Sadece yangın ve su hasarı sonrası. Bir de bizim ülkemiz için önemli olan bir konu var. O da deprem hasarı. Bunun için de faydalı olacağımız durumlar var. Depremi Amerika'daki hortum gibi düşünebiliriz. Burada deprem oluştuğunda ilk önce hastaneler ve okullara hizmet vermemiz, ondan sonra işyerleri ve evlere geçmemiz gerekiyor. Bu mekanları insanların yatıp kalkabileceği bir duruma getirmemiz gerekiyor, bunu yapabiliyoruz. receğiz. Ancak bu sürecin biraz daha uzayacağını tahmin ediyorum. Her iş; kullanıldıkça, faydası görüldükçe gelişir. Sonuçta bu işin doğruluğunu ispatetmek için tüm bu aşamalardan geçmeniz gerek. Bu bir sabır işi. eğitim ve öğrenim işi. . . BMS uzmanları her hasara bizzat gidip hiçbir ücret olmadan restorasyon açısından değerlendirme yapıyor. Şayet eksper talep ederse proje planı ve maliyet hazırlanıyor. Ekip ve ekipman "stand-by'' olarak hazırlanıyor ve proje müdürü tarafından hasar ve mekan ile ilgili spesifik eğitim veriliyor. Sigorta şirketi/eksper tarafından onay alınınca, derhal iş başı yapılıyor. Müşterinin ihtiyaçlarına göre iki vardiyada çalışıldığı da oluyor. Projenin bitiminde, müşteri tarafından memnuniyet yazısı imzalanıyor, fatura kesiliyor ve proje rapor ile birlikte ekspere yollanıyor. Bazı durumlarda, örneğin çok büyük bir hasar veya doğal felaketin ardından yurtdışından destek almak gerekebiliyor. BMS, ihtiyaç duyduğu anda yurtdışındaki deneyimli uzman personelini göreve çağırabiliyor. ■ _____ ___,
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=