Yangın ve Güvenlik Dergisi 110. Sayı (Kasım 2007)

1 YANGIN -RÖPORTAJ 1 büyük organize sanayi, Petkim, Tüpraş gibi kompleksler, Selaattin ve Çanakkale tünelleri, büyük liman işletmeler i ve turizm potansiyeli nedeniyle Ege'nin cazibe merkezi olan İzmir'in araç, ev ve işyeri yangınlarının yanı sıra sanayi ve petro-kimya yangınları ile her daim karşılaşması mümkündür, biz de İtfaiye Daire Başkanlığı olarak bu doğrultuda 24 saat hazır bekliyoruz. � Halkın yangın güvenliği kaoçnı suı nsdu nadn aneb igl i ni bçi l eç nadl ı şi rmi l ma el asri yürütüyorsunuz? Mahalle muhtarları, okul müdürleri ve Daire Başkanlığımızın koordineli çalışmasıyla yoğun bir halk eğitimi başlattık. Mahalle sakinlerine yönelik olarak, mahalle muhtarlarının organize ettiği, okul müdürlerinin dershane tahsis ettiği eğit i mlerde İtfaiye Daire Başkanlığı öğretmenleri ders vermiştir. Gerçekleştirdiğimiz bu eğitimlerin yanı sıra ilköğretim okullarına verdiğimiz eğitimlerle de halka ulaşmaya çalışıyoruz. Yerel basın ve televizyonlardaki eğitici programlarla da halka ulaşma gayreti içerisindeyiz. 74IYANGIN ve GÜVENLİK SAYI 110 �teş S k i i zce Türkiye'de itfaiye latları en çok hangi konularda sıkıntı yaşıyor? Türkiye'de itfaiyeler genellikle; personel eksikliği, araç ile kuıtarma malzeme ve teçhizatların yetersizliği veya yokluğu açısından, ist i hdamda yöneticilerin siyasi mülahazalar nedeniyle sık sık görevden alınması nedenleriyle sıkıntı yaşıyor. Buna ek olarak eğitimlerin yeterli olmayışından dolayı müdahalede de sıkıntılar yaşanıyor. Ankara, İstanbul, Bursa, Kocaeli, Konya, Gaziantep, Mersin dışında eksiği olmayan itfaiye teşkilatı yoktur. Aynı zamanda itfaiyecilerin, gerek eğitim gerekse de malzeme ve teçhizat standardı, hatta kılık kıyafet birli kteliği olmayışının da bir sıkıntı kaynağı olduğunu düşünüyorum. Türkiye'de Sivil Savunma Genel Müdürlüğü bünyesinde adeta sığıntı gibi duran koskoca itfaiye teşkilatı, merkezi hükümet bünyesinde yeterince temsil edilmedikçe bu sıkıntılar devam edip gidecektir. � k u l lTaünrkı l aiyne'adreaçitfvaeiygeeör er gçül et lrei nr i n d e durumu, çalışan personeli tdeeşğkerlendirdiğinizde ilatlarımızın Avrupa ül bu k l e u l n e u r y in o d r en ne gibi eksiklikleri , karşılaştırabilir misiniz? Bilindiği gibi dünya standaıtlarında l .000 kişiye bir itfaiyeci düşmektedir. Bizdeyse en iyi şaıtlarda 3.500 kişiye bir itfaiyeci düşüyor. Yani personel farklılığı var. Avrupa'da en yaşlı araç 6 yaşında iken biz 20-30 yıllık araçları yürütmeye çalışıyoruz. Bizim işimizde zaman çok önemli bir faktördür. Ne kadar kısa sürede yangına erişirsek o kadar başarılı oluruz. Bunun için olay bölgesine ne kadaryakın olursak, özel tahsisli yollarımız, bina ve tesislerin önünde itfaiyeye tahsisli yerler olursa başarı oranımız o kadar aıtar. Yine dağılma prensibi doğrultusunda her semtveyönde, potansiyel tehlike sahalarında müdahale birimleri 2007 Faal/yet Raporu (Ağustos Ayı İtibari İle} Kurtarma itfaiye j RuhsatHizmetleri Hizmetleri !andırma Ücretli Ücretsiz Kontrolü Asansör Trafik Diğer Uçak Patlama Merdiven Merdiven Yapılan Kurtarma Kazası Kurtarma Kazası (Bomba) Su Çekme Su Çekme lşyeri Eğitim Eğilim 96 198 285 1 4 180 3.859 4.173

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=