1 YÖNETMELiK 99. Madde1 "Taşınabilir Söndürme Tüpleri " Yeni Yangın Yönetıneliği'ııin 19 Aralık 2007 tarilıiıule yürürlüğe girmesinin ardından olumlu veya olııııısm; görüşler belirtiliyor ve tartışılıyor; eski ile yeni yönetmeliğin karşılaştırılması yapılıyor. Bu bllğlmıula; yeni yangın yönetmeliğinin dııyurıılııwsı koııusıına verdiğimiz önem ve tarafsız yayıncılık ilkemiz ile; Mart sayımızdan itibaren bu yeni böliimiimiizle karşımzdayız. Sektörün gelişimine katkıda bulımacağına inandığımız ve "Yönetmeliğe dair Görüşler" olarak adlandırdığımız bu bölümümüzde, her ay yönetmeliğin /llrklı bir maddesini tartışmaya açacağız. Bu sayımızda, ilk olllr<ık "99. Mlld,le''yi sektörün profesyonellerinin değerleııdirmesine sunduk. İşte dergimize ulaşan görüşler ... İlker Kıratlı - BKS Basınçlı Kaplar San.A.Ş. Tartışmaya açtığınız aslında genel çizgileriyle gayet iyi hazırlanmış yönetmenliğin 99.maddesi ile ilgili bazı hususlardaki görüşlerimizi biz de sunmak istiyoruz. Şöyle ki; Alman DiN normu bildiğimiz gibi EN normuna referans olmuştur. DiN EN l 4406 normunu incelediğimizde 6 aylık periyodik kontrol ve l yılda genel bakım görülmemektedir.2 yıl için genel bakım ve 4 yılda dolum önerilmektedir. 6 aylık periyodik kontrolleri, tüketiciler edinecekleri ufak bir eğitimle, işletmelerinde kendileri de yapabilirler düşüncesindeyiz. l yılda bir genel bakım 2 yılda bir yapıldığında, teknik açıdan bir mahsur teşkil etmeyeceği kanaatindeyiz. Zira; 2 yıllık çalışma garantisi, 4 yıllık toz garantisi olan cihazın, her yıl açılıp genel bakıma alınmasının hem cihaza hem de tüketiciye yük getireceğini düşünüyoruz. Taşınabilir söndürücü tüplerin tipi ve sayısını,risk sınıflarına göre belirlenmesini DiN EN 14406 normu aşağıdaki cetvellerle pratik bir hale getirip, daha isabetli tespitlere fırsat vermektedir. Bu cetvellerin, yönetmelikte bulunmasının faydalı olacağını düşünüyoruz. TÜYAK adına Alarm Yangın'dan AII Murat Kangün 99.madde de olması gerekenleri, yönetmelik yürürlüğe girmeden, TÜYAK Taşınabilir Söndürme Cihazlar Teknik Komitesi olarak görüşlerimizi bildirdik. Maalesef bu şekilde yayınlanmadı ve şu anda madde üzerinde yaşanan kaos oluştu. Taşınabilir yangın söndürme cihazları yangın ile mücadele malzemeleri en önemli ürünlerinden birisidir. Her yerde olmasından, ( evde, arabada, işyerimizde) ve göz önünde bulunmasından dolayıdır ki; spekülasyona çok açık bir üründür. Her ülke yönetmelikleri, ürünler ve hizmetler ile ilgili detaylarını, standartlara atıfta bulunarak yaparlar. Bu ülkelerde yönetmeliğinde destekleyen ve ayrıntıları içeren, el kitapçıkları da bulunur. Ülkemizde yangın yönetmeliğin geçmişi 7-8 yıl öncesine dayanıyor ve ürün, hizmet standartlarının da yeni yeni yayınlanıyor olması nedeniyle, herhalde, 99. madde çok kısa geçilmiştir. Ayrıca 2007 yönetmeliğinde iptal edilmiş standartlara atıf bulunmuştur. Ancak atıf yapılan standartların TSE web sitesindeki içeriğine girildiğinde yerine hangi standartın ( TS ıso 1 1 602-2 ) geçtiği açıkça yazılmıştır. Bu kadar önemli ve sürekli spekülasyonlar yapılan bir ürün için yönetmeliklerde detaylandırmadan kısa kısa yazmak, yine belirsizlikleri ortadan kaldırmayacaktır. Sonuç olarak, sunduğumuz öneri, 99. madde ile ilgili olması gereken şekli, günümüz şartlarına ve yürürlükte olan standartlara uygun bir çalışmadır: 1 Yeni yönetmelikte yer alan 99. maddenin aslını sayfa 8'de okuyabilirsiniz. I YANGIN ve GÜVENLİK SAYI 114 78
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=