Yangın ve Güvenlik Dergisi 118. Sayı (Temmuz 2008)

54 1 YANGIN -SÖYLEŞi sistemini kontrol etme, gelen alarmlara en kısa zamanda müdahale etme, emniyet müdürlüğü tarafından yapılan tatbikatlara (bomba ihbarı, uçak kaçırma, rehin alama) katılmak, bina ve tesislerde bulunan portatif yangınsöndürme cihazları, yangın dolapları ve hidrantların her ay periyodik olarak kontrol edilmesi, uçaklardan sızan yakıt ve hidroliğin yıkanması, meydan sınırlarına yakın meydana gelen ot yangınlarına müdahale, galeri ve yer altı kablo çukurlarına dolan sel sularını boşaltmak ve talep edildiginde tüm kuruluş personeline yangın eğitimi vererek sertifika almasını sağlamak gibi görevlerde görev tanımı yer almaktadır. ooı Yetki alanlarınızın sınırları nedir? Sadece havaalanı sınırları içerisinde meydana gelen yangınlara mı müdahale ediyorsunuz? Genellikle ne tarz olaylar yaşıyor ve müdahale ediyorsunuz? Havaalanı referans noktası saha olmak üzere ve ulaşım imkanları bulunan 8 km (5 mil ) yarı çaplı olan Kurtarma ve Yangınla Mücadele Şefliği'nin yetki alanını ifade eder. ayrıca herhangi bir uçuş güvensizliği sebebiyle acil durum deklere eden, herhangi bir radyo teması sağlanmadan inişe gelen, herhangi bir kanun dışı eylem ve iltica nedeniyle inişe mecbur edilen, bomba ihbar ve tehditleri yapılan, teroristler tarafından kaçırılan uçaklarda görev tanımımız içerisindedir. Bir diğer görevimiz ise meydan sınırları içerisindeki bina, tesis, ot çöp yangınları ve trafik kazalarına müdahale etmek. ayrıca hava trafiği müsait ve havaalanımızın mülki amirinin talimatıyla meydan sınırları dışındaki yangın ve kurtarma faaliyetlerine iştirak etmekdir. Görev süremiz içerisinde iniş takımları ve sağ motorda meydana gelen yangına çok seri ve doğru müdahale yapılarak anında yangın söndürülmesi, kargo yüklü bir B-707 uçağında meydana gelen yangına müdahale edilmesi, buzda kayarak pisten çıkan bir Rus yolcu uçagı kurtarılması, Gebze organize sanayinde çıkan boya fabrikası YANGIN ve GÜVENLİK SAYI 118 yangınına su / köpüklü araçla müdahale edilmesi gibi karşılaşılmıştır. ooı Sabiha Gökçen Havaalanı İtfaiyesinin dünü ile bugününü kıyasladığınızda ne gibi farklar görüyorsunuz? Genel olarak yaşadığınız sıkıntılar nelerdir? 2000 eylül ayında kurulan teşkilatımız okuldan yeni mezun olmuş, askerliğini yapmamış hatta çoğu uçak bile görmemiş personel ile işe başlamıştı. Atatürk Havaalanı İtfaiye Teşkilatından emekli ekip şeflerinin hazırladığı temel itfaiyecilik ve temel havacılık eğitimleri ve tekamül eğitimleri, uçak kaza kırım ve yangınlara müdahale usulleri eğitimleri ile tecrübesiz personelimizin havaalanı ve havacılığa oryantasyonları sağlandı. kuruluştan bugune geçen zaman içerisinde kendini sürekli geliştiren ve yenilik l eri çeşitli kaynaklardan sağlayan personelimiz bugun havaalanları için en yüksek değer olan cat-l O seviyesine ulaşmıştır. Bu süreç içerisinde teknik eğitimlerde ve yeni teknolojileri bize aktaran, bilgilendiren makina mühendisleri odalarının dökümanları ve özellikle yıllardan beri abonesi oldugumuz yangın ve güvenlik dergisinin katk ı larını unutamayız. @] Sabiha Gökçen Havaalanı İtfaiyesi'ni Avrupa'daki havaalanı itfaiyeleri ile kıyasladığınızda ne gibi farklar görüyorsunuz? Sabiha Gökçen Havaalanı İtfaiyesi ile çeşitli vesilelerle gidip gördügümüz ve katıldığımız fuarlarda teknik olarak bir fark görmüyoruz çünkü bizdeki mevcut tüm araç, techizat, kurtarma araçlarıda yurtdışından ithal edilmektedir. Ancak görülen tek s ı kıntı i tfaiyecilik mesleğine verilen değer olabilir. Türkiye'de yapılan bir itfaiyecilik fuarını çok az kişi ziyaret ederken, Almanya'da Amerika'da gişelerin önünde bilet almak için sıra bekleyen inanılmaz kalabalıklar, tümü itfa i ye kıyafeti giymiş ve fuara öyle gelmiş binlerce ilkokul, ortaokul ve lise seviyesinde öğrenciler, şehrintüm magazalarında fuarla ilgili broşür, resim, mankenler ve asılan afişler itfaiye teşkilatına verilen değer i karşılaştırmamızı sağlıyor. ı!iJ Havaalanı itfaiyelerinin denetimini hangi kurum yapıyor, denetleme yapan uluslararası kuruluşlar var mı? Sabiha Gökçen Havaalanı İtfaiyesi'ne ayrılan yıllık bütçe ne kadardır? Yeni teknolojileri takip ediyor musunuz? Havaalanı denetlemeleri senenin belirsiz zamanlarında Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Müfettişleri, havayolu şirketlerinin müfettişleri taraf ı ndan ve Sayın Genel Müdür tarafından ve HEAŞ Kalite Güvence Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır. İtfaiyeye ayrılan bütçe ile ilgili herhangi bir kısıtlama yoktur. bir önceki yılın ekim ayında başlayan bütçe çalışmalarına konan her türlü araç ve gereç aynen temin edilmekte bütçede olmayan ancak ihtiyaç duyulan malzeme de en seri şekilde temin edilmektedir. Havaalanımız bu konuda son derece modern erken uyarı sistemlerine ve otomatik yangın sondürme sistemlerine sahiptir. Yangın kontrol havaalanı Kur.ve Yan.Müc. Şefliği İtfaiye birimi tarafından yapılmakta olup erken uyarı sistemiyle havaalanı bünyesindeki binaların herhangi bir odasından ge l en duman veya ısı bu sistem tarafından algılandığında kolayca müdahale edilebilmektedir Etkin ve modern bir itfaiyenin gerekliliğine gelince çağın gerisinde kalmış teknikten ve bilimsellikten uzak insan gücü,araç ve techizatlarla yangınlara karşı mücadele başarısızlıklarla sonuçlanmaktadır. İtfaiye teşkilatımızın kullanmış olduğu gerek araç gereç gerekse personel gücü tam anlamıyla konunun hassasiyeti açısından bizleri önleme-kontrol-söndürmede bilinçlenmeyi ve eğitimlerimizi bu yönde yoğunlaştırmamızı gerektirdiğini ortaya koymaktadır.Bu nedenle eğitim proğramları hazırlanarak personelin yeterliliği ve dünyanın modern çizgisi takip edilerek gelişen teknolojiye uyumu sağlanmaya çalışılmaktadır. Kullanmış olduğumuz araç gereç ve malzeme son derece modern ve teknik donanıma sahiptir. Personelin yangına karşı doğru hamlelerinin ancak bilinçli itfaiyecilikle mümkün olacagı tüm personelimiz tarafın dan bilinmektedir. ■

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=