Yangın ve Güvenlik Dergisi 126. Sayı (Nisan 2009)

öBunreamdali kodnikuk,aytaepdilmesi gereken en ılan bu yazılı kayıtların zBaumkoanntlraol rvuetinkahyale gelebileceğidir. ıtları n uygun yapılıp yapılmadığına dikkat edilmelidir. İtfaiye araçları nın büyük ve geniş olması sebebiyle, itfaiye istasyonları ları nın da geniş olması gereknmı negktaerdaijr. Garajın dar olması veya araçlara uygun br ı nü yküakzl üakyt ea po ml maal ma rıan saı , si set ab seypo nodl ma aakr taaçdl aır. İtfaiye garajları nı n içerisinde genelde fma zal ak tdaad nı r . eH ok irpt ummal an r , vme omt oapl zoemmpel a rb, ual ruanç lastikleri, köpük bidonları, elbiseler, askılı lhaer rvsz. ammaal z en mbei rl etrei nhgl i kaer aoj i lçueş tr ius irnmd ae kot al udş uk ır, . Al erraeççl aar rı np mg aar saı jvaegsi rüi şr tl emr i neds i es obnuumc ua kl zaezma l ea r meydana gelmektedir. İtfaiye araçlarının yüksek oluşları garajlara gg ii rr ii şş il nedr deeş os of ör ur ünnof rl me naykat apdmı r .aAs ı rvaecyı na ggaarzaaj basması n ı n ü s t v esyoanau cl t uk ıas mr aıçn aessnüertyeecceek tki rv. eGkaar apjı ­ elanrınayzülksmekflaikzlelari oalrmaçalalıdrıınr. yüksekliğinden (Resim 2) Resim 2. İtfa i ye istasyonları yapım esnasında yuüy kgs eu nk l i kh, açzuı rkl au rnl amr vael ı dz eı r .mZi na md öaşnel ma easşi ı an rma çal avr ae çökme l er engellenmelidir. İBt fua i yaer aaçrlaaçr ılnarıggeer in gi ş i vdei ş l beür iynüdkea, r aöçz el al lridk lıer . yakın mesafelerde arkası laerrki aşsoı nf ödraü nb gu löurnmaens ivçe oşko fzöon r r d d ta a u k r r . a i A f c ın r is a d i c m a ı n n ­ fbaer kp eodl ai bl ei lmmeeyk teend i rb. i rB uc issei mb ekpat ez an y, ag asrea j imç eersi sai nfedyei bme l iar t inr çe ivzrgai l evrei n zyeamn ai nşemçai zl ai l mr deas,i gerekmektedir. Garajdaki kör ve keskin nk uol lkatnaı ll ma r aı nl ı dgı rö. Ar ürnamç l aersı ni agamraajça l ıçae yk inl mael asri esnasında araç muavini veya sorumlu ndöı mb ce ıt çoil upnemr saosn ı egl et raer kamf ı nedk taend şi ro. f ö r e y a r ­ Garaj içerisinde uygun aydı matürlerinin kullanılması çoknölantemmalidairr. özellikle geceleri garaj içerisinde hızl ı hitfaareiykeetareatçmlaersıi ggaerraejkeçn itfaiyeciler ve ı kışında kazaya tseerbl i emp i kot al ar db ai l mveektueydgi r .u nA rım şık a t k ü a r l l e i t e r i n s i n y d e e olması sağlanmalıdı dl oul ar mrı naı nmgaas ır agjeirçeek mr i sei r n . k d E tl e e e d k s t ir a r. i k r Ö k t ı e k ze s v is ll a i a k z l t e i ı y k e ka ı t ş t b ı e n ggaarraajjlaiçrınesriosiğnuink oıslabileceği düşünülerek, ıtılması sağlanmalıdır. Gi ç ae rr ai s ijnı ndyee rg döör üşşeümn üe l keor i lnaey l aş oş tfıör ar ücna kg af or as j forlu çizgilerin çekilmesi, tehlikeli girinti ve çıkıntılara flaşörlerin çekilmesi kazaların v t a ır e z . a y G a lt a ı l ç m ra u a j k i u s ç ı r n e la d r r is a i i k n a b d z ü e i y ş k a ü i k r ç e f ık a t ı , n y f t o d ı, s a f g o s ir a r i b n ğ t o l i a , y t y a ü a m v c e s a y e k a k ­ şeritlerle belirtilmelidir (Resim 3). y m a i p ninin düz, su tutmayacak şekild Geaerağj izmel i ılmalı, su gider mazgalları koyulmalıdır (Resim 4) Resim 3. istasyon zeminlerine işaret şeritleri çekilmelidir. İŞ GÜVENLİĞİ Resim 4. Su gider mazgalları. Gmaarnaej vgri rai ş l ey ar i pv ea bç iılkmı ş el asriıni tef ami y eü saar ai t çol al ar ırnaı nk ayarlanmal ıdır. Araçların olaylara çı kışı t eıl sanr daas ı nıdş ı kalı siok ak az lkavr eoyl ma acalıd dır d . e Iş y ık e lı bi kaağz llaarnı n olmadığı durumlarda, görevli bir personel araç giriş ve çıkışlarını kontrol etmelidir. Araç çıkışları dikkatli ve güvenli yapı lmalıdır [Resim 5). İtfaiye istasyonları direk trafiğe bmaağl ıl,abnut ı l ıi kyaozl l ai ş ar dr eatti riat ffai ki yi keanzi nı ş ıçk lıak ırşı ıbn aa ğgl öa rne otomatik olarak yolu kesmelidir. Resim 5. istasyon çıkışları geniş ve güvenilir olmalıdır. Al errai nçdl aernı n dkı şeanr ıdy iaytüakşsme kı şl i kml e rai l zveemgee nvieş lyi ka d e ı k ş ip a m r an bulundurulmamalıdır. Araçlardan ıya sarkmı lanmalıdır. Baz şı ao rl aa nç l amr daal z eamk üel el er ri tdoı şpt aa rn besleme amacıyla kablolar bağlı mektedir. Aracın egzozundan çıkanoglaabzıi n l tvoepy al a namr aacsaı as umtaaçk vl ı i yeegszi oazmt aahçl il yı heobr tou rmu l al ar rı bağlı olabilmektedir. Bu tür bağlantılar, aracın çıkış anında iyi takip edilmeli, bunlar ssoornuramalurapçerhsoanreekl etat reatftıinrildmaenlidsöir.küldükten YANGIN ve GÜVENLİK SAYI 1261 71 ■

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=