1KAPAK KONUSU - MAKALE için ikinci bir stres ortamı oluşturacaktır. İtfaiye araçlarında telsiz konuşmalarının tüm personelce duyulabilir olması açısından, araç içerisinde personelin kulaklıkla telsizi dinlemesi sağlıklı olacaktır. (Resim 19) Araç içindeki personelin, aracın dışında bulunan personelle konuşması açısından dışarıyla irtibatlı megafon ve dinleyicilerin araca yerleştirilmesi büyük kolaylıklar getirmektedir. Araç arka tarafının şoför tarafından kamerayla izleyebilir olması, özellikle kurtarma, trafik kazaları gibi birçokyerde araç tabyalanmasında kolaylık sağlamaktadır. Birçok itfaiye aracında yine önemsiz gibi görünen Resim 19. Araç içinde kullanılan itfaiye haberleşme kiti. siren butonunun şoför personelin kontrolüne bırakılması çok büyük tehlikelere davetiye çıkartmaktadır. Normali, itfaiye araç sireninin kontrolünün yangıncı personel tarafında ayak veya elle kumandalı olmasıdır. Yeni İtfaiye Görevlisinin Trafiği Yönetme Hareketleri Resim 20. Bu duruş pozisyonlarına göre, itfaiyecinin ön ve arka cephesinde kalan yollar trafiğe kapalıdır. Kollarının istikametindeki araçlar için ise trafik açıktır. Resim 21. Bu duruş pozisyonuna göre. bütün yönlere trafik kapalı olup, daha önce açık olan yolun kapanacağı ve kapalı olan yolun ise açılacağı anlamına gelmektedir. İtfaiyeci bir sonraki talimata kadar hareket etmez. Resim 22. Araç sürücülerini sola veya sağa doğru araçlarını yanaştırarak durdurmalarını gösteren işarettir. 1 sol YANGIN ve GÜVENLiK SAYI 127 Resim 23. İttaiyecinin kolunu dirsekten kırmak suretiyle işaret çubuğunu seri olarak kendine doğru ok yönünde sallaması hareketi o yöne akan trafiğin hızlanmasına işaret etmektedir. Resim 24. İtfaiyeci kolunu yere paralel olarak tutarak aşağıya doğru yavaş yavaş sallaması hareketi o yöndeki trafiği yavaşlatmak için verilen talimattır. araçlarda bu sistem uygulanmaktadır. Araç seyir halindeyken şoför personelin dikkatini dağıtacak işleri en aza indirmek gerekmektedir. Bu yüzden telsiz konuşmaları, yön tayinleri, megafonla uyarı konuşmaları gibi konular ekip amiri tarafından yapılmalıdır. Günümüzde itfaiye araçlarının isteğe göre dizayn edilmesi mümkün olmaktadır. Bu tür çalışmalarda itfaiye çalışanının görüş ve fikirler i ne önem verilmesi ve buna uygun araçların tedarik edilmesi birçok iş riskinin kökten çözülmesini sağlayacaktır. İtfaiye görevlisi, elindeki işaret çubukları yerine ışıklı el feneriyle veya fosforlu çubuklarla da trafik yönlendirmesini yapabilir. ■ Resim 25. İşaret çubuğunun ucu gelen araca yöneltilerek, yay şeklinde dönüş yönüne doğru hareket ettir i lmesi gece "DÖNÜŞ YAf'" talimatıdır. Resim 26. işaret çubuğunun ışıklı ucunun baş hizasından yay şeklinde hareket ettirilmesi gece " GEÇ " talimatıdır. Resim 27. İşaret çubuğunun ucu yukanya bakacak şekilde 450 bir yay içerisinde hareket ettir i lmesi gece " DUR " talimatidır.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=