Yangın ve Güvenlik Dergisi 127. Sayı (Mayıs-Haziran 2009)

1 GÜVENLiK-GÜNCEL 1 imkônı bulmalarından duydukları memnuniyeti dile getirdi . Piyasada güvenlik ürünlerinin nerelerde kullanılabileceğini simülasyonlarla gören öğrenciler, sistem kurarken dikkat etmeleri gereken gereken konuları da seminer süresince öğrenme şansı buldu. "Güvenlik sistemleri ile ilgili yazılım yazacak yetişmiş elemanların az olduğunu, bu konuda kendimizi yetiştirdiğimizde piyasada çok fazla iş imkônı bulabileceğimizi öğrendik" diyen öğrenciler, sektörde, eğitimini gördükleri konuda sektörünün en önemli sorunlarından biri, Lisesi Elk-Elt Tek. Alanı Güvenlik Sistemler i iş imkônı olduğunu görmenin kendilerine tecrübeli ve yeterli bilgi düzeyine sahip Dalı Lab.Şefi Cengiz Özçelik, gezinin öğ- umut verdiğini de belirttiler. eleman azlığıdır. Teknik ve meslek lise- renciler için oldukça verimli olduğunu dile !erinde açılan bu bölümlerin, sektördeki getirdi. Öğrenciler, yalnızca beyaz eşya bu eksikliği gidereceği ve Türkiye güvenlik sektöründen tanıdıkları Bosch firmasının pazarının gelişiminde önemli rol oynaya- güvenlik sektöründe de yatırımları olduğu cağı kanısındayım" dedi . ve bu alanda ülkemizde ve dünyada söz sahibi olduğunu gördüklerini söyleyerek, Etkinliğin ardından bir değerlendirme son teknoloji ürünü Bosch malzemeyapan Kütahya Teknik Lise ve End. Meslek leri ve sistemlerini görme ve inceleme Elektrik-Elektronik Alanı'na ait ortak alan derslerini, 1 1 . sınıftan itibaren ise başta Yangın Algılama, Hırsız Alarm, CCTV ve Kartlı Geçiş Sistemleri olmak üzere çeşitli dal derslerini görworlar. MEB tarafından hazırlanan müfredat kapsamında, öğrenciler bu sistemlerin temel çalışma prensiplerine hôkim oluyorlar, ancak akıllı adresi/ sistemler gibi en son teknolojileri takip edemiyorlar. öte yandan, müfredatın Seslendirme ve Acil Anons, Kongre ve Simültane Tercüme Sistemleri, Hemşire Çağrı, Paging Sistemleri gibi sistemleri içermemesi de, bu öğrenci/erin meslek hayatına atıldıklarında bu konularda eksik kalmalarına neden olacaktır. tl:ı!Meslek okullarındaki pek çok bölüme göre, güvenlik konusu daha hızlı artan bir eğilim ile gelişiyor. Gerek dünyada, gerekse Türkiye'de bu konuda eğitimin yanı sıra yapılması gereken başka şeyler var mı? Gerçekten de güvenlik sistemlerinin dünyada gösterdiği hızlı gelişime paralel olarak, meslek okullarındaki güvenllk sistemleri bölümleri de, hızla daha fazla öğrenciyi kendine çeken birer cazibe merkezi hal/ne gelmektedir. Kanımızca, kullandığı yüksek teknolojiye bağlı olarak çok hızlı gelişen ve değişen güvenllksistem ve ürünlerinin doğası gereği, meslek /ise/erindeki eğitim müfredatının da bu gellşimi birebir takip etmesi lazım. Bu konuda özellikle bahsi geçen yüksek teknolojiyi geliştiren üretici firmaların müfredat/ora direkt katkı ve yardımda bulunması oldukça önemi/. Ayrıca, okullarımızdokl /oboratuar imkônlorının gellştirilmesı, öğrencilerin teorik olarak anlatılan ürün ve sistemleri, pratik olarak do görüp öğrenebilmeleri için firmaların yardımlarının önemli olacağını düşünworuz. Özetle, okul ile yüksek teknolojiyi üreten sanayiarasındaki köprünün sağlam bir şeMEB, Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı tarafından yürütülen proje ile toplam 55 ilde l 69 "Güvenlik Sistemleri" dalı, 69 ilde 374 "Görüntü ve Ses Sistemleri" dalı kuruldu. Meslek Okulları'nın Güvenlik Sistemleri Dalı ilk mezunlarını 2008-2009 eğitim öğret i m yılında verecek. kilde oluşturulmasının temel adımı, zaten meslek ve teknik liselerimizde açılan bu bölümlerde okuyan öğrencilerimizin sektör tarafından da eğitim ve seminerlerle sürekli desteklenmesinden geçmektedir. harklı illerdeki farklı okullarla da seminer projeleriniz var mı? Biz, Bosch Güvenllk Sistemler/ olarak bunu bir görev olarak addettik. Kütahya EML ile başlattığımız bu faaliyeti, Bosch Security Acodemy(BSAJ kapsamında ilk aşamada İstanbul daha sonra Türkiye'dekl ilgili tüm okullara yaymayı hedefliyoruz. - 1 YANGIN ve GÜVENLiK SAYI 127 ■ 66

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=