Yangın ve Güvenlik Dergisi 128. Sayı (Temmuz-Ağustos 2009)

KAPAK KONUSU olan Carter Morris TR2'ye verdiği de- süredir erişim kontrolü geliştirme projeleri mecinde şöyle diyor: "Bu havaalanları, üzerinde çalışmaktalar. uzmanlıklarını ve projeden öğrendiklerini sektörün kalanı ile paylaşacak olan ve Morris şöyle ifade ediyor: "Şu an yapazaten bunu sürekli yapmakta olan ve bildiğimiz, tekerleği yeniden keşfetmek yeni sistemi il k benimseyen havaalan- zorunda kalmadan, ticari havaalanlalarıdır." rındaki, yılların getirdiği erişim kontrolü uzmanl ığı mızı yeni ve daha üstün bir Havaalanı kategorileri, Ulaştırma Güvenli seviyeye getirmek. Havaalanları ve Yönetim sınıflandırma sistemine göre kiracılar arasındaki hukuki ve kontratsal belirlenmektedir. Buna göre, Kategori ilişkilerin bazıları da dahil olmak üzere, X havaalanları ,en fazla sayıda yolcu bazı eğitim mekanizmaları ve hesap ağırlayan havaalanları ve Kategori iV sorulabilirlik mekanizmalarını kullanmak havaalanları da en az yolcu ağırlayan zorundayız. İşte bu yüzden bu progra- ���- JJ JJ --- JJJ.JJ .JJJ .JJ..J .J.J.J .JJ .J .J havaalanları olarak belirtilmekte. mın, havaalanı liderliğinde bir program Çalışmanın üçüncü aşamasında, teknik ol ması çok önemli ve mantıklıdır. Bu anlamda birli kte işlerlik konusu üzerinde BASIC geçen il kbaharda, bazı havaala- yaklaşı m ile biyometrik uygulaması durulacaktır. Örneğin, eğer bir havaa- nı işletmeci firmaları ve AAAE tarafından, daha kısa sürede devreye girecektir !anındaki, mekani k personel başka bir TSA'nın havaalanlarına biyometrik erişim ve bu bağlamda TSA ile iyi bir işbirliği havaalanında çalışmak durumunda kontrolü sistemini dayatmaya yönelik tek yaklaşı mına ihtiyaç vardır". olursa, bu çalışanların erişi m kontrol taraflı girişimini bertaraf etmek amacıyla işlemleri nasıl yürütülecek? Beckman'a başlatılmıştır (TR2, 4 Nisan 2008). Mevcut Biyometrik Erişim Kontrolü göre, bu örnekte, mevcut uygulamada, Bazı havaalanlarında hôlihazırda farklı bir uçak üzerinde çalışmak üzere başka Beckman'a göre, hôlbuki havaalanları, seviyelerde biyometrik erişim kontrolü bir havaalanına gönderilen bir mekani k mevcut oldukları erişim kontrolü teknoloji mevcuttur. Geçen yıl AAAE tarafından ustasına o havaalanındaki diğer ça- ve uygulamalarını geliştirmek suretiyle havaalanları üzerinde gerçekleştirilmiş lışanların eşlik etmesi gerekmektedir. TSA ile işbirliği içerisinde çalışarak, ko- olan bir araştı rmaya 56 havaalanı Gelecekte ise, Beckman'ın ifadesine göre nuyu çözme çabası içindeydiler. Hava- katılmış ve bunların % 39'u biyometrik bu mekanik ustası, havaalanının persoalanları hem kendi çalışanları hem de erişi m kontrol ü sistemleri kullandı klarını nel idare binasına gidecek ve burada diğer havaalanları için 20 yılı aşkın bir veya kullanmayı planladıklarını belirtmiş- parmak izi verecektir. Buna göre de, o !erdir. Bu % 39' un içerisinden, % 73'ü, havaalanındaki sistem, bu kişinin giriş çıkış parmak izi kullanmakta veya kullanmayı yetkisi olup olmadığını algılayabilecektir. planlamakta, % l 9'u el geometrisi ku lanmakta veya kullanmayı planlamakta l ve geri kalanı başka yöntemler ku maktadır. llanProjenin birinci aşaması , çalışanların biyolojik bilgilerinin devlet il laşıldığı ile ilgili. İkinci aşame a d n a a , s ı B l A p S a I y C ve TSA, referans biyometrik verileri, yani bu projede devlet tarafından yapılacak olan sicil kontrolleri için kullanılacak olan ve çalışanlardan alınan parmak izlerinin nasıl el değiştireceği üzerinde çalışmaktadırlar. - 1 YANGIN ve GÜVENLİK SAY! 128 ■ 50

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=