1 YANGIN - MAKALE - 82 +5m kesitte sıcaklık seviyesi - Sc[~-21 - Sc[~-3} Tavan Sc[~-4} - Aktivasyon - Sc [S-4-5} 1200 1100 - '- -1--- - ~ - -- 1000 900 800 ~ 700 ~ 600 ~ 500 V, 400 300 200 100 o J I lu f --~ -- - ~-L-:.---~ ~-~'---- - 1 ..... , ı---, t ~ ""' ~ . ...... ~ ·,___ f----+,--1- ,/ , >- - - !- -ı-- ~ # .u' - 300 600 900 1200 1500 1800 2100 2400 Test süresi (sn) Rüzgarın yönü -----+ Siporex Yandan görünüm Çelik varil Om +Sm Şekil 15. +5 m kesitte 50 MıN Tahta kafes yangın sıcaklığı profili. Şekil 16. ı 00 tvfW Tahta kafes yangın yapılandırması (yandan görünüm). +5m kesitte sıcaklık seviyesi - SCfS-4~2) - Scf5-4-5J - Sc [5-4-3J Tavan - Sc [5-4-4J - Aktivasyon lsı çıkı~ hızı [IÇHI 100 - IÇH Aktivasyon ·1200 ~-~----~-~--~-~-~-~ 90 ·1100 80 1000 +-- -H------ll---~..µ.-1-1-+++-'--I-----+----+--'-~ 70 900 U 800 ~ 700 =i 600 ~ 60 ~ 50 ~ ~oo +---'--~lıP~..ı.ııl...!..!~+11;:I 1--+---h---l---'--+-'----ı ı -" 400 13, 30 - 300 +o-+-J~ı---1----+-ı-1-+--+ ....... .§ 200 +-~ H-jl\---1-----H-4-H--'--+'-<fi·~ ·----+---ı 20 10 100 o o 300 600 900 1200 1500 1800 2100 2400 o 300 600 900 1200 1500 ·ıaoo 2100 2400 Test süresi (sn) Test süresi (sn} Şekil 17. +5 m kesitte ı 00 MN tahta kafes yangın sıcaklığı profili. Şekil 18. ı 00 tvfW Tahta kafes yangın ısı çıkışı. • ı 00 MW Tahta Kafes Yangın Testi Toplam uzunluk: 8,4 m yükseklik 2,6 m olacak şekilde paletler yerleştirilmiştir. Su Sisi Yangın Söndürme Sistemiyle Donatılmış Tüneller Ülke Tünel adı Avusturya Mona Usa Tüneli Felbertaunem Tüneli Fransa A86 Tüneli ıtalya Brennero Tüneli Virgolo Tüneli Hollanda Roermond Tüneli Norveç V6Ireng Tüneli Flıısyfjell Tüneli İspanya M30 Tünelleri Vielha Tüneli İsveç Tegelbacken Tüneli Klora Tüneli Bölge Tünel Adı Bostan, CANA Kuzey* Massachusetts CANA Güney* Battery Caddesi Seattıe Washing1-90 First Hill Mercer Adası* ton Baker Ridge Adası* 1-5 Tüneli* Vancouver, George Massey Tüneli Kanada 1 YANGIN ve GÜVENLİK SAYI 134 Çıkan ısı miktarı 50 MW 'a ulaşacak şekilde yanmaya izin verilmiş ve akabinde sistem boşaltılmıştır. Daha önceki testlerdeki gibi hedef tahta paleti ve önleyecek derecede çok düşüktü .Yangın başarılı bir şekilde bastırıldı ve görüş net bir şekilde iyileşti. su kovası yerleştirilmiştir (Şekil 16). Sonuçlar Yangın başlatıldı ve sistem boşaltılmadan Düşük basınçl ı su sisi çözümü başarılı önce 5 dakika boyunca yanmasına bir şekilde test edildi ve yol tünellerinin izin verildi (tavan sıcaklığı hızlı bir şekilde korunması için uygun olduğu kanıtlandı. ı 000 °C'ye ulaştı) . Grafiklerden sistemin Bu çözüm yüksek basınçlı su sisi çözümboşalmasından hemen sonra yangın leriyle ve geleneksel sprinkler sistemleriyle çevresinde ve tünel içinde tüm kesitlerde karşılaştırıldığında büyük avantajları olçok hızlı bir sıcaklık azalışı olduğunu göre- duğu görüldü. Yapılan testler tünellerde biliriz (Şekil 17). karşılaşılabilecek en büyük olası yangın senaryoları dikkate alınarak yapıldığından ısı çıkışı, su sisi tahliyesinden önce güçlü bir artış oranı gösterir (Şekil 18). Su sisi sistemi, yangının büyümesini durdurma ve yangını kontrol altına alma konusunda mükemmel bir performans gösterdi. l 00 MW Tahta Palet Yangını Test Sonuçları Hedef tahta paleti tutuşmadı.Su kovası içindeki sıcaklık artışı yangının yayılışını sistemin uygunluğu başarılı bir şekilde kanıtlanmıştır. Kaynaklar (l) Alon Beord, Richord Corvel "The Hondbook of Tunnel Fire Safety" 2005. (2) Chiyoda Engineering Consultants Co., Ltd."Sprinklers in Japonese Rood Tunnels. Final Report". (3) Janssens, M. ond Porker, B. "Oxygen consumption colorimetry" in Heot Releose in Fires, Elseveir Applied Science, pp.31 -59 ■
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=