Yangın ve Güvenlik Dergisi 137. Sayı (Eylül 2010)

I GÜNCEL iyileştirmenin mümkün olmayacağı değerlendirilmektedir. Diğer enerji verimliliği tedbirlerine göre daha fazla marı kaynak gerektiren yalıtım uygulamalarında yatırımın tasarruflarla kazanılmasına imkan sağlayan mekanizmaların geliştirilmesi gerekir. Bu kapsamda, kredi kullanımlarının cazip hale getirilmesi için, Banka Sigorta Muameleleri Vergisi (BSMV) ve Kaynak Kullanımı Destekleme Fonu (KKDF) paylarının alınmaması ve kredi faiz desteği sağlanması öngörülmektedir. Bunlardan özellikle, kredi faiz desteği sağlanması konusunun, hem madôı imkanları uygun olmayan ancak faiz ödemek zorunda olduğu için kredi kullanmak istemeyenlerin de binalarını iyileştirmek üzere kredi kullanmak suretiyle binalarını iyileştirmeleri hem de tüketicinin cebinden para çıkmaksızın çektiği kredinin tasarruflarla geri kazanılması açısından son derece faydalar sağlayacağı düşünülmektedir. t BEP yönetmeliği ile bu yeni yaklaşım arasındaki farklar nelerdir? BEP Yönetmeliği tasarım konusunda belki gereğinden fazla detaya girmekte, yer yer ürün ve/veya teknoloji konusunda tanımlamalar yapmakta, dolayısıyla tasarımcının çalışmalarını kısmen de olsa sın ırlandırmaktadır. Bu durumun, yönetmelik uygulamalarının teknolojik gelişmelerle uyumunu zorlaştıracağı düşünülmektedir. Yeni yaklaşımda ise, özgün tasarıma daha çok fırsat tanınmaktadır. Enerjive emisyon konusunda belirlenecek iki farklı sınır değerlere uymak koşuluyla, bina ve sistem tasarımları hem ekonomiyi hem de teknolojiyi dikkate almak suretiyle yapılabilecektir. Ekipman ve sistem konusunda asgari performans kriterleri dışında tanımlama yapılmayacak, enerji kullanımını ve co 2 emisyonunu asgari düzeyde tutacak optimum çözüm yolları tasarımcılar tarafından geliştirilebilecektir. Öngörülen bu yeni modelin, BEP Yönetmeliği ile ilgili olarak sistem ve ekipmanlar üzerinde yoğunlaşan bazı tartışmaları da azaltacağı değerlendirilmektedir. t Son olarak eklemek istediğiniz bir şey var mı? Enerji verimliliğinde mutlak başarının sağlanması ancak toplumun tüm kesimlerinin duyarlı, kararlı ve ortak hareketleri ile mümkündür. Enerji Verimliliği Strateji Belgesi'nin, ortak ve entegre hareketlerin gelişmesine çok önemli katkılar sağlayacağına inanıyoruz. Bu Belgenin hazırlanması çalışmalarında gerek görüş ve önerilerini paylaşmak, gerek Devlet Planlama Teşkilatının (DPT) değerli uzmanları gibi taslak Belgenin hazırlanması çalışmalarının içinde bizzat yer almak, gerekse sosyal sorumluluk anlayışı ile Genel Müdürlüğümüz çalışmalarına entegre edilmek üzere paralel çalışmalar (Enerji Verimliliği Derneği ve Türkiye Enerji Verimliliği Meclisi gibi) yürütmek suretiyle, bazen rapor halinde, bazen yazılı metinler halinde, bazen de sözlü olarak çok değerli katkılar sunan tüm kişi, kurum ve kuruluşlara teşekkür ederiz. ■

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=