Yangın ve Güvenlik Dergisi 139. Sayı (Kasım-Aralık 2010)

YANGIN -MAKALE Gazetenin sayfalarını çevirdiğimizde veya televizyonu açtığımızda bir yangın, sel, fırtına, saldırı veya farklı türbir "afet" haberi görmediğimiz bir gün neredeyse hiç yok gibidir. Bir afete veya olaya hazırlıksız yakalanan işletmeler ciddi ve uzun vadeli sonuçlar ile karşı karşıya kalabilirler. Yazıda, bu tür durumlara hazırlıklı olunması adına alınması gerekli tedbirlere değinilmiştir.______ ----Donald L. SCHMIDT Preparedness. LLC. Kaynak: www. fpemag. cam 1 YANGIN ve GÜVENLiK SAYI 139 82 Afet Planlaması Gazetenin sayfalarını çevirdiğimizde veya televizyonu açtığımızda bir yangın, sel, fırtına, saldırı veya farklı tür bir "afet" haberi görmediğimiz bir gün neredeyse hiç yok gibidir. Haber hikôyeleri, fotoğraflar ve video kayıtları hayatını kaybedenlerin görüntülerini ortaya koyar ve maddi hasarın bir kısmını bize gösterir. Ancak, Jl"�:-..!aı-..--. "-·��MI!! ........ Setting Standards for Excellence genelde böyle bir olayın uzun vadeli ekonomik NFPA 1600, yönlendirici gereklilikler sağlayan etkisi pek tartışılmamaktadır. Bir afete veya bir "nasıl yapılmalı" türü kılavuz değildir. Bunun olaya hazırlıksız yakalanan işletmeler ciddi ve yerine, bir acil durum yönetim ve iş devamlılığı uzun vadeli sonuçlar ile karşı karşıya kalabilirler. planının gerekli elemanlarını ve bu elamanlar Bir olaysonrasında medyanın meraklı sorgula- arasındaki ilişkileri tanımlar. Bu makalede bu malarına karşı hazırlıksız olanlar ise - zamanında unsurların büyük bir kısmı değerlendirilmiştir. dikkatli şekilde meydana getirdikleri imajlarının -tehlikeye girdiğini görürler. Başlarken Pek çok iş l etme böyle olaylara karşı hazırlıklı olmaları gerektiğini bilmektedir. İşverenler; çalışanlarının, ziyaretçilerin, taşeronların ve diğer kişilerin güvenliklerini sağlamalarını gerektiren sağlık ve güvenlik düzenlemelerinin farkındadırlar. Mülk sigortacıları bazı değerlendirmeler yapıp mülk koruması ve iş faaliyetlerinin aksama olasılığını azaltma anlamında tavsiyelerde bulunurlar. Müşteriler ise, tedarikçilerinin uygun bir plana sahip olup olmadığını görmek için kanıt isterler. Ancak özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar olmak üzere pek çok işletme, hazırlıklı olmanın neler gerektirdiğinden emin değillerdir. Bu planları tarif etmek için kullanılan pek çok farklı isim vardır - "afet planı", "acil durum planı", "acil durum aksiyon planı" ve"afettoparlanma planı". Bu planlar, entegre bir yönetim ve iş devamlılığı planının komponentidir. Sadece planlar ve prosedürler değil aynı zamanda bir programa da gerek vardır. Program, özellikle NFPA 1600 olmak üzere ulusal standartlara dayalı olmalıdır [l ]. NFPA 1600 ABD Ulusal Güvenlik Bakanlığı tarafından benimsenmiş olup, 9-11 Komisyonu tarafından önerilmiş ve [3] 2004 Ulusal istihbarat Reform Yasası Bölüm vıı içerisinde tavsiye edilmektedir ve "2007 9/1 1 Komisyonu Kanununun Uygulama Önerileri" Bölüm IX'un içinde değinilmektedir [4]. NFPA l 600'a genelde "Ulusal Hazırlılık Standardı" da denilmektedir. Etkili bir acil durum yönetim ve iş devamlılığı planının geliştirilmesi, uygulaması ve sürdürülmesi yönetimin konuya bağlılığı ile başlar. NFPA 1600, Bölüm 4.1, bu programın, "vizyon, misyon açıklaması, roller ve sorumluluklar içeren ve yetkilendirme yapan bir idari politika" içermesini gerektirmektedir. Bu; çok katmanlı fon desteği, organizasyon içindeki insanların ve kaynakların sürece dôhil olması yönünde kararlılık ve programın üstyönetimin vizyonu ile tutarlı olmasını sağlayacak şekilde bir yöne sahip olmasını içerir. Yönetim ise desteğini bir idari politika açıklaması yayınlayarak ve bunu tüm organizasyona dağıtarak ortaya koymalıdır. NFPA 1600 Bölüm 4.3'te belirtilen şekilde yönlendirme sağlamak ve programın geliştirilmesine yardımcı oimak amacıyla bir danışma kurulu oluşturulmalıdır. Danışma kurulu organizasyonun tüm önemli departmanlarından temsilciler i içermelidir. Bunun yanı sıra, itfaiye, emniyet, acil durum medikal hizmetler ve acil durum yönetim kurumları gibi dışarıdan kurumlara da danışılmalıdır. Danışma kuruluna ve program geliştirme faaliyetlerine başkanlık edecek bir program koordinatörü atanmalıdır. Başlangıçtaki adımlar aynı zamanda mevcut programa yönelik bir değerlendirme de içermelidir. NFPA 1600: 4.4.2'de belirtilen bu program değerlendirmesi, acil durumlara

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=