Yangın ve Güvenlik Dergisi 14. Sayı (Nisan 1995)

GÖZLEM �=======D=Of.=Dr.= .A = BD = U. = 1l4 = HMA=N = KI=LIÇ ��:��=��� .. � ■ ■ ■ iTFAiYELER NEDiR, NE OLMALIDIR? Günümüzde, yangından dolayı önemli can ve mal kayıpları meydana gelmesine, çoğu zaman tarihi hazinelerimiz yangın nedeniyle yok olmasına ve ülkemiz deprem, sel, heyelan gibi doğal afetlerin sık rastlandığı bir bölgede bulunmasına rağmen, itfaiye kuruluşlarına gerekli ve yeterli önem bugüne kadar verilmemiştir. İtfaiye deyince garaja benzer bir yerde bgierlkmaeçkstuedtairn.kı ve hortum tutan birkaç personel akla Belirtmekgerekirki ülkemizde itfaiyelerbelki sevilen, fakat önemi bilinmeyen ve küçümsenen bir kuruluştur. haberleşme sistemi bulunmayan ve modern araçlardan yoksun, iki su tankının bulunduğu yere itfaiye demek mümkün değildir Türkiye'de itfaiyeler, değil önleme ve kurtarma, yangın olayları için bile muhatab alınmamaktadır. Bir ülke düşünün ki İl Yangın Koordinasyon Kurulu'na jraanğdmaernmiatfkaoi mutanı, milli eğitim müdürü alınmasına ye müdürü alınmamıştır. Yangını gazete k it a fa ğ i ıtlarında gören kişilerce hazırlanan esaslarda, yeler yardımcı hizmetler sınıfına dahil edilmiş, ikibin nüfuslu bir kasaba ile 1O milyonluk bir şehrin Gelişmiş ülkelerde itfaiye sevilen, önem verilen ve saygı duyulan bir teşkilattır. Kuşkusuz, eğitim sistemi ve yönetmeliği olmayan, ç b a u ğ lu d n a m ş a haberleşme sistemi yan ve modern araçlardan yoksun, iki su tankının bulunduğu yere itfaiye demek mş eühmr ikmüinzddeekği i lidtifraive birçok yelerimiz beklenen seviyenin altındadır. İtfa Y i asal Eksiklikler Giderilmelidir yelerin daha iyi duruma gelmemesinde, en büyük faktör Eğitim sistemi ve yönetmeliği olmayan, çağdaş haberleşme sistemi bulunmayan ve modern araçlardan yoksun, iki su tankının bulunduğu yere itfaiye demek mümkün değildir itfaiye hizmetleri aynı düzeyde Y aal l d a ın n ır m g ıl ı ı m n şt a ır g s. ı ü vveeknol ni kt r oöl nü lieçmi nliet fr ai ni i n ye sorumlu tutulmuş, fakat bunu yapmak için itfaiyeye bir er ve bir oYnabnai,şı kadrosu verilmiştir. yasalara göre İstanbul'urı yk İsa iş t n i a g n i ı l n b e u g s l ü a ' v d ğ e l a a n mli 4 ğ a 2 i k k z o o b n r i t u r n o n l d ü s a n o s ü ı k n i a ı k z k i . bb ui rl u n ms oakkat ağdı_ ı r . İkkoi nk itşri on il n hee tr tgiüğni düşünülürse, -ki mümkün yasal düzenlemelerdir. Çağdışı diyebileceğimiz yasal düzenlemeler nedeniyle, itfaiye gerçek kimliğine şimdiye kadar ulaşamamıştır. Yasal düzenlemelere göre, itfaiyemiz gelişmiş ülkelerde olduğu gibi önleme, kurtarma, eğitim ve söndürme görevini yapan bir kuruluş değil, yol yıkayan, park ve bahçeleri sulayan, halka su dağıtan, pankart asan, baca temizleyen hatta yasalara göre kanalizasyon temizlemesi gereken bir kuruluştur. Gerçek itfaiye önce yangını önleyecek tedbirleri aldıran, sonra her türlü kurtarma ve ilk yardım yapan ve yangını söndüren bir kurum olmalıdır. değildir- yılda 200 iş günü çeadliılşeınrsabivre İstanbul'un nüfusu hiç artmazsa, kontrol yere ikinci kez sıra gelmesi için 2 1 O yıl gerekmektedir. Daha fazla eleman çalıştırmak ise yönetmeliklere aykırıdır. Dünya ülkelerine bakıldığı zaman, itfaiyeler ya askeriye içinde ya polis teşkilatıyla bir arada veya bağımsız bir genel müdürlük şeklindedir. Eski doğu bloku ülkelerinden, Macaristan, Romanya, Rusya, Polonya gibi ülkelerde, Paris gibi büyük şehirlerde İtfaiye askeri bir teşkilattır ve askerlerle aynı rütbelere vAem eh raikklaanr aü l ks ea lhei rpi tni dr .e hUaztat ak dKoı bğ ruı s 'üt al k, ietlfeari i n d e , b a z ı ye ile polis Eğitim sistemi ve yönetmeliği olmayan, çağdaş teşkilatı içindedir ve polisle aynı haklara sahiptir. • YANGIN VE GÜVENLİK DERGİSİ SAYl· 14

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=