Yangın ve Güvenlik Dergisi 14. Sayı (Nisan 1995)

elektromanyetik bazlı çalışanlardır. Bunlar sahte alarmı yüzde yüz kesemese de yüzde seksen oranında kesen sistemlerdir. Ama Türkiye'demaliyeti yüzünden bu üretilmiyor. C. BAYAZİT:BugünTürkiye'de üreticiler çok düşük fiyatlara oto alarmı satıyorlar. 1 ila 3 sene arasında g it a h ra a n l ti veriyorlar. Biz ediyoruz; mboaymuullerimizeömür garanti vb eu rniuyno rbuizr ; m aTl iaybeitii vsaatrış. laBrıamyıizdda ı ş ı n d a kişiler mamülü alıp, herhangi bir e l e k t r i k ç i y e tak eletırıyorlar. Bu ktrikçiyi biz takip edemiyoruz. Biz montajda da ithal malzeme kullanıyoruz. Bunlar nasıl malzeme kullanıyor bilemiyoruz. Sonra bizim alarmımız kötü oluyor. Biz de bunu istemiyoruz. Bayilerimizle çok sıkı anlaşmalar yapıyoruz. Bu da bayii sıkıyor. Oto alarmı standardı ABD'den çıkıyor. Çünkü burada dakikada 4 araba çalınıyor. Amerika'daki hayat düzeninin gereği arabalar evde ve işteyken sürekli otoparklarda duruyor. Bizdeki gibi sokakta bırakıp Tdaüralarmı çalıştırmıyorlar. Bu alarm bu sensörlerle kiye'de çalışmıyor. Çünkü aracın yanından bir çdöoplakyaı smenysoönruüvneçyaalıhşmızalısbı gireareraç geçse vibrasyondan kir. Geçen gün birisiyle şöyle bir konuşma geçti: Sensörün ayarını nasıl disate, daidğainmi syoardnugmö"zBleirbşeayolursa çalsın" dedi. "Tamam karsa da çalsın mı?" dedim. b"Naşiyıneati ibyiirolbuersa çalmasın" dedi. O zaman arabanın kçi koymak lazım. Çok fazla şey bek camlıinyaorlar. Darbe sensörünün amacı, arabanın karşı korunmak değildir. Bunun için cam kırılma dedektörleri vardır. Darbe sensörü, arabanın gteöyvbdineisine gelen darbeleriçindir.Oto alarmı arabanın korumaz. Oto alarmı arabanın camı kırılmasın diye değildir. Camı kırıldıktan sonra alarm versin diyedir. Çünkü bir hırsızın camı kırıp arabadan teybi çekmesi ve kaçması 10-15 saniyedir. Alarm çalsa kim yetişebilir? Alarm taktırdım, yine de teybim çs aabl iı tnl edtım e lde ri yi neinöl neer r i yool ur uyzo. rO. t Bo iazl a rdme l, a rtıenydpa l4e rmi ni li öGteeldi pe n" 6a ml a ri lmo ldmuayzu ml mı a? s" ıdn iı y os ar ğl alra. yZaant esni s4t e mmli el rf avzal ar .. 1 km ötede bile çalsa yetişmek mümkün değil. Oto alarmını bu bilgisizlik kötü etkiliyor. Bu nedenle de çok insan artık oto alarmı taktırıyor. Oto alarmı ilk girdiğinde çok güzel bir piyasaydı, herkes oto alarmı taktırıyordu. Bugün öyle değil. YANGIN VE GÜVENLİK: Peki, sizin tüketiciyi ibçiilninbçilrenfda iarlmiyeektinviez gvearrçmeğıi?n n e olduğunu anlatmak C. BAYAZİT: Ancak bizden alan insanlara bilgi v Y e A ri Nyo G ruz. IN VE GÜVENLİK: Elinizdeki müşteri portföyüne birer bılgilendirici mektup veya broşür göndermeyi düşündünüz mü? Cça.lBışAmYamAıZzİyTo: Düşünüyoruz, ama şu anda öyle bir k. YANGIN VE GÜVENLİK: Her geçen gün sektöre katılan yeni oto alarm firmaların teknik bilgi ve donanımları halka istenen hizmeti vermeye yetecek düzeyde mi? A. BAYAZİT: Oto alarmı konusunda bana göre bir tüoçpgteanncvı;amr. oAntlaajrcmı vı eütrüeten, ithal eden veya satan ketici. Bu üçünden herhangi birinde bir problem olduğu zaman bu otomatikman di sitğeemr li eyroi rn. e Bdi re dyüağnms ıeyyolre. aMç ıol an nt a, jdc ıi ğ et er fi ye rl er u a t l ı m a l kapanan rahat mal satmak istiyor. Tüketici malda harhangibirproblemçıktığında direkt olarak montajcıya gidiyor. Montajcı da firinaya geliyor. Her üçünün de eksikliği var. 1985'ten bu yana konuyla ilgisi olan veya olmayan insanların para kazanmak için piyasaya girmişler. Bu nedenle üf i rrmea lta ri dca ni bBiirrçoğu battı. kısmı da yBeurni nl ae r o t ubridl gui. olarak kendini geliştirmek B zza i o l t g r e i u s n i n z doal al nal ar r. belli om ol nut ayj c ıol arr a. g ele elince, oto k g e l etnr i ki nçsi lai ğnilnadreı nn ufacık dükkanlarda başlattıkları iş oto alarcılığı. Bir eğitimleri, bilgileri olmadığından hata yapabilmekteler. Elektrikçilikten gelme olduklarından alarmları bağlıyorlar, ama o kadar çok yeni araç var • YANGIN VE GÜVENLİK DERGİSİ SAYl· ld

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=