Yangın ve Güvenlik Dergisi 14. Sayı (Nisan 1995)

ki. Bunların herşeyi değişik. Elektronikleşmeye başlamışlar. C. BAYAZİT: Artık arabaya ölçü kalemiyle giremiyorsunuz. Osiloskopla girilebiliyor. Bir M3 geldiğinde, ölçü aleti taktığınız zaman arabanın 15 bin Mark'lık beynini yakıyorsunuz. A. BAYAZİT:Bunungibi montaj,bilgi eksikliklerinin yanında satış eksiklikleri var. Mamulü tanıtamıyorlar. Zaten bilgisiz olan tüketici olması gereken bilgiden de mahrum kalıyor. Böylece oto alarmı halk arasında b"Şöuylseobir yere geliyor. Oto alarmı denildiği zaman, kakta bağıranlar mı?" diyorlar. YANGIN VE GÜVENLİK: Firma olarak yakm gelecekteki hedefleriniz nelerdir? C. BAYAZİT:Amerika araştırmalarına bakıldığında l 995'te en çok gelişecek sek Tür tör oto güvenliği. kiye'de piyasa araç gdüovyemnalidğıi.neAhimçbairöznamc ean ki bahsettiklerimiz artık bık T ü t r ırma düzeyine getirdi. kiye'de üretilen otomobil sayısına bak bin ılüdrığeıtnimda yılda 400 kapasitesi vark gird e i n Toyota ve Opel . Mazda'nın Türkiye'de üretim anlaşması yapıldı. Avrupa'nın çıkardığı istatistiğe göre Türkiye'de 25 mm ii ll yy oo nn ut adnae pb ioztiamn spi yoet la an rs ai ybeal mmüüşşt teerri si mi vi az rd. Be mu neu n 2 0 k. Bu gdöastbeuriyioşirn. Aemn aaAz vdruaphaa T2ü0r sene ömrü olduğunu kiye'nin bu büyüklükte bir pazar olduğunu bilmiyor. Fuarda görüştüğüm yöneticilerden Türkiye'de bu işi yapan kaç firma var diye bir soru geldi. 96 firma olduğunu öğrendiklerinde gözleri açıldı. "Türkiye böyle bir piyasa mı ki?" dedi. Piyasa çok büyük. Piyasada üretime yönelebilirsek çok iyi olur. Bunun için elektroniği ve elektroniğin güvenlikte kullanılan yanını çok iyi bilmek gerekiyor. Sahip çıkılırsa bu çok büyük bir piyasa. Kimse bunun bilincinde değil. Biz de tek başımıza yetmiyoruz. Piyasada yetişmiş pazarlamacı yok. Alıyorsunuz, iki gün sonra başka bir yere gidiyor. Yetiştirmeye korkar oluyorsunuz. İşi bilen yetişmiş oto alarmcısı yok. A. BAYAZİT: İleride üretime geçmek istiyoruz. Çalışmalarımız var ve büyük merkezler oluşturmaya çalışıyoruz. C. BAYAZİT: Bu işin süpermarketlerini açmak istiyoruz. Bunun Amerika'da herbiri 10-12 araba alan, 5 hafta satıcılarına eğitim veren örnekleri var. Bu işin maliyeti de çok yüksek. Yakın bir gelecekte yaparsak böyle bir çalışma yapacağız. YANGIN VE GÜVENLİK: Tüketiciye sbeilkintöçrlen drmirmaleaknveardaashma idyaihbizirmbeitgötürm ek amac1yla fi rlikle veya dernek kurulmas1 düşüncesi var m1? Ain.saBnAlaYraAZİT: Böyle bir ihtiyaç var, ama bunu kabul ettirebilmek zor. C. BAYAZİT: Bu sektör 7-8 senelik bir sektör. Bu işi yapan firmalar, diğer sektörlerdeki dernekleşmiş firmalar gibi büyük değil. Oto alarmının sarf malzemesi yok. Başka piyasaya yönelip de oradan faydalanan ucu yok işin. Otomotiv Türkiye'de gelişen bir sektör. İleride söylediklerimizin hepsinin od el arcnaeğğıen aiihntai ynaı yc oı rvuamr . Bbiur sek için t d ö e r ü b n i r l , i a d m er a çı z a m a n kar da ftoirpmlaarlsaarıançcaat ı s ı a lt ı n d a k o zaman olabilir. YANGIN VE GÜVENLİK: Eklemek istediğiniz birşey var m1? A. BAYAZİT: Oto alarm sektörünün yanı sıra biz güvenlik sistemlerine de el attık. Fakat kendimizi bu konuda hiç tanıtmadık ve reklam yapmadık. Çünkü önce bilgi bankamızı oturtmak istedik. Bunu yaparken bu işte de pek çok eksikliğin olduğunu gördük. Sayımlarımıza göre yaklaşık 80 tane firma var hırsızlık vyeetyeralnilgi ın güvenliği yapan. Bunlardan 40 tanesinin k belgesi var, yani profesyonelce çalışıyorlar. Ayrıca Türkiye'de bunun eğitimini alabileceğiniz hiçbir yer yok. Bu konuda kendini geliştirmiş kişilerin ç m a e b r aları var. Bence o derneğin yanı sıra bir eğitim kezi oluşturulması gerekiyor. Biz de bu işi öğrenmeye, eksiklikleri tespit etmeye, kendimizi eğitmeye çalışıyoruz. YANGIN VE GÜVENLİK: Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Biz de sektörün bilinçlenmesi ve hak ettiği yere gelmesi konusundaki fikirlerinizi destekliyoruz • YANGIN VE GÜVENLİK DE R Gİ Sİ SAYl · 14

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=