Yangın ve Güvenlik Dergisi 140. Sayı (Ocak-Şubat 2011)

1 KAPAK KONUSU -RÖPORTAJ 2011'de yeni ürünlerimizi sektöre sunacağız" 2009'dan 2010'0 geçişte ür zemize yeni ithal ürünler kat ü ıld nı . yBe u lp a yıl onların satışına geçeceğiz. İtfaiyeci kasklarında Schubert firmasının ür lerinin satışını ün yapmaya başlıyoruz. Bu ürünü ilk olarak iSAF 2010 fuarında tanıttık. Avrupa'daki en son standartlara göre üretimi yapılan bu ürün denizciler için de kul lanım sertifikasına sahip. Bir diğer ürünümüz de itfaiyeci elbiseleri, yani Nomeks elbiseler. Bu konuda da Avrupa'daki en son standartlara göre üret/imiş ürünler sunuyoruz. Eldivenler, itfaiyeci botları, yangın battaniyeleri, fenerler ve daha birçok ürün de bu yıl yelpazemize katılacak. Eskidenbu denli çeşit bulunmazken, gelen talepler ve Kulelf'ye duyulan güven bizi, müşterilerin bu tür ürünlere olan taleplerini de ka şılamaya itti. Bu anlamda 2011 yılındra çok daha geniş bir ürün yelpazesiyle hizmet vereceğiz. Schubert İtfaiyeci Kaskları J Atmanya'da 70 yıldan fazladır kask üretimi yapmış olan Schubert firmasının itfaiyeci/er için ürettiği F 220 kaskları Türklye'de Kutel/ ile satışta. Alüminize ya da deri olarak üretilen ense koruyucuları ile birlikte Schubert F 220 Kaskları Avrupa'da kask/ardaki en son ve geliştirilmiş standard olan EN 443:2008'e göre aleve ve ısıya dayanıklılığı arttırılarak üretilmektedir. Vlzörü EN 14458'e göre test edilmek tedir. Gemilerde kullanılabilmesl için So/as onayına da sahiptir. 1YANGIN ve GÜVENLiK SAYI 140 44 ''AWG denince akla Kuleli gelir" Kuleli olarak, Türkiye'de çok uzun yı lardır AWG'nin tüm ürünlerinin satışın l ı gerçekleştiriyoruz. Türkiye'de AWG'nin temsilciliğini en uzun zamandır yapan şirket olarak AWG denince akla ilk Kuleli gelir. Bunun yanında KW isimli Alman bir şirketle de anlaşma yaptık. Almanya'da en son teknoloji ile üretilen KW İtfaiye Malzemeler/'nln Türkiye'de Kuleli tarafın dan satışı 2011 yılı itibariyle başlayacak. AWG ve KW firmaları, yangın ürünleri konusunda alanındaki en önemli firmalar . Bu işbirlikleri ile sektörde bu alanda bir kalite anlayışı oluşturduğumuzu bilmenin de memnuniyetini yaşıyoruz. Hortumlarımız konusunda müşteriler den aldığımız geri dönüşler gerçe ikm te iz n bize gurur veriyor. Bunun başlı lerinden biri, ürünün dayanıklılıc ğ aın nın e Td ü erkn iye koşul larına göre yapılmış olması. Bizim sokaklarımız Avrupa gibi değil. Orada çıkan bir yangına müdahale yapılırkenki dış koşul lar Türkiye'dekinden oldukça farklı. O nedenle oraya uygun şekilde yapıtmış bir malzemenin Türkiye'deki dayanım oranı elbette farklı olacaktır. İşte biz Kuleli Hortum olarak, hortumlarımızda kul/andığımız teknolojiyi, dayanımı artıracak şekilde dizayn ederek ürüne Bunların arasında bu denli ilgi görmek bize, EN 14540 belgesini aldıktan sonra ihracat için büyük umut veriyor. Fuarda sadece ürettiğimiz hortumlara odaklanmıştık ve Türkiye'de yangın hortumu üretimi yapıl ıyor olması, ürünün kal itesi ziyaretçileri oldukça etki ledi . Özel l ikle Brezilya, Arjantin, Kore'den ürün hakkında bilgi isteyenler oldu. Belgeyi aldıktan sonra ürünlerle i l k etapta hedeflediğimiz ül kelerin başında Yunanistan, Irak, İran ve Mısır geliyor. "2011 yılında yangın hortumlarında yeni ürünler sunacağız" Şu an piyasaya sunduğumuz yangın hortumlarına ek olarak yakın zamanda hortum konusunda değişik bir takım ürünler yapmayı da planlıyoruz. Ürün portföyümüzün geniş gelendirme çalışmala lerımmıe zıs i t a ve m a b m e l ­ lamamızın ardından özellikle petrol şirketleri, istasyonlar da portföyümüze yansıtmaktayız. Bu da tercih edilme ne- katılacak. denimizi sanırım açıklıyor. "2011'de ihracata başlıyoruz" Bunun dışında Kuleli Hortum olarak bu yıl yapacağımız en önemli çalışmalardan biri, geçtiğimiz yıl başladığımız EN 14540 sertifikası alma çatışmalarını tamamlamak olacak. Ürünlerimiz şu anda test aşamasında, sanıyorum 2011 yı da belgemizi alacağız. Bu da ihra l ı c so a ntıu m n ı zın önünü büyük ölçüde açacaktır. 2010 yılı Haziran ayında ilk kez katıldığı mız lnterschutz Fuarı'nda beklediğimizin çok ötesinde bir ilgi gördük. Fuara bu yıl i lk defa bu kadar Türk firması katılmıştı. "Fuarlar daha seyrek ve daha kaliteli olmalı" Türkiye'de fuarlar konusu gerçekten sıkıntı verir oldu. Özellikle yangın sek törünün her yıl bir fuara ihtiyacı yok düşüncesindeyim. Az ama öz fuarcılık anlayışı Türkiye'de maalesef oturmadı. Katı ldığımız her fuarda yöneticilere bu fuarların her yıl değil de iki-üç yılda bir düzenlenmesinin çok daha verimli olacağı görüşümüzü iletiyoruz. Yangın sektörü her yıl bir fuarı kaldırmıyor. Her yıl yeni bir ürününüz olmayabillyor ve daha da önemlisi her yıl yapılacak diye bu fuarların kalitesi de düşüyor. ■

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=