1 YANGIN -UYGULAMA • Araç Otoparklarında Su Sisi ile Koruma Otoparklarda yangınlar giderek daha sık görülen olaylar haline gelmekte ve genelde doğrudan yangın ve duman ile ciddi hasarlara yol açmaktadır. Buna ilave olarak kundaklama da sık olarak görülen bir durum haline gelmiştir. SP firması, Danfoss Semco A/S Fire Protection adına, araç otoparklarının korunmasına yönelik bir su sisi sistemi testi gerçekleştirmiştir.---- ----Magnus ARVIDSON SP Technicel Research lnstitute Kaynak GiT Security, 6/2010 1 YANGIN ve GÜVENLiK SAYI 143 76 Standart Test Yöntemi Testler, VdS Schadenverhütung tarafından Agleml i şat inr i lyma 'i şd as t agnedr çaer tk lbe şi rt itrei l ms ti şyt iör . nVt edmS , i nkeo r ugmö rae vk ae l agnüdvı er annl i k uel uksi pl amr aar an sl aı rbı naı ğt eı ms t s eı z dbei nr kvuer u sl ueşrttui f ri . Tuül ums l agr aerraeskıl i kl i ku rvuel u şsltaarni ldeabr ti lral i krt es i ggoerlti şat i rsi lemk ti şöt irrü. v e Ataç otoparkları için gerçekleşt i rilen test, gerçek lkaorşı uklul al lraı ncı lamnı şl at ınr . dBı rumtı şe svt et e , goerrtçae bk üyyoül ck l uü k taer avçe lla9n9ı l m0 ' 1 aı ş trıı rn. Toersttat el ahr ı en md asüarleotni l mh ei şmp edret ah ar atçclhabr ak uclk tarzı modeller kullanılmıştır. yüaçnayr aaçn ab ibr bi ri r ian ds keı nt ayvaaknl a şaı kltı6na0 cpma r kaey rdı iolmlaişratirk. Ytuatunşgtıunr,uloarnt aikdi atak ivaa rhaecpı ntaanl tiılneabay eşlral etışlmt i rıişl etınr. Bvue, yy oalnagçı nmı nı şbvi rea zy adnaghıan haı gz l ır eş es ikf işl deek i ladrea cbıan şal al tmk ı sams ı nı naı , Şekil 1. Birinci sprinkler kafası aktive edilmeden önce klasik sprlnklerin test edilmesi. Şekil 2. Birinci sprinklerin aktive edilmesinden yaklaşık beş dakika sonra klasik sprinkler ile test. Her bir taraftaki araçların doğrudan ıslanması yangının yayılmasını önlemekte. lÇaos tği kul e rvi vaek amd oat, oyr abnögl üı nmbüan gü aejt kbi söi al ml t ıensa a l m ı ş t ı r . i vasıtası yi l ea na r ca ac ımn li ça irnı ne vdeeysaı çar ar kmaı şct ıar . mA nı nc apka, ör çnacl aanmd ıı nğ,ı ender görülmüştür. Sıradan Sprinkler ile Yapılan Karşılaştırma Testleri Test yönteminin gereklilikleri, test edilen sistemin geleneksel sprinkler ile yaklaşık aynı etkinlik sevi l ki yteessi nt l ee r ssaphr i inpk l oelrmk ual lsaı nnaı l adr aaky av el ı d tı re. rBmu oskeubpel epl el er kı suı sl lıa nöıllçmüal ek r seukr eytai ypl eı l my aı şntgı r .ı n ısüı z earyi nndı ez kai mtaavan ndıan yaarançglıanrınınyaö nyıülmn ad erisvkieni acraknalsaınnddaırabnuLleuvnhaan Tveer iml a ov em eo tl ar er al ekr, khuel l ar nbı ilratr aarka fdt aa bö luçl üu nl maünş taürra. çBluanr ıan ygüı nz ehyaıssaı l ar ı nr ı ad ay öönl çe lüi kl mgüöşr tsüerl . bHi er rtheat kni kgiil eb ibr iyr a n l ikte bu, yangının araçlar arasında yayılması riski ile ilgili olarak fikir vermektedir. Ortadaki araç, bir Şekil 3. Birinci sprinklerin aldive edilmesinden hemen sonra su sisinin test edilmesi. Şekil 4. Test sonrası yangın hasarı. Tüm lastikler, motor kaputu ve aracın tüm ön parçaları tahrip olmuş durumda ancak sistem yangının bitişik araçlara sıçramasını önlemiş.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=