GÜVENLİK - RÖPORTAJ TAM Güvenlik Sistem ve Hizmetleri Genel Müdürü Atilla Özhim: "Güvenlik Sistemlerini Kullanmak Artık Bir ihtiyaç Olarak Görülüyor" 1 988 yılında başladık bu işe. O zamanlar elektronik güvenlik sistemlerinde, roniğin her türlü bakım, onarım ve e se le r k v t is hizmetlerini yapan bir firmaydık. l 992'den itibaren EEC ile çalışmaya başladık. 2000 yılının başından itibaren sektör çok hızlı bü- ,,_.. yüdü. Biz de tamamen diğer bülün işlerimizi tasfiye edip elektronik güvenliğe döndük, amh e r kae çs i no hk ef ar şzel aydi yaal ıpvtaı ğrı bbui r ai şni nl a. yB aı ş şslöaznkgoı çntua suydu sektörde. Sonraları bu durum değişti. Herkes bir uzmanlık alanı buldu. Biz de bu segmentin daha çok alarm ve ccıv fında olduk. Küçük ama hızlı işler yapmta a ra yı tercih ettik. Yaklaşık 5 yıldır da yönümüzü bu tarafa çevirdik. Alarm sistemlerini satış yerine ab o 3 yıldnıer lbikeollilabrair knyoaktpaıyyoarugze. Aldbiko. nSüerliaktteie sdoen ilerliyoruz. Dolayısıyla bu yönümüze ağırlık vermeye çalışıyoruz... Bu arada müşteri sayımızı artırdık. Kayıtlı iş yapılmış l 7 bin msist ü e şteri var. Aktif 4 bin civarında da çalışan mimiz var. Güvenlik sektöründeki bu hızlı gelişimin kaynağı toplumdaki bilincin artması. Biz de dahil olmak üzere birçok firma çeşitli mecralarda reklamlar yayınladı. Sektörün önde gelenleri, medya da bu gbüilivnecinloiklusşistuterdu insanların zihninde. Artık mleri kullanmak bir ihtiyaç o o l larak görülüyor. Önceden olsa da olur masa da... mantığıyla yaklaşılan, lüks gibi görünen güvenlik sistemleri şimdi bir mecburiyet halini aldı. En azından kurum1 YANGIN ve GÜVENLiK SAYI 144 70 Atilla Özhim Wv1 Gü.ıenllk Sistem ve Hizmetleri Genel Müdürü sal veya kurumsallaşmaya yakın firmalar için bunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Sektörde bizim segmentimizin yönü tamam mete dönüyor. Biz de alarm, aboneenlikhvize hizmet tarafımızı geliştirm lışmo l a r aalka dr daa gbüunl ucneulyi ot ar uk zi p. Aey e d n y i ı y e ş o e yr k u ö li z d n . e e N l t i a k e s ç k ıl n a k ik i kamera sistemleri iP tabanlıya dönüşüyor, alarm sistemleri de GSM, banlı sistemlere doğru ilerliGyoPRr.SDvaehaiPhtıazlı iletişim, daha kesintisiz iletişim. . . Dolayısıyla daha hızlı bir müdahale demektir bu. "Satış sonrası hizmet olmadan bu işi yürütemezsiniz" t2ü0n0ş0i r ki el et l e2 r0e1 pO ryoı fl l easr yı aornaesl ı ntedkan i ks es ek tröv ri sdhei zkmi b e ü ti verdik. Birçok ciddi, büyük projelerin anahtar teslimini biz yaptık. O tarafta da çok güçlü bir yapı mız vardı. Türkiye'de buna taşeronluk deniliyor, biz çözüm ortağı diyoruz. Satış sonrası hizmet bizim için çok önem lidir. Satış sonrası hizmet olmadan bu işi yürütemezsiniz. Dolayısıyla "Ürünü satalım, s la o ş n ımralabridr aşehkiilçdbei rhzaallemdaenr i zb. . u, "l utnamrzıaydaıkk. Müşteri, bir ürünün kurulumu yapıldıktan hemen sonra birkaç defa sorun yaşarsa, o sboirrsuonruu eişan rieyitşi ekakliılydoer. çBöuztsüer npizrobbillee kafasında m şılaşmamak için biz sistemi teslim et lmerleedkeanr önce ciddi anlamda test ediyoruz. Ben aslında elektronik teknisyeniyim. Bu yüzden şirket olarak teknik tarafımız biraz daha kuwetli. Bu da bizim için daha iyi oldu. Önce teknik tarafımızı güçlendirdik, sşoirknertaiysizadtıişyı eöbğilriyeonrduizk.. Birkaç senedir satış "Kötü ürün kullanmayı insanları kandırmak olarak görüyorum" Kaliteden taviz vermeden iş yapmak önemli bir şey. Bi zim sektörde kaliteli iş daha da önemli bir hal alıyor. Müşteri tercihleri sektörde zaman zam dan yana olabiliyor. insanları e a li nm ui zcduezn geldiği kadar bilinçlendiriyoruz ama fiyat seçimlerde önemli bir etken oluyor. Piyasada dolaşan uzak doğu mallarının e iy t isi de var kötüsü de. Kötü ürünleri ithal mek milli servete de zarardır. Çöp ürün
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=