eredfelenksrolelürinüinstlednemğeelridleirn. dirmesini takip s n K ı ı r u r a k ru l e a m n n , m l a ç a ra ık lıd a vı r r ı e : l a r i cl eackebk aeşğl ı ki tl ai mr l eş ur pş el akni l dl ae tt AİtfcaiilyDeuvruemİtfaB iiyl i neçclei l i ğndi nirTmaen ı mEğı ,itTimani ıtımı tt AS ecni l aDruyroulmu vMeüSdeanhaar yl eo sEuk izpBl ei nr ian iynı ETağhi tliimy ei Etme Uygulamaları İtfaiye ve İtfaiyeciliğin Tanıtımı r l B u u u n m d blu u a l ğ u ş u k lığ a it ın f la a in a yl e a m r t ı a n e c ın şı k i n l k a e u tl r ı e n u r ı m n o u g ld n ö u reğ b v u a , ğ v h l e ı a b s n o u gi op learys ol anr de al g gü cö ür e, vk aypaapsti tı kel as i ,r ı ,k uer ku imp mu nakna rvşeı tl aeşşak icl aat ığn ıı titafaniı molaays ıl naıradma çaaçllıaş amcaakğt aı idtfıar . iyBeu emğai t i mö n ck uü rl üu kmel adr eacr ea ks ı i kgi üt av er anf vi çei n pfaayyl da aş ı l ı ok rleaşcl ear dk teı r ., aÖnzaeol l i kk ul el l aer ı ğn di t i am, hkuuzruurme vl al er ı rni nddae, vöenreilemcetakşoımlaanketağidtiımr. lerde bu başlıkbüyük Acil Durum Bilinçlendirme Eğitimi şBau nel ağni tni mı i ş by aa şş al ı ğmı n ı ınndaamv ae cn ıo, tr ümma kl yuar uş amn çt ı saı nl ı dd ea phr ee mr a, ndkoağr şaı l al şamf eat l seı r m, t uehr öt er , ms aebl yo at anj gvı ne, pleantel ağmitaiml adreh;akkukrı un md au nb ial gci liel dnudriurmmepktliar. nVı neırni tanıtılması, görevli personel görev ve sori çuimn l vu al urkslaa r ıöhzaekl ktı nedhal i k ebl ei l gr iinvtear i lnmı me lsai , nkmu r au ms ı , p bö g eü vr seonnl ei k l i np tr oospel adnümr l ear i vel gteal el i mr i , aktunr uammdeal ekri acanlkatmılmaalzelıdmır.eAlecrinil döuzreulmlikllearri dvae ktau lnl aımn ıllaarı yçaaplışıalmnlaalrı,a puoygrtaultaifmsöanlı dgüörsmteeri lmciehlaidzirı. tüm Acil Durum Müdahale Ekiplerinin Eğitimi Kkourruunmmdaa, saöcnilddürumr uem, dkua görev yapacak rtarma, ilk yardım teekki pn ilkeer i ğn di t iem lçear i laı şma na çpl aenr smo naek tl ai ndtı re. Ymaenlgvı ne de dae, kbai lrma nel ıl kevr i ev ed uk uml l aannal ı coar t ak lma r lıamr daal z heamr eekl ee t sr ian ğk luı kl l apneı rms oı , ni el k l iytaarrdaı mf ı n deağni t i mv el er i lrmi ( be sui ueyğgi tui mn od lı aş ı chaakbteı r )r, leaşcmi l deu, riluemtişdima bkuercuemrisi çi, yi vaerakluı tr au mşı ömğar et en ck ni l ei k rl ei nr i töazhel i yl l iek lsei , ekrnizgyeöl l inpeet i mr s oi , nbei yl voel oyj ai k vsaunldmırılaar,mpaalztleamyıceıllearri vtaensıtaılmboatlaıdjıar. karşı saSenaryolu ve Senaryosuz Binayı Tahliye Etme Uygulamaları Oml au ns ı at acmi l daumr uı nmı n steanhal i yr yeo ol ar gr ı naan igz aö sr ey ok nu ruun Tgaehrlçi yeekdl ee şgt iör i lrmeveli svi ea ms oar uçml al unl amr ı an kut ay gduı r . lma me sai , ltaarhı nl iıyneddeenme tul eh tnemmeesli ,adcei l ğd eu rrul emn dl ai rr ial örnek verilmeli, ilgili personelin refleks ve YANGIN -MAKALE kkaabnuiliynevtleeriyköonnetrotml eedliiklmlerelgideirr. eBğui bkauşr ulıkmlar g d la ö e rd r ğ ü a e le n rl n e i n s y t d a e ir n n ile l i ı l ş e b lı n k il l ia r. k r l Aa it n s fi a c k i a y b e k a u t ş e y lık g şl k a u il l r a a t o m la la a rı r d n a ı a n k y gku a ör n s u t l m ı e ş rm l p a l r e a a k n t l v e a e d n r ir d m . ığ K iş u ınr o u ı l m v d e u la ğr u u d y a g e n u ğ la ii s t t i n m e d n l ı e ğ ile r ın in n ı yl aann gbı inr ç eo ğk i töi mr n leeğr i ni nddee ügl köermd üi zğdüemyüaz ş ga inbı i yd au rnugmı n at naav oa ks ıu lyuan dk ıal ı r vveer i l seöcnedk üer ğü li tüi mr . dB eu dn ı ed ı ra. yOnyı dsıar . kHi aiksi tkaunreu me dğ iat i mblier br i ni r idn ed edne çaoyk fi nacr kel ı lrei s nk l me r et adşeı mn a, kat an ldaı rt. ı lBmu at adşaı dnı k; l a" tr ıar ivs kal ey rı ybai l gk ti l ıek r si öv en rddüi kr "d ümk a, nytaı ğnı ygl aı n hhaar ek kkı en dt ae t mt üemk y y d e a o t n ğ k ı i n rl u i d s i a " b i k p r u y e r a u rs m k o la n la ş e ı r m d l a ö o n b lm c u e l a u li n y k a a li n c e a " ğ a ki t c tı i r l i . m l d Be u u r l n i u d u m ir n . t iİt ç a fi a l n e i d y b e e iy le msır a ü g s d e ıy ü le l r a l n ü ğ a k ü l u m n ru e a m l a e a r ğ ı i b g ti u e m re b v k a e t ş iğ lı t ki a la h h a r l ı i y t y ı er ıl k bla u u t r uı e lmm ğ a i l t a i l m ıd rd ı l r e a . r İ b i n tf i c r a b e iy ü l e e t ün m n e ü n o d laü er r ğ l a ü it k ğ im e ü l t e a p a r r a o lı f n g ı n m r d a a a m l n ı, ı seeğrittiifmi ka hl ai znmd eı r ıtl ml e rai nl ıddeı r . kBaulitesavyeedsetaintfdaaiyrte lbai rr yoal akay llaa nma cüackat ı dr . e lYeanni ng ı nv eg iebği ittei mh l iiknei nl i t vk a u e ş r u ı m d m ığ a la ı l u r k d a n a u y t ıp u p l l m a lar n a ın l m a ın m a e la ı n d s ı a rın . z ı O n a l a b ç b ü e i y k le ü ilm c k e e ö k s n c i e b a m n u tür uygulamalarla sağlanacaktır.■ Kurumların Haberlere Düşmüş Yangın Eğitimleri "Olmaz Olsun Böyle Yangın Tatbikatı" Edirne Va//1/ğl, Karadeniz • Teknik Üniversitesi Orman Fakültesi, TÜBİTAK ve Çevre ve Orman Müdürlüğü'nün ortaklaşa düzen/edikleri kontrollü yangın söndürme tatbikatı tam bir fiyasko ile sonlandı. Tat bikatı düzenleyenler tatbikat yerine koca orman olanını kül etti/er. "Şanlıurfa'da Tatbikat Değil Resmen Komedi/" Şanlıurfa Koraköprü be/desinde bulunan Fen Lises/'nde "Slv/1 Savunma Haftası" nedeniyle yangın ve tahliye tatbikatı düzen lendi. Tatbikat için 45 personelden oluşan okul yönetimi, bütün hazırlıkları gözden geçirip Şon lıurfo Afet Acil Aroma Kurtarma �· ekiplerine ve Koraköprü belde beledlyeslne bağlı itfaiye ekiple rine bilgi verdi. Sabah saat 1 O sıralarında görevi/ öğretmenin sirenleri çalmasıyla başlayan tatbikatta, sınıflarda bulunan 342 öğrenci kısa sürede okul bahçesine tohllye edildi. Okul bahçesinde temsi// olarak yakılan ateş öğrencileri kahk ya boğdu. El arabası içerisine benzin döken görev/1/er, rüzga a r h d a a çakmağı yakmak için uzun süre uğraştı. Güçlükle yakılan ateşi bu kez söndürmek için yangın tüplerini kullanan görevli/er, bazı öğrencilerin kimyasal dumandan etkllenmes/ne neden oldu. YANGIN ve GÜVENLİK SAYI 146 1 1 07 ..
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=