Yangın ve Güvenlik Dergisi 147. Sayı (Kasım-Aralık 2011)

1 YANGIN -RÖPORTAJ TSE, TSEK, CE, GOST vs. gibi sertifikalarımız da mevcuttur. Bir de ürünlere aldığımız sertifikaların haricinde, firma için alınan kalite sertifikalarımız vardır ki bunlar da ıso 9001, ISO 14001 ve OHSAS 1 8001 sertifikolorıdır. çark fiyatına komple pompayı verdiğimizi söyleyebilirim. Yerli malı kullanımının öneminin kot ve kot arttığı şu günlerde pompa kullanıcılarına mesajımız yerli pompa kullanmalarıdır. Bu şekilde hem ülke ekonomisine katkıda bulunacaklardır hem de yerli üreticilerin sundukları birçok "Yerli ürün kullanarak ülke ekonoavantajdan yararlanacaklardır. misine katkıda bulunun" Yerli üretici olmak demek, müşteriye "Birçok pompa firması kendi yapfabrikada çalışan bütün birimlerin daha tığı ürünü ön plana çıkartabilmek yakın olması demektir. Biz diğer yabancı adına müşterilerin kafalarını karışmenşeli pompa firmaları gibi sadece tırıyorlar" satış departmanımız ile değil, tüm üretim Bugün Türkiye'de yapılan istatistiklere birimlerimiz, Ar-Ge departmanımız, satış göre 750 civarı pompa üreten firma var. sonrası servis ve destek ekibimiz, güçlü Tahmin edersiniz ki bu firmaların çoğu bayi ağımız ile müşterilerimize çok daha merdiven altı üretim yapmaktalar. En yakınız. Bugün herkes çok iyi biliyor ki sa- büyük sorunumuz aslında bu. Biz 260 dece pompa değil kullanılan herhangi kişilik kadromuzla, Ar-Ge destekli, bayi bir ithal ürün ile ilgili bir sıkıntı yaşanacak ve servisler ile güçlendirilmiş bir satış yaolursa yurtdışından servisin gelip ürüne parken birçok firma 3-5 kişilik ekipleriyle müdahale etmesini geçin, yetkili kişiye bizim ürettiğimiz ürünleri üreti p satmaya ulaşmak bazen günler haftalar alabili- çalışıyor. Bu tip firmalarla günümüz piyasa yor. Tamir bakım için gelecek kişi saat şartlarında rekabet edebilmek çok zor. Bu üzerinden ücret alıyor. Bu orada duruştan yüzden biz herkesin yapmaya cesaret dolayı üretimin aksamasının meydana edemediği özel işlere doğru yönelmek çıkardığı kayıpları varın siz hesap edin. zorundayız. Sektörde gördüğüm bir diğer Bunun dışında makinelerde sürekli yedek sorun ise birçok pompa firması kendi parça değişimi yapılmak zorunda ve ne yaptığı ürünü ön plana çıkartabilmek yazık ki firmalar yedek parça fiyatlarını çok fahiş tutuyorlar. "Makineyi satarken varsın az kazanalım, ileride yedek parçadan kazanırız" mantığı ne yazık ki çok yaygın. Şunu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki; bizim Standart Pompa olarak sloganımız "hızlı servis, ucuz yedek porço"dır. Dünyanın hangi ücro köşesinde olursa olsun, maliyeti ne olursa olsun Standart Pompa sattığı ürünün her zaman arkasındadır. Özellikle yurt içinde aynı gün içerisinde servis vermeyi garanti ediyoruz ve bizim ürünlerimizi kullanan müşterilerimiz yedek parça ihtiyaçları olduğunda korkulu kabuslar görmüyorlar. Müşteri ziyaretlerimizden birinde karşımıza çıkan ve yedek parça ihtiyacı olan bir ithal pompa kullanıcısı müşterimize sadece kullandıkları ithal pompanın yedek parça 1YANGIN ve GÜVENLİK SAYI 147 90 adına müşterilerin kafalarını karıştırıyorlar. Özellikle kamu kurumlarındaki şartnameleri kendi ürünlerini tarif edecek şekilde düzenleyip müşterilere sunuyorlar. Konu ile ilgili çok fazla bilgiye sahip olmayan bazı müşteriler de bu şartnameleri kullanarak ihalelere çıkıyorlar. Böylelikle rekabet şortlarına aykırı ürün temin ettikleri gibi bu işten kendileri de şartnameye uygun başka muadil ürün bulamadıkları için parasal olarak zarar görüyorlar. Bu konuda bizim Türk Pompa veVana Sanayicileri Derneği (POMSAD)'nin çalışmaları var. Gerektiğinde şartnamelere müdahale edip uygun rekabetçi ortamı sağlamak adına değiştirilmesine çalışıyor. Bu sorunları aşmanın tek yolu tabii ki eğitim. Biz verdiğimiz ve vereceğimiz eğitimler ile bu sorunları en aza indirgemeye çalışıyoruz. "Ürünlerimize dış pazar kapılarını açacak farklı işbirlikleri hedeflerimiz arasında" İleride yapmayı düşündüğümüz işler için hedef koymak çok önemli. 2023 yılı için stratejik plan hazırlığı yapıyoruz. Hali hazırda yürüyen bir sistemimiz var ancak bu sistemi daha iyiye götürmenin yollarını arıyoruz. Bu konuda uzman danışmanlardan do destek alıyoruz. Özellikle endüstriye yönelik ürünlerimiz ile ön plana çıkmayı ve rakiplerimizden farklı kulvara geçmeyi düşünüyoruz. Bu arada tabi ki 53 yıldan beri oluşan ürün gamımızın üretimi aynen devam ediyor. Yurt içinden başka, bizim için yurt dışı da çok önemli . Yurt dışında da pazar payımızı artırmayı hedefliyoruz. Ürünlerimize dış pazar kapılarını açacakfarklı işbirlikleri de yine hedeflerimiz orasında. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, Türkiye'nin 201 l ihracat hedefi 127 milyar dolardır. Pompa ve vanaları da içine alon makine sektörü bunun %20'si mertebesinde yani yaklaşık 25 milyar dolar. Pompa ve vana ihracatı ise bunun %6'sı yani 1 .5 milyar dolar. 2016 için 5 yıllık hedef belirlenmek istenirse ortalama yıllık %20 artışla bu rakamın 3. 7 milyar dolar olması beklenmektedir. Pompa ve vana payının aşağı yukarı eşit olduğu kabul edilirse 5 yıl sonra Türkiye'nin pompa ihracatı l . 8 milyar dolar olarak hedeflenebilir. Türkiye'de pompa sektörü ihracat konusunda birlikte hareket etmelidir. Katma değeri yüksek ürün payını artırmalıdır. Bunun için Ar-Ge, Ür-Ge ve yeni teknolojilere önem verilmelidir. ■

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=