Yangın ve Güvenlik Dergisi 148. Sayı (Ocak-Şubat 2012)

Özetler "Yeni Yangın Yönetmeliği ve Uygulama Esasları" Tanıtım Toplantılarının Son Durağı Adana Oldu 14 Türkiye Yangından Korunma ve Eğitim Vakfı ile Yangından Korunma Derneği tarafından T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı desteğiyle düzenlenen "Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" tanıtım toplantılarının sonuncusu Adana'da yapıldı, 22 Aralık 201 1 tarihinde Seyhan Kültür Merkezi'nde gerçekleştirilen toplantıya 400'ün üzerinde davetli katıldı. Toplantıda Adana Çevre ve Şehircilik İl Müdür Yardımcısı Hasan Metin, TÜYAK Onursal Başkanı Prof. Dr. Abdurrahman Kılıç, TÜYAK Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Turanlı ve TÜYAK üyelerinin yanı sıra Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'ndan yetkililer de yer aldı. Yangın l<orunum Sistemlerinde Kullanılan Köpüklü Söndürme Sistemleri ve l(öpük Bilgisi (1) 56 Yangın korunum ve müdahale sistemleri bünyesinde otomatik veya elle başlatılabilir (monuel) olarak kullanılan köpüklü söndürme sistemleri sektörde bilindiği gibi ciddi bir öneme sahiptir. Müdahale ekipmanları ve sistematik şekilde b i rbirine bağlı olarak çalışan sistem elamanları standartlar ve üreticilerin belirlediği uyumluluk ve uygunluk çerçevesinde seçilip, tasarımı yapılarak kullanıldığı taktirde gerçek monada görevini sağlıklı bir şekilde yerine getirebilmektedir. Hibrid ve Elektrikli Araçlarında Yangın Emniyeti 66 Hibrid (melez) otomobillerin amacı benzin sarfiyatını azaltmaktır. Bunu sağlamak için sıkışık trafikte, düşük hızlarda benzin motoru yerine elektrik motorunu kullanmakta ve bu sayede kısmen sıfır emisyon salınımı sağlamaktadırlar. Elektrik motorunun çalışması için gerekli enerji benzin motoru çalıştırıldığı zamanlardaya do frenleme sırasında akülere şarj edilmektedir, Dolayısıyla bu araçların elektriğe bağlanarak şarj edilmesi gibi bir gereksinim yoktur. Elektrikli ve hibrid (hybrid) otomobillerin, 201 1 yılından itibaren başlıca büyük firmalar tarafından seri üretimine geçilerek dünya ile birlikte Türkiye'de de satışa sunulacak. Elektrikli otomobillerşehirler orası kullanımdan ziyade, şehir içi kullanıma uygun. Elektrikle ve akaryakıtla çalışan iki motora sahip "hibrid" araçlar lityum-iyon batarya kullanır ve bu bataryalar oldukça pahalıdır. Elektrikli araçlar, şehirlerorası kullanımdan ziyade, şehir içi için uygun oldukları için bir şarj ile ortalama l 30-150 kilometre gidilebiliyor. Elektrikli ve hibrid araçlar yolda çok ekonomikt i r. Bugünkü gece tarifesiyle şarj edilmesiyle, l 00 kilometrede 2-3 TL'lik elektrik sarfiyatı olacaktır. Tufan Tiryakioğlu: "İnsanların Hayatlarının Daha İyi, Daha Sağlıklı ve Daha Güvenli Olması İçin Bilim Yoluyla Çözümler Üretiyoruz" 86 Çalışma ortamında kimyasallar söz konusu olduğunda koruyucu giysi kullanımı şart. Çünkü bu tip maddeler kişinin kısa zamanda cildinde tahrişe, yanmaya uzun vadede ise vücuda yerleşerek meslek hastalıklarına sebep olmaktadır. Kullanılan giysiler hem kumaş yapıları ile hem de dizayn özellikleri ile uygun olmalıdır. Dokuma kumaşlar atkı ve çözgü arasındaki boşluklardan kimyasalları geçirebilir, dolayısı ile gerekli korumayı sağlamamaktadır. Bu sebepten dokunmamış kumaş do denilen "nonwoven" kumaşlardan üretilmiş giysileri kullanmak gerekmektedir. Avrupa Birliği kimyasal koruyucu giysi seçimini kolaylaştırmak için Kategori 111 grubu içinde Tip olarak adlandırdığı altı farklı koruma seviyesi belirlemiştir. Bahsi geçen koruma Tipi maruz kalınan riskin çeşidine göre (gaz, sıvı, toz) kıyafetin sızdırmazlığını gösterir. Fakat bu, giysinin o riske karşı %l 00 sızdırmaz olduğu anlamına gelmez. İlgili normda belirlenen limitler dahilinde koruma sağladığını gösterir. Üretici firma, giysinin hangi tipte koruma sağladığını ve giysinin malzeme özelliğinin performansını belirtmek zorundadır. 1 6 1 Y ANGIN ve GÜVENLiK SAYI 148 Abstracts The Last Stop of The Series of Meetings Organized for Presentation of "The New Fire Bylaw and Practical Matters" Was Adana 14 The ıost of the series of meetings organized tor the presentotion of the "Bylaw tor the Amendment of Bylow tor Fire Protection in Buildings" organized by Turkish Foundotion of Fire Protection ond Education ond Society ot Fire Protection with support from the Ministry of Environment and Urban Deve l opment was held in Adana, More than 400 porticipants attended the meeting thot was held ot Seyhan Kültür Merkezi on 22 December 201 1 . Among the other participants of the meeting were Adana Regionol Directorote of Environment and Urban Development Deputy General Manager Hasan Metin, TÜYAK Honorory President Prof. Dr. Abdurrahman Kılıç, TÜYAK Chairman of the Board İsmail Turanlı and TÜYAK members as well as otficials from the Ministry of Environment and Urban Development. Foam Fire Fighting Equipment Used in Fire Fighting Systems and Foam Knowledge (1) 56 it is widely accepted in the sector that the manuol or outomotic foam firefighting equipment used as part of fire protection and intervention systems hove a very important ploce. in cose firefighti ng equipmentand other firefighting system elementsthatworktogether in o systemotic way ore chosen and designed in accordonce with manufacturers' instructions they are more than likely to serve the i r purpose in the most etfective and etficient woy. Fire Safety in Hybrid and Electricity Powered Vehicles 66 The main purpose of using hybrid cars is to reduce gas consumption. To seNe this purpose hybrid cors switch to the electric engine ot low speeds or in trotfic jam and as o result, releose olmost zero corbon emissions. The electricaı power required tor the electrical engine is supplied by the gas engine when the gos engine is act i ve or the car bottery is chorged when the brakes are engaged. N> o result there is no need to chorge these cors by plugging them into an outlet. Mass production of electrical and hybrid cors is believed to start byyear 20 l l by major car monufocturers both in the world and in Turkey. Electricity powered cors ore mostly preferred far in citytransportation rather than intercity tronsportation. Hybrid cors thot hove 2 engine and consume both electrical power and fuel oil use lithium-ion batteries and these botteries are quite pricey. Becouse eıectric cars ore mostly preferred far in ci tytransportation rather than intercity transportation, they can be run up to 1 30 to 150 km without having to be rechorged. Electric ond hybrid corsoreextremely cost etficient. On averagetheywill consume 2 to 3 TL gas tor l 00 km based on current night toritfs. Tufan Tiryakioğlu: "We Are Using Science to Come Up With Solutions For a Better, HealthierAnd Safer Lives For People" 86 When it comes to usoge of chemicals in the work environment it is a must to use protective c!othing. Because in a very short time, chemicals may cause rosh and burns on the skin and even may resuıt in occupotional diseases in the long-term after establishing themselves in the body. Protective cıothing used should be appropriate both in terms of the type of fabric used and design features. Woven fabric may ollow leakage of chemicals through the spaces in the fobric and as a result fail to provide the necessary protection. Because of this protective clothing mode of non-woven fabric should be used instead. European Union has defined 6 ditference protection levels which itcolls 'types'within Category 3 in order to facilitote selection of protective clothing against chemicals. About mentioned protection type indicates the level of leakage prevention provided by the clothing based on the type of risk (gos, liquid, powder). However this doesn't mean thatthe cloth in question provides hundred percent protections against thot porticular risk. it just indicates that protection is provided within the limits defined in thot porticuıor norm. The manufacturer is ob l iged to provide information as to the type of risk against which the cloth provides protection as well as the performance of the material used.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=