Yangın ve Güvenlik Dergisi 149. Sayı (Mart 2012)

KAPAK KONUSU - RÖPORTAJ Comon Professionals Genel Müdürü Okyay Şentürk: "Sektörün En Büyük Sorunu Regülasyon" Comon Professionals firmasında 2002 yılından beri Genel Müdürlük görevini yürütmekteyim. Yaptığımız iş Türkiye'de ve dünyada alarm merkezlerinin a'dan z'ye çözümlerini üretmek. Bununla beraber alarm merkezi konusunda danışmanlık hizmeti vermek. Türkiye'de 154 tane güvenlik firmasının yazılım alt yapısını yapan bir kurumuz. Yurt dışında da şu an 4200'ü geçtik. 40 farlı ülkede l 8 farklı dilde hizmet sunuyoruz. Bu konuda şu anda ilk beş firmanın içerisindeyiz. Son zamanlarda elde etmiş olduğumuz bazı başarılar ile ilk ikiye yerleşmiş olduğumuzu düşünüyorum. Evimize, iş yerimize kurmuş olduğumuz alarm panellerinin herhangi bir medya üzerinden, telefon hattı, gsm ya da kablosuz vericiler vasıtası ile ihbarları verildiği zaman, bu ihbarlar bir merkeze düşmektedir. Biz bu ihbar merkezlerinin içerisindeki otomasyon yazılımlarını yapıyoruz. Bir alarm geldiği zaman en hızlı şekilde operatörün o alarmı alması, değerlendirmesi, alarmı doğrulaması ve ona göre de gerekli kolluk kuwetlerinin gönderilmesini Okyay Şentürk Comon Professionals Genel Müdürü jıyla birçokyeni alarm merkezine bununla ilgili olarak danışmanlık hizmeti de veriyoruz. Firmalara istatistiki bilgiler ışığında çeşitli öneriler sunuyoruz. 2007 yılında yeni bir vizyon oluşumuna girdik. Bu vizyon değişikliğinde güvenliğin sadece alarm panellerinden oluşmadığını, ne yaparsak alarm merkezini biraz daha etkili kullanabiliriz konusunu ön başından sonuna yöneten, bütün süreç- planda tuttuk. Bunun sonucunda kamera • 44 leri içerisinde bulunduran bir otomasyon yazılımı. Tabi 4200 tane alarm merkezinin içerisine girip çıkmış olmanın bir avantasistemlerinin alarm merkezi tarafından yönetilmesi, izlenmesi ve onunla ilgili ihbarların kamerayla birlikte yürütülmesi, "2007 yılında yeni bir vizyon oluşumuna girdik. Bu vizyon değişikliğinde güvenliğin sadece alarm panellerinden oluşmadığını, ne yaparsak alarm merkezini biraz daha etkili kullanabiliriz konusunu ön planda tuttuk." 1 YANGIN ve GÜVENLiK SAYI 149 dolayısıyla kameranın da artık alarm merkezine bağlanabiliyor olması önemli. İnsanlar böylece ayrıca bir kayıt cihazı almak zorunda kalmayacaklar. Alarm merkezindeki kayıtlar sayesinde internet üzerinden tüm görüntüleri izleyebilecekler. Access kontrol yani kartlı, şifreli, biyometrik tanımalarda aynı şekilde her girişte bir kayıt alınıyor. Bunun alarm merkezi ile mantığı aynı. Onu da bir veri tabanına kayıt olarak atıyoruz. Tanınmış birAmerikanfirmasıyla bir çalışma yaptık bununla ilgili. Access kontrolünü de alarm merkezine aldık. Bu alarmlar çaldığı zaman; mesela kapıyı 20 saniyeden fazla açık tuttuğunuzda veya kartla değil de anahtar l a açmaya kalkışıldığı zaman bunların her bir i alarm olarak kaydedilecek. Normalde zaten tüm bunlar access kontrol içerisinde alarm olarak gözükmektedir. Ama genellikle bu sistemin başında kontrol amaçlı birgörevli bulundurulmadığı için bu alarmlar değerlendirilemiyor. Alarm merkezinde ise durum farklı. 24 saat görevli olan kişiler bulunuyor. Bu önemli bir avantaj. Bir diğer konu ise bizim son zamanlarda çok önem verdiğimiz bekçi tur sistemleri. Genelde bunlar lokal sistemlerdir. Biz de A-Guard ismini verdiğimiz yeni bir sistem başlattık. A-Guard bekçi tur sistemimizle ilgili bir otomasyon. Çok basit olarak GPRS üzerinden verilerin iletilip merkeze düştüğü bir sistem. Herhangi bir şekilde

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=