1 GÖRÜŞ/ YORUM Yangın Eğitimi Neden Önemli? Gün geçmiyor ki televizyonlarımızı açtığımızda bir yangın haberi ve can yakan görüntüleri ile karşılaşmayalım. Can kayıpları ile yüreğimiz burkulurken, bazen de can kaybının olmayışı ile teselli bulurken milli servet adına büyük rakamlara ulaşan maddi hasarlara üzülmemek mümkün mü?-------------------------------Yıldırım GÖK Can güvenliği yanında maddi ve manevi anlamda büyük kayıplara da sebep olan yangının neden olduğu acıları ortadan kaldırmak, hiç olmazsa en aza indirebilmek için insanlarımızın bilgilendirilmesi ve organize edilmesini bir zaruret olarak görenlerdenim. Tabi ki bu yapılırken herkesi itfaiyeci görmek veya itfaiyecileri bir işyeri çalışanı gibi düşünmemek gerekir. Gereken kişiye gerektiği kadar eğitim vermek, maliyet-müess i riyet bakımından olumlu ve kabul edilebilir bir uygulama olacaktır. Eğitim birinci olarak belli bir konuda, bir bilgi ve bilim dalında yetiştirme ve geliştirme, eğitme işi; ikincisi yeni kuşakların toplum yaşayışında yerlerini almaları için gerekli bilgi, beceri ve anlayışları elde etmelerine, kişiliklerini geliştirmelerine yardım etmek, terbiye kazandırmak; üçüncü gından Korunması Hakkındaki Yönetmelik MD. l 24-l 29'1arda Yangın Güvenliği Sorumluluğu ve yangın eğitimi olarak zorunlu addedilirken, İş Kanunu yanında iş Sağlığı ve Yönetmeliği ilgili maddelerinde de ısrarla vurgulanmaktadır. Bütün bu yasal düzenlemeler yangınla mücadelede yeterli olamıyor. Her yıl yüzlerce fabrika, binlerce işyerl ve konut yanıp kül oluyor. Hal böyle iken; konunun muhatabı İç İşler i Bakanlığı, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Orman ve Çevre Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı ve hatta Şehircilik Bakanlığı konuya el atıp Milli Eğitim Bakanlığının hiç olmaz ise zorunlu eğitimin bir yılında okullarımızda müfredat programına koymayı neden düşünmezler? İçişleri Bakanımızın bir zamanlar İstanbul Büyük Şehir Belediye Başkanlığının İtfaiyeden sorumlu Genel Sekreter Yardımcısı olduğu düşünüldüğünde! Endüstriyel Yangınlarla Mücadele Uzmanı bir davranış biçimi kazandırmaktır. Doğaldır ki; bu eğitimler katılımcılara yani hitap edeceği kişi ve ekiplere, görev yerlerinin fiziki ve coğrafi özelliklerine, sektöre! faaliyet alanlarına göre değerlendirilerek üç ana grupta ver i lebilir. A. Yangınla Mücadele Eğitimi (genel maksatlı herkes için) B. Yangınla Mücadele Ekip Eğitimi (Acil durum organizasyonunda görevli kişiler için) C. İtfaiyecilik Eğitimi (Belediye ve OSB. İtfaiye personeli, özel kurum/kuruluş itfaiye personeli ile gönüllü itfaiyeciler için temel, ihtisas, yönetici ve kriz yönetimi adıyla) A. Yangınla Mücadele Eğitimi (Genel Maksatlı) Aslında ilköğretim 7. veya 9. sınıflarında olarak ise bir yetiyi, bir organı yöntemli bir Yangın eğitimi; kişiyi veya bir ekibi oluş- müfredata konularak uygulanmasının milli biçimde geliştirmeyi sağlamak anlam- turan kişileri yangın konusunda bilgilen- servetin korunması adına büyük faydalar larını içeriyor. Yangın da bu ölçülere ve dirmek, yangın çıkmasını önleyecek sağlayacağına inandığım bu eğitim; değerlere uygun düşünülmelidir. tedbirleri almak ve aldırmak, yangınla kar- alış-veriş merkezleri (AVM), otel, motel vb. şılaştığında ise söndürme yapmak üzere konaklama tesisleri, fabrika adı ile genelYangın eğitimleri; BYKHY-Binaların Yan- yönlendirmek ve bu hedef doğrultusunda leştirilen endüstriyel işletmeler, hastaneler, ■ 78 1 YANGIN ve GÜVENLİK SAYI 149
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=