Yangın ve Güvenlik Dergisi 150. Sayı (Nisan 2012)

-70 1 YANGIN • MAKALE Avustralya'daki Tren Yolu Projelerinde Yangı n Mühendisl iği A v t y a ğuı nsdt raa c iad'ddiabtirregneynoi şl ul e t m e ç l ı vea mşmevacsuı yt atepsıilsmlearektayeni hhaattllaarr yeeknleilnemnmeketketevde ibazı r. kYaıspmılıa, nmçeavlcışumt haantınlabrıünyük kdaaph ai l soi tleml earki nüi nz earret ı rşıel mh iar s ı hgieznmi şel et ltei lrmi nei ns iiyaillaeşntıinridlmade sıri. ve k nTr ı ü s e f m n u s ı y u y o n e lu r y h ü o z a ğ e t u l r a n in r o ı d n l e d ın u a b ğ n ü u c y aü k k yaöl annellai kr dgai dyeerre ka lal ırht aant l abri rı n a talep söz konusu. i Sz l a y e d m E n p a e p n y i d ' n d a g e t a C a r m a ha s a ı t n m s d w l a a o n o y m a d k ış ın ohlaatntı b12ir kymer uazlluı ntrlueğnuynodlua çift yi söt an sl üy obni ru tbü inrebli rvi neembeavğcl au ty iakni üaçl t ıynednai vi set aüszyeorni nadseayhei pn.i Yer hatlar inşa edilmek suretiy Sydney'deki ağın daha dale genişletilmesi planlanmakta. Me!boume, Brisbane ve P t h deiğrer dşeahhiirlleorlmdaekaüğzlaerreını genişletmekteler. ____ _ ______ J P o h e PAVELEY, .D.,ARUP http://fpemog.com/ortıcıes/ art/ele. osp?i =488 1 YANGIN ve GÜVENLİK SAYI 150 Avustralya Demiryolu Sektöründe Güvenlik Garantisi Avustralya'da güvenlik güvence süreci günümüzde demiryolu sistem tasarımı ve operasyonlarının ayılmaz bir parçası haline gelmiş. Bu; sinyaller, ray hattı tasarımı, mesleki sağlık ve güvenlik, güvenlik (terörist saldırı riskleri dahil) ve yangından korunma mühendisliği dahil olmak üzere güvenlik konusunu etkileyen ve tüm tasarım unsurlarını kapsayan risk-temelli bir süreçtir. Demiryolu düzenleyicileri tipik olarak risklere bir bütün olarak bakmaktadırlar ve bu yüzden de yangın güvenliği riskine gereken önemi vermemektedirler. Yangından korunma mühendisleri uygulayacakları yangın stratejilerinin detaylı olarak sorgulanacağını bilirler. Emredici kanunlaryangın stratejisi için biryön sağlayabilir ancak sadece bunlara dayanmak, gerekli olan güvenlik seviyesine ulaşıldığını ortaya koymayabilir. ALARP (Pratikte mümkün olduğunca düşük) ve bağlantılı risk süreçleri genelde güvenlik seviyesini tetkik etmek için kullanılır. Tasarım konstrüksiyon ve operasyoneı güvenlik anlamında tehlikeler belirlenir ve riskler tetkik edilir. Tasarım ekibini bilgilendirmek için sonuç ve olasılık tariflerini kullanarak bu riskler derecelendirilir. Tablo l 'de gösterilen risk derecelendirme matrisi bunun en iyi örneğidir. Tablo 2, risk derecelendirmeye yönelik gerekli aksiyonları göstermektedir. Tablo 1. Yasam Güvenllğlne Yönellk Örnek Olasılık ve Sonuc Risk Matrisi Olasılık veya görülme sıklığı Her l 000 yılda Her 100 ila Her l0ila Her l ila 10 Yılda bir ila Yılda 10 de- bir 1000 yılda bir l 00 yılda bir yılda bir kez 10 kez fadan fazla inanılmaz Olası değil Ender Ara sıra Olası Sık lO'dan fazla Yüksek risk Yüksek risk Aşırı risk Aşırı risk Aşırı risk Aşırı risk y2a- 1ş2a my akşaaymb ı Orta seviye risk Yüksek risk Yüksek risk Aşırı risk Aşırı risk Aşırı r i sk k l a y y a b ş ı am kaybı Orta seviye risk Orta seviye Yüksek risk Yüksek risk Aşırı risk Aşırı risk 2-10 önemli risk yl aör an leamn ml i a Kabul edilebilir Orta seviye Orta seviye Yüksek risk Aşırı risk Aşırı risk yaralanma risk risk risk flavzleayaufadkaha Kabul edilebilir Kabul edilebi- Orta seviye Orta seviye Yüksek risk Yüksek risk yaralanma risk lir risk risk risk yUafardkıimlk veya Kabul edilebilir Kabul edilebi- Kabul ed- Orta seviye Orta se- Yüksek risk hiç bir tedavi risk lir risk ilebilir risk risk viye risk gerekli değil Tablo 2. Risk Derecelendlrmelerl ve Gerekli Aksiyonlar Risk derecesi Aksiyon Aşırı Kabul edilemez. Tasarım ve yönetimi iyileştir. Yüksek risk Kabul edilemez. Tasonm ve yönetimi pratikle mümkün olduğu kadar iyileştir. Orta seviye risk Eğer sadece ALARP ise tolare edilebilir Kabul edilebilir risk Kabul edilebilir ancak riski izle

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=