1 YANGIN -MAKALE Avustralya Demiryolu Sektöründe Yangın Güvenliği t aBilntıanddaaktiuletruinlmtaahlaliyrıe edilmesi ve kontrol , Avustralya'da çok az sayıda ölümcül t İtfaiye ekiplerinin müdahalesidir. db eu nml ai rryı nohl ui çy ab ni r i gs i ı n1 9ı m8 7eyyı dl ı nadnaaKgi negl m' s iCş tri or vs se, Demiryolu Taşıtları ve Operasyonları Londra'da meydana gelen kadar şiddetli Demiryolu yangın güvenliği dinamik bir oa lnmc aa mk öı şnt ıer. mB ul i nbui rnf apket ök r çoopkesr aesbyeobni evl apredrı r sonelin, yangının hızlanmasını önlemek diçeinğhişızelınhoarpeekreatseytomnelasridir. Buradaki zorluk; , daha fazla yolcu sbai r lyi kı tseı vkea bguel en i dş l iel eybei lni r bdi reyma ni r ygoı nl ug üa vğeı ni l l ei k seviyesini muhafaza edebilmektir. skiastebmi r aincbil irdpuar urmçadsaıd, ı r b. Yi ratnr egnı nd ev ebyual ubnaaşn yolcu sayısı , bir tüneldeki tren sayısı ve demiryolu operatörünün ilktepkisi sistemin çiyai yl ı eş mr i sat aşseykol innde ubr çaüğnl ı dk üı r . bTuarhalidyea bi çi ri nt r eenni t he e ı d z s l i i ı l mm ve e e vs g c i ü u y v t a e tu n n r g l . i Y ı ş n o e lck o il u l d m la e a r ın by o a tü ş n n a el d tm ld u e r a u n m k t a a la p hr a li d y s e a i Avustralya'da, binaların Avustralya Bina dahi tehlikeli olabilmektedir. Bu sebeple, Kanunlarına (BCA) uyması gereklidir. Bura - içinde yangın çıkan bir trenin istasyona o YaBni ngaınmöazel i klliik&leri Tehlike/risk anal i zi llll1 oloo yoogın sen:.)'Ol(mn oıuştuumos, 0 0 daki emredici şartlar, özellikle uzun seyahat ilerleyebilmesi önemlidir. Tren istasyona Şekil 1. Yangın Senoryoforı 7 mesafelerine sahip platformlar ve tahliye gelinceye kadar vagonlardaki yangın iiçl gi ni l i kkounl l au lnaı lraanveaysaaneslöerkletrirk gtei bhilikisetalesryi oven ltarer l an şoepkei l dr aes ydoen ğl ai rnı mg ei bmi dei kğteerdki ro. n2u0l a0 r9a ydı l oı nğdrau ttüansaerllıesır hiçainzırylaennmi bışitrırA. vBuustralya Standart , genel olarak or i sl uk-pt eymü keslel i kb si reyvaiykel daeş ı my öbnel enni md i rsme em es uktne maktadır, ancak aynı zamanda emredici gereklilikleri de ortadan kaldırmaktadır. Risk-Temelli Senaryolar Yangın senaryoları yoların, "Temel vakanıntasseaçrımimiyavengsınelnaarı"r, v"Ceid"Udçi zoorlaluykllaarr"suşenaklnindtaesasrınımıflayandngırıılnmlaarsı"ı için bir risk-temelli yaklaşım kullanılmışt ı r. Bu kategoriler, Şekil 1 de, m a rsj ıonnı bu eç ll iar l er amueykgt eu ldainr ' . d a Ye a c n a g g k ö o ın s l t a se e n ril n e g a n ür vy ş e o e n la k l i i r l k ı s By a e a y n lir ı g s le ı ın n g m i b b o i i ş y f au o r t l k l a a lı n rı k v r s it e e e n r b l a e in r r y i a o iç d la e ar r eyabşilmayeaknteladrıinr. , dn ıemğl aenrlemnıdş iroilirl alenr. B" aul tasl ti sstiestmeml elr I e " F r E c şG i u n' n s d i l n a e d r d t e a ır n : t Yangının başlangıcı, gelişimi ve kontrol altına alınması, t Dumanın ortaya çıkması, yayılması ve kontrol altına alınması, t Yangının yayılması, etkisi ve kontrol altına alınması, t Yangının tespiti, uyarılar ve bastırılması, vr eek dl i dui rm. Aavnuı ns t yr aal yy aı l m' daas, ı nmı naöl znel emnem ey as i nggeı n pf aer krfl ıoçr me şai tnl es lradreı n ıonl ms paek tsai f idk aı r say on cn laakr ı yçi noek t d4 ip 5 e i 5 k i 4 l o a 5 l v a e g ra ib k b i B a d S z a 6 ı 8 y h e 5 a 3 r e y 'd e l e g n n i e u a r l e u lın k sl l m i a lik r a l a e k r r a t a is le d ı d ır b lü a ir z r li . e k E t n N e lemeler de benimsenilmeye başlamıştır. Duggan yöntemi, vagon iç ısı seviyesini sBıun ı ryl aönndtıer mma kgieçrinç ek uk l l amnaı l ak ns i mb i ur ymönyteamn gdı ni r. bs aopyl uatyuanbu i l mo ledkut ğe du ni r daannc adka dh aa hfaa zdl ae thaey l ı analizin mümkün olmadığı durumlarda, tmr eanni n hma vaat el ar ynadl ı rsmp ea s itf ai k saas yr ı omnı nl aar ı yvöe ndeul i k olarak ortak bir referans noktası olarak bir nbairddeen vfaazmla emdoetboirlmüneitseinsiidsiar. ğlayacak Bu özellikler, bir vagonu etkileyen şiddetli tbr ei r nyi an nbgi ırn soolnmr aakmi i satsaı sdyuornuamgu ün vdeanbl i i şl ee kbi li r döeneumlalişdairb. ilmesini sağlama anlamında Yy ea nnigdı ne mt eisr ypoi t l uö zaer al l i ğç li an er ı g( heenme l dvea gotoonmi çai nt i k de hem de vagonun altında), vagon içini gösteren güvenlik kameralarına ve anons, ydoulrcuumb i bl gi li gl ei nsdi si tr me me leekr ir agni bl ai r ıçveeşhi t al i si lteat iaş i cmi l sistemlerine sahiptir. yangın boyutu sunabilmektedir. Mevcut Genelde karşılaşılan bir güçlük ise daha vnaegl i kodn at üh ral edr i nedt aeyyl ı abni r gaı nn abl üi zyCü mo l eess ,i nWeoyl sök i vDei ğ eT ar tyr leonr ts ai s tr ae fmı nl ed rai nni n gdei r reçneckil edşet i ryi l ma ni şgt ıi nr . güvenliğini arttırabilmektedir, örneğin: t Vl eangmo ne as i lnt ıdn ed na sküar tyünn amkel avneaybai l fer ecneak l ebvi r ydaanygaı nnag ıknaar şdı yi roelncçul i kzoemmpi na rmt ı ma laz en ml a reı ns i kullanılması, t İ ki ayrı vagonun, güç aktarım ünitelerine tbaakğı l mımı şsızyoalnagraı nkab adği r el annçml i akl aarbı l o l a r ile , t Bmi r uvnedy aa di k ai üh ni, i tt er enni ni n çbai rl ı şs mo nar amkai issıt adsuyr ou - adza hs aa yaı dza syaağnl agmı n eglüevket rni kl i kveö ziel el lti ği ş iinme svi se temlerine sahip olan tünellerden geçmek zyoorl uu nadr aa çkl aa rl aı ni l edoarht aay ae sçk i ı kmmoadkteal ddı re. mE si kr i tyr aepn lıel mr vaemy ıaş yoel ar anl t ı tnrdean l ek ru lyl aunkıal mr ı daak übzeelri er toillemnayyaanbgi lirınlerg. üBvuednulikruömzlealrlidklaerine s a h i p , bir trenin vbei r ysao nbr ai r ki si ti satsaysoynoan ad uol ğa rşuı pi l eu lral eşrmk eanyma caakğu lı sf aezvai yee ddei l i pbei r ds ai l evmu nemy eackeoğl ai ydl aı ğhı naı namz bu eh al i r l i olmaktadır. - 1 YANGIN ve GÜVENLİK SAYI 150 ■ 72
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=