Yangın ve Güvenlik Dergisi 151. Sayı (Mayıs-Haziran 2012)

ITULUMBACI Personel mahallerinde, çamaşırhaneler- Bu özelliklerin hepsi de dikkat melekesini de, şaftlarda, lokantalarda, saunalarda zayıflattığından yangına neden olma ve toplantı mahallerinde yangınlara olasılığını artırır. Ağzında yanar vaziyette rastlanılmaktadır. sigara varken uyuyabilir, küllükte yanar biriken yağların tutuş maktadır. Uygun tasarmlanamsınaamsışık otraeslletlardne mutfakta oluşan duman havalandırma kanalları ile diğer bölümlere yayılmakta sigara unutabilr veya yere sigara düşüre- ve paniğe sebep olmaktadır. Mutfaklarda 2.1 Personel Hataları bilir. İstabul'da iyi tanınan bir otelin odaOtelde çalışan personelin yeterli eğitimi sında 1994 yılı başında meydana gelen almaması nedeniyle küçük saylabilecek yangın müşterinin sigarasını banyodaki ihmali, dikkatsizliği ve tedbirsizliği büyük plastikten yapılmış şampuan setinin üze- yangınların başlangıcı olabilmektedir. Bir- rine bırakması sonucu meydana gelmiş çok otel yangını, odalar temizlenirken çöp ve duman dedektörleri yardımıyla kısa kutusuna söndü zannedilen kül tablasının sürede haber alınarak yangın odadan çöp torbasına boşaltılması veya çamaşır yayılmadan söndürülmüştür. toplanırken temizlikçinin ağzındaki sigarayı otomatik söndürme tesisatının mutlaka olması ve ocakların otomat dürücülerle korunması gerekir.ikSıvgazlı sön­ ı laştırılmış petrol gazlar ler dışarıda uı y n g ınu knubl l ai r nhı ladcı ğı mı odt eal l eo rl dmeatl ıüvpe mutfağa bakır borular iç lidir. Mutfaklarda ocak ü i s retüsidnadevlugmetbirailmzlear aoyt or ı mbai r thi kagvaazl al ı nsdöı rnmdaüyr ma eb as i sğtleamn mi yaal ı pveı l - çamaşır torbası içine düşürmesi nedeniy- Müşteri hatalarından kaynaklanan yan- malıdır. Havalandırma kanalları peryodik le meydana gelmiştir. gınları azaltmak için öncelikli olarak olarak temizlenmelidir. sPeebrseopneol lsaık aralıklarla eğitilmeli, yangına cak faktörler anlat ç seübkeihpmoalallebriilne hangi boyutta ı l mf eal al ı kveet l ek rüe ceği açıklanmalı, yangın d sö u n ru d m ür u e nda ne yapması gerektiği ve nasıl ceği önceden öğretilmelidir. 2.2 Müşteri Hataları Otel müşterileri farklı kültürde yetişmiş, yorgun, uykusuz, aşırı içkili veya ç gün olabilir. Bunların yanında fazlaoykaüşz lı, özürlü veya hasta olması da mümkündür. MGM Oteli Yangını müşterileri uyaran bilgiler kolay görülebilir şekilde odalarda bulu gın durumunda ne y n a d p u a rucl ma ğa lı ı voed yaannı n kr i lomneu lmi dui r .nYaagnögrıen ı nb içr p a l b aunkühzaebr i nedr ea lgı nöasbtei l ­ mesi için de odalara duman dedektörü yerleştirilmelidir. 2.3 Otel Hizmet Birimlerindeki Hatalar Otellerde yangıların en çok çıktığı yerler; mu fontlafarıkv,ekalorifer dairesi, havalandırma çamaşırhanedir. ma yapılan mutfaklarda d Ö a z v e lullmikleb,akzızl aarrat Yakın geçmişte, 1990 yılında Kahire'de Sherat gın ba o h nç eodt eel i nbdaer bme keüyydaapnı laı r k geen l er ünz gyaarnı n ateşi savurması ve fark edilmeyen kıvılc mın bir odayı tutuşturması ile başlamıştı ı r. Dışarıda yakılan ateşler için uygu zaırlılnamnmasaı svı,erüazgarın yönünün gönz yöenrühnae teşin sürekli kontrol altında tutulması gerekir. t Kuaşzmaan s dı vaeiyreal ebriirni kdeen pbiisrilki kel enr i ny aakl eı t lvaar ı nl mtau ­ sıyla başlayan yangınların sayısı özellikle İstanbul'da çok fazladır. Küçük hacımlara yerleştirilen kazanların emniyet cihazlarının arızalarından ve brülörden sızan yakıtların yangına sebeb i yetleri önlenmelidir. Kazan dairesi ile diğer bölümler arsında koruyucu bdiöğlemr ebnöilnümollemreaddeığsı iroatyeellerde yangının t ett nılmaktadır. Kazan dairelerinin iğ çinoekrtaesmtlaiz tutu sındlamayasınnma,ayzabkıitr ddeuvpaorsı nu bi l eu lukanzmaaasırnaa vdeikkbarüt löerdünilmsüerelidkilir bakımının yapılmasına . Herhangi bir yangın durumunda kazan dairesinde oluşacak dumanın yatılan bölümlere geçmemesi için aktif havalandırma tesisatı ve uygun bölmeler düşünülmelidir. Kazan dairelerinin çıkış kapıları olabildiği kadar birbirinin ters yönünde ve dışarıya doğru aç lecek biçı il ma ndvee ykeer lnedşt ili i ğ ril i m nd e e li, n b k i a ri p n a o n rm ab a i l diğeri kaçış kapısı olmak üzere, en az iki - 1 YANGIN ve GÜVENLiK SAYI 151 ■ 10

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=