YANGIN - TEKNİK BİLGİ cek bir pozisyonda olması avantajını da sunmaktadır. boşluk olacak ve buradan nefes bo- askı boyunu azaltacak ve kemer askısının rusuna duman ve ısı gidebilecektir. Bu dönüştürülmesini daha zor hale getiresebeple bu işlemi hızla tamamlamanız cektir. Bazı durumlarda, göğüs kısmını Zor durumdaki itfai yecinin hava basıncı düşük ve ya sıfırsa, RIT SCBA'sının yüksek basınç borusunu UAC' ye bağlayın. Bu, her iki tüpteki basıncı eşitle yecektir. Örneğin, zordurumdaki itfai yecinin SCBA'leri boş ise ve RIT SCBA'sı 4,500 pound DSİ' ye sahip ise, her iki tüp de 2.250 psi' ye ulaşıncaya kadar hava boşalacaktır. m mEşi i a t kl t e n a m ı r n ın e a m iş b a le a r m k ğ a l i ı s o ç ı l n e a a v ra r e k v s e 3e 0 l a f s a a k k t n t a i ör rı ll earne , heakvi pa ye ile birkaç d hı a zl k ı ik m a ü a d r a as h ı a nd le a it s f ü a r i ebilmektedir. Burada yecisinin tüp basınç ygaepreılıkrklideinr. zEoğrerd umr uümmdk üanksi eit, fabiu işlem yecinin nefesini tutması daha i yi olacaktır. • Zor durumdaki itfai yecinin MMR'sını solunum bağlantı yerinden çıkartın ve tRuI TmS uCnBaA büaz ğe l rai nydıne.ki düşük basınç hor • RIT SCBA' zor durumnındadküişüitkfabi asınç hortumunu yecinin solunum dB ae zs tı emk as ri sktael amr di (aE ,B Si kSi ) dhi şoi rkt uu pml öu rnüan tbaak ğı n . lkaunllamnaılmsı aiçsıinnı gikeilirebktirireebrkileir.k bağlantını ölçeri kullanarak hava aktarımını manuel Unutmayın ki farklı üreticiler farklı sınırlama olarak izlemesi gereklidir. Bu eşitleme ve yeterliliklere sahip olabilirler. SCBA ve işlemi serbest bırakma sırasında birkaç RIT SCBA'nızın özelliklerini bir ola y sırasında kez tekrarlanabilir. ona ihti yacınız olmadan önce bilmeniz gerekir. Unutulmaması gereken nokta ise yüksek basınçtır. Borusunu UAC' ye bağlı bırak- BELT mayın. Eğitim sırasında fak ettiğimiz şey, SCBA' yı bir koşuma dönüştürmek için yüksek basınç hortumunun yanal baskıya SCBA bel askısını veya kemerini yeniden az direnci olduğu ve bu sebeple kırılabil- pozisyonlamak zor durumdak i itfai yeciyi diği, ancak örgülü hortumun çekmeve ya paketleme anlamındaki ilk adımdır. hareket sırasında kuplöre ulaştığıdır. 4. Mekanik Bozulma Eğer zor durumdaki itfai yeci, üzerinde k Mh e a M s la in R e bsual uh ni pasne svaeğt ül apmü nbdi er Sk Ci hBaAvyaüyzümz üanse yeterince hava gönderemiyorsa, SCBA' varsay sı ı n n d . a mekanik bir arıza olduğunu yRIT SCBA' onuna bnaızğınlı molaarrakak,sınaaşavğeıdakokinfkigoüşurallasr steemçimelinydaep,afbailrirksliınsize: çenekler arasından • Zor durumdaki itfaiyecinin MMR'sının yerine RIT SCBA' unutma nın MMR'ını takın. Ancak yın, MMR çıkartıldığı zaman, zor durumdaki itfai yecinin maskesinde bir 78 1 YANGIN ve GÜVENLiK SAYI 154 Bu konfigürasyon koşumu bir çekme aracı olarak ve ya koşum operasyonlarını sınırlı bir yükseklikten kaldırmak veya alçaltmak iiççiinn kilkulölanncaebailirsskinı iz. Bel aksını dönüştürmek yı zor durumdaki itfaiy nin bacakları arasına sabitleyin. eciEğer bunu yapmazsanız, kurtarma işlemi sırasında zor durumdaki itfai yeci büyük S o C la B sılıkla SCBA'nın içinden çıkacaktır. A'yı bir koşuma çevirirken, SCBA omuz ask ı larını sıkın ve sabitle yin. Ancak bunu, kemer u ygun şekilde yerleştirilmeden yapmayın. tOı nmd au z y au ksak ırl aı dr ıon ğı nrus ı kçı lıakaş trıtraı l mcaakstı ırSvCeB A 'mneıvncsuırt scıkidıladşitzırodrıktan sonra kemeri dönüştürmede l uk l a karşılaşan pek çok itfaiyeci gördüm, daha iri itfai yecilerde, eğer bunu göğüs kısmı sıkılaştırıldıktan sonra y msaünmız,küknembieleriodlmöanüştürmeniz kes ai npl i kal er yabilecektir. uKeçmlareı şriunndlaördnüır:ştürülmesi ile ilgili bazı ip • bE nı r as ok mn aa ydıınml Paekkaçdoakr bi t feali yaes kcı si nı ni nı sbeer bl ae ss t d skı ı k ü sı ı m l n a ı ş , e t b r ır k m u e n n a u d d n e a a n n r s d ö e ın r n b d c e a e s n t d b k iğ e ıra e mk r e tı a k ri l ş a y a r e ı m n n ı i a g dl ö e ar n r ı y l r a ue r m ı r i d n d ü e a ş g m k e i e i t ti k f rm a te iy e d e k ir c . g i B n e u i r n n e lk a a t r i l ğ t g ın in e a d n e e k, a l d eç e s a n z r e o v k r e d uç u ya kaybolur, bulunmaya çalışıldıklarında ise ciddi gecikme ye sebep olurlar. • Yukarıda belirtilen kurtarma pozis y dteatkhikeerdhaipngi bir oksijen acil duruomnuunnu yönettikten sonra kemer i snoünştraü,rühnı.zOl ı kmsijüednaphraolbel eitmfai i ç ö z ü l d ü k d te ö n yecisinin zor durumdaki itfai yeciyi yeniden gevşek bir pozis yona getirmesi gereklidir. • Zor durumdaki itfai y ğında, SCBA sebebiyelecibsiırrtkaüslçtaü yvea ytt a ı bacak doğal olarak diğerinden daha y öünkl es emk teek di çui nr abcua tkat ı rr a. Gf i leer ebkasşi zl ah a r e k e t i yın. • Bel askısını bir elinizle kavra yın ve diğer et i nl i nvi zei aasskkı ı ügzee rrii lni md epnaar rçkaasyı an ad ou lğarşut ı iğl eı nr l eı z da durun. Askıyı tamamen gevşetin. • Zor durumdaki itfai yecinin aşağıda duran bacağını, itfai yecinin kalçasını aşağı ka ydırmak için kullanın. Aşağıdaki vbüaccuadğaı bd iol eğğr iun di t ien nv teu tsuonn rvae b9i 0l e dğ ei dr ei ğceer ti laerazfoar, odmu ruuzma ddaokği r iut fiat iin . B u , a z ç a b a yecinin aşağı ka ymasını sağlayacaktır. (Resim 4)
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=