Yangın ve Güvenlik Dergisi 160. Sayı (Temmuz-Ağustos 2013)
YANGIN ve GÜVENL ø K SAYI 160 87 øù GÜVENL øöø - MAKALE gayrimenkul sektöründe önceden e ü i görülmemi ü bu büyüme ile, Dubai ve Abu Dabi günümüzde in ü aat projelerinde en yüksek art × ü × ya ü amakta. Özellikle Dubai in ü aat ve gayrimenkul sektöründe büyük bir patlama ya ü amakta ve bu geli ü me ü ehri dünyan × n en büyük in ü aat firmalar × - n × n merkezi haline getirmektedir. Di ù er yandan Suudi Arabistan, Deloitte Orta Do ù u taraf × ndan yak × n zamanda yay × mlanan “GCC Körfez úü birli ù i Konseyi ú n ü aat × n Devleri 2010” ba ü l × kl × rapora göre BAE’ndeki bütün in ü aat projelerinde %38 paya sahip olup, 2011’de toplam 86 milyar dolarl × k in ü aat ihalesi almas × beklenmektedir. Yak × n zamandaki in ü aat projeleri aras × nda yakla ü × k 95 milyar do- larl × k bütçeye sahip olan ve 2024 y × l × nda 60,000 ki ü iyi ev sahibi yapmas × beklenen Jumeirah Gardens City projesi de vard × r. Abu Dhabi BAE’deki en büyük emirlik olup ülkenin yüz ölçümü olarak büyük k × sm × n × kaplamaktad × r. Petrol ve do ù al gaz bu- lunmas × bu emirli ù i dünyan × n en zengin lo- kasyonlar × ndan birisi haline getirmi ü tir. Petrol ve do ù algaz kaynaklar × ndan elde edilen servet bu emirlikte büyümeyi h × zland × rma ve sürdürmeye odakl × büyük yat × r × mlara yönlendirilmi ü tir. Gayrimenkul ve in ü aat sek- törü toplam yat × r × mlar × n çok büyük k × sm × n × alm × ü t × r ve bu da bu sektörlerin emirlikte önceli ù e sahip oldu ù unu göstermektedir. Önümüzdeki 5 y × l içerisinde hükümetin yeni altyap × ve geli ü tirme projelerine yakla ü × k 200milyar dolar harcamas × beklenmekte- dir. En önemli projeler aras × nda 39 milyar dolarl × k Yas Island projesi ve 22 milyar büt- çe ayr × lm × ü olan ve s × f × r-karbon ü ehri olarak planlanan Masdar City Projesi vard × r. “Tüm dünyada in ü aat projelerinde bir patlama görüyoruz ve Orta Do ù u’da en çok öne ç × kan ülkeler BAE, Suudi Arabistan ve Katar.” –John Warner, Jotun Coatings Daha Fazla ú n ü aat = ÇSG’ye daha fazla odaklanma ihtiyac × Geleneksel olarak KKE’ler çok temel baz × kriterlere göre de ù erlendirilmi ü lerdir: úü çiyi korur mu ve i ü lerini etkin ü ekilde yapmala- r × n × sa ù layacak ü ekilde yeterince fonksiyo- nel mi? Ancak dikkatli ü ekilde göz önünde bulundurulmas × gereken ba ü ka konular da vard × r: konfor, stil ve giyilebilirlik. E ù er in ü aat i ü çileri –rahat olmad × ù × için, güvenli görünmedi ù i için ya da üretkenli ù i ya- va ü latt × ù × için- kendilerine verilen KKE’dan mutlu de ù illerse bu durumda bunlar × kullanma konusunda isteksiz olacaklard × r. Bu da yaralanma ve hastal × klar × n olas × l × ù × n × ciddi oranda artt × rmaktad × r. Mesleki güvenlik ve sa ù l × k düzenlemeleri bir emirlikten di ù erine farkl × l × klar göster- mekte ve kar × ü × kl × k yaratmaktad × r. BAE içerisinde farkl × projelere giden i ü çiler ve bu alanda faaliyet gösteren uluslararas × firmalar dü ü ünüldü ù ünde do ù ru KKE’lerin kullan × l × p kullan × lmad × ù × n × n takip edilmesi zor olmaktad × r. IOSH’den Peter Barnett Schuster, Dubai ve Abu Dabi’deki beledi- yelerin bütün i ü sahalar × n × n uymak zorunda olduklar × net ve kesin yönerge ve güvenlik mevzuatlar × na sahip olduklar × n × ancak daha yüksek seviyede (federal türden) i ü ba ù lant × l × mevzuat × n bu konuda çok fazla detaya girmedi ù ini belirtmektedir. Schuster firmalar × n tek bir güvenlik ü em- siyesi alt × nda bulunmalar × n × n daha kolay olaca ù × n × ifade etmi ü tir. Örne ù in Dubai’de birden fazla kanun otoritesi vard × r. Mevzuat gereklilikleri projeden projeye de ù i ü mek- tedir ve bir projede geçerli olan ü ey ba ü ka bir projede geçerli olmayabilmektedir. ÇSG yöneticileri tüm in ü aat i ü çilerinin farkl × düzenlemelere uyumlu çal × ü mala- r × n × sa ù lamaktan sorumludurlar. Örne ù in yüksek-görünürlü ù e sahip k × yafetlerin EN 471’e uymas × ve × s × ve alevlere kar ü × ko- ruma sa ù lamas × gereken i ü k × yafetlerinin de EN ISO 11612:2008’e uymas × gerekli- dir. Örne ù in in ü aat i ü çileri, temizlikçiler ve bahç × vanlar gibi d × ü ar × da çal × ü an i ü çiler için UV Standard 801 – güne ü × ü × ù × na kar ü × korunmaya yönelik uluslararas × standard × - n × n- da dikkate al × nmas × gerekmektedir. Belirli bir i ü veya çal × ü ma ortam × için ne tür KKE’lara ihtiyaç oldu ù u belirlenirken, ne tür k × yafet ve ürünlerin en uygun olaca ù × n × belirlemek için farkl × tedarikçi ve üreticiler ile yak × n i ü birli ù i içinde çal × ü mak önerilir. Minimum sa ù l × k ve güvenlik gerekliliklerini kar ü × layan tüm ürünler Avrupa Birli ù inin uygunluk amblemi olan ‘CE’yi ta ü × yacakt × r ve bu da iyi bir ba ü lang × ç noktas × d × r. KKE seçilirken veya sat × n al × n × rken kültürel konular × n da dikkate al × nmas × gereklidir. Orta Do ù u’da görev yapan ÇSG yönetici- lerinin, in ü aat × n yap × ld × ù × co ù rafi lokasyon ve kültüre göre adapte edilebilen KKE’lerin sat × n al × nmas × n × ve kullan × lmas × n × te ü vik etmeleri önemlidir. ‘Orta Do ù u’daki teknik ve yönetimsel konular × n iyi ü ekilde anla ü × l- mas × sa ù l × k ve güvenlik yöneticisinin içinde çal × ü aca ù × teknik sa ù l × k, güvenlik ve çevre (SGÇ) ortamlar × anlam × nda büyük önem ta ü × maktad × r’ diyor ÇSG al × mlar × konusun- da uzman olan ve Allen & York firmas × nda Orta Do ù u sat × n alma dan × ü man × olarak görev yapan Steve Currie. Orta Do ù u’da Mevzuat × n Uygulanmas × BAE’de ÇSG’yi izleyecek ve uygun KKE’lar × n kullan × lmas × n × garantileyecek hiç bir kanu- ni organ yoktur. Çal × ü ma Bakanl × ù × ayn × zamanda sa ù l × k ve güvenlik kanunlar × n × n uygulanmas × ndan da sorumludur. Ancak gerçekte, in ü aat sitelerindeki kazalar × inceleyen ve dava aç × lmas × gerekip ge- rekmedi ù ini belirleyen ise polistir. Bu tür kazalar × ara ü t × rma anlam × nda neredeyse hiç bir tecrübeye sahip olmamalar × n × n yan × nda polisin bu sürece dahil olmas × d × ü ar × dan bir suç izlenimi yaratmakta ve genelde i ü birlikçi yerine savunmac × bir tepkiye yol açmaktad × r. Her ne kadar s × n × rl × hukuki yapt × r × ma sahip olsa da, Abu Dhabi’nin uygulama esasla- r × , önleyici bir yakla ü × m × n cezaland × r × c × bir yakla ü × mdan daha etkili olaca ù × n × kabul etmektedir. Bu esaslar potansiyel olarak ölümcül bir kaza meydana gelmeden önce iyile ü tirme ve yasaklama uyar × lar × n × n gönderilmesine odaklanmaktad × r. BAE iki
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=