Yangın ve Güvenlik Dergisi 166. Sayı (Nisan 2014)

GÜVENL ø K - MAKALE YANGIN ve GÜVENL ø K SAYI 166 80 gulamalard × r. Temel seviyede, araçlar × n hareketi ve h × z × n × tan × mlama kabiliyeti çevreyi izlemede ve belirlenen alanlar içinde ü üpheli davran × ü lar × tespit etmede kullan × labilir ancak video çözümlemesi video sistemlerinin daha fazlas × n × yap- mas × n × mümkün k × lar. Ak × ü analizinin ne kadar de ù erli oldu ù unu ve perakende ticaret sürecini geli ü tirmek için nas × l kulla- n × labilece ù ini zaten biliyoruz; ziyaretçilerin ak × ü × n × perakende ma ù azalar × nda çekici ürünlere do ù ru yönlendirmek sat × ü rakam- lar × n × n yükselmesine, toplu ta ü × mac × l × k i ü inde i ü letme sürecini geli ü tirmeye ve kazançelde etmeye yönelik kullan × labilir. Video çözümlerinin sisteme tak × lmas × durumunda, bak × lan belli bir alandaki ak × ü ü eklinin bozulmas × fark edilebilir ve olay kaydedilip haf × zayaal × nabilir. Normal bir ak × ü ü eklinin bu tarzda bozulmas × bir güvenlik sorununa yol açabilir, ancak ayn × zaman- da normal çal × ü malar × da bozabilir ve kuyruklar × n olu ü mas × na, mü ü terilerin ü ikâyet etmesine ve nakil araçlar × n × n gecikmesine sebep olabilir. Ak × ü analiz araçlar × ayn × za- manda kalabal × k tren istasyonlar × nda, hava alanlar × nda ve otobüs duraklar × nda kontrol görevi yapan personelin kalabal × k durumu- nagöre say × s × n × planlamay × iyile ü tirerek vebir perakende ma ù azas × nda gerçek zamanl × olarak uzun kuyruk olu ü mas × halinde uyar × vererek ak × ü ü eklini en iyi hale getirmeye de yarar. Bu toplu ta ü × ma harekât yöneti- cileri, bilet sat × ü veya bilgi bankolar × na ilave personel yönlendirmeleri için yard × mc × olur. Video analizleri i ü letmenin performan- s × na yard × mc × olur Ancak, sadece bunlar ak × ü analizlerinin i ü letme performans × n × art × rd × ù × hususlar de ù ildir; ak × ü analizleri ayn × zamanda muhasebe veya ücretlendirme maksat- lar × için de kullan × labilir. Yolcu ak × ü × ayn × zamanda nakit ak × ü × olarak da ele al × na- bilir ve birçok ü ehirde bu i ü tek bir kurulu ü taraf × ndan yap × lmaz. Baz × durumlarda farkl × bölgesel operatörlerce temsil edilen kamu ü irketleri, hizmetlerini özel ki ü ilerin sahip oldu ù u ü irketlerin verdi ù i hizmetlerle ba ù lar. Büyük ü ehirlerde, insanlar × n bir otobüsten di ù erine veya trenden otobüse transfer olduklar × birkaç hat vard × r. Yolcu için bu genellikle bir servis sa ù lay × c × s × ndan di ù erine, yeni bilet almas × na gerek olmadan veya kimin hizmetini kulland × ù × na dikkat bile et- meden, geçi ü tir. Belli bir bölge için ayl × k bir pas bileti yolcu için elveri ü li olabilir ancak bu tarza hizmetleri sunan i ü ortaklar × için bunun muhasebesini tutmak kolay de ù ildir. Ak × ll × bir sistembunabir çözümgetirebilir, ancak ön- ceden mevcut bir kamerada ayn × ölçüde yolcu ak × ü × n × izlemek için kullan × labilir. Modern kameralarda ve video yönetimin- de kullan × lan ak × ll × sanal tetik mekanizmas × gelen ve giden insanlar × n tek bir kamera ile yönlerine göre say × lmas × en karma ü × k girdilerin oldu ù u durumlarda dahi oldukça hassas ve güvenilir frekans istatistikleri sa ù - lar. Bu yöntemle bir hatta tam olarak kaç ki ü inin A otobüsünden B otobüsüne geçti ù i belirlenebilir, otobüs saatleri planlamas × n × , koordinasyonu ve muhasebeyi kolayla ü - t × r × r. Otobüs veya banliyö treni tarifelerini iyile ü tirmek için yararl × birkaç de ù i ü ik araç mevcuttur. Yolcular × n × zda bir ara ü t × rma yap × p yüzlerce soruluk anketler yapabilir- siniz. Her bir banliyö trenini veya otobüsü kaç yolcunun kulland × ù × n × manuel olarak sayabilirsiniz veya basitçe video verilerinizi ak × ll × bir sistemle analiz edebilirsiniz. ú lave olarak, perakende i ü inde oldu ù u gibi, kameralardan daha fazla bilgi ala- bilirsiniz. Cinsiyet analizi ve ya ü profili yap- mak ürün farkl × la ü t × rmas × nda size yard × mc × olabilir, bu ayr × ca pazarlamay × en uygun hale getirmek ve yeni mü ü teriler çekmek için de son derece de ù erli bir araçt × r. Emniyetli úü letme Faaliyetlerine Odaklanmak GIT SECURITY dergisinde son zamanlarda tan × mlanan, derginin 5/2013 say × s × n × n kapak hikâyesi Matterhorn Gotthard Bahn gibi, baz × yeni projelerde, istasyonlarda daha iyi bir güvenli ù e olan ihtiyaç veya Vandalizm’le mücadele daha dü ü ük önceli ù e sahiptir. Bunlardan çok daha önemli olan yolculara platformlarda daha fazla bilgi verebilmek için daha iyi imkânlara sahip olmak arzusudur. Üzerine odaklanan konu en uzaktaki noktay × dahi herhangi bir anda merkez bir noktada görebilmektir. Bu ü ekilde personel özel durumlara ve olas × herhangi bir tehlikeye kar ü × etkin olarak kar ü × l × k verebilecektir. Ak × ll × sistemler giderek artan mevcut bilgi engelini a ü may × ba ü ar × r ve yolcular × n güvenli ù ini artt × r × r. Video ile denetle- menin modern yolcu bilgi sistemleriyle bütünle ü mesiyle art × k hiç kimse yolcu platformunda ne yapaca ù × n × bilmeden beklemek zorunda kalmayacakt × r. Merkezi bir kontrol odas × ndamahalli bir durumlar × n görüntüleri bir arada toplan × r ve oradan yönetim yolcular × anonslarla veya haber- le ü me ekranlar × n × kullanarak bilgilendirir.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=