Yangın ve Güvenlik Dergisi 168. Sayı (Temmuz-Ağustos 2014)

<$1*,1 YH *h9(1/ø. 6$<, 65 <$1*,1 0$.$/( Yarbay John H. MILLER, P.E. Yang × n Koruma Mühendisi Kaynak: www.magazine.sfpe.org Küçük Yolcu Gemilerinde Yang × n Güvenli ù i ABD Sahil Güvenlik Te ü kilat × (USCG), Yolcu Gemileri Derne ù i (PVA) yard × m × ve i ü birli ù iyle, son zamanlarda küçük yolcu gemilerinde belli alanlar aras × nda yang × n korumas × yla ilgili tekne yap × s × nda daralmalara izin veren bir USCG politikas × n × do ù rulamak için test ve bilgisayar modellemesini kapsayan bir yang × n koruma mühendisli ù i çal × ü mas × n × tamamlad × . Yang × n her tip yap × için önemli bir endi ü e kay- na ù× ve ilgi oda ù× d × r. Özellikle de aç × k denizlere aç × lmaya uygun yolcu gemilerinde. Bir yolcu gemisi denizdeyken yang × nla kar ü× kar ü× ya kal- d ×ù× nda ne kendisine yard × mc × olacak bir itfaiye te ü kilat × ne de bir kaç ×ü yeri mevcuttur. Gemi personeli yang × n × söndürmekle görevlidir veya gemi ve içindeki yolcular × korumak için geminin kendi yap × sal yang × n koruma özelliklerine ve aktif yang × n bast × rma sistemlerine güvenir. Bu yang × n tehlikesi, aç × k denizde yol alan bir yolcu gemisinin hareketine ba ù l × di ù er olas × tehlikelerle beraber, Sahil Güvenlik Te ü kilat × n × n görevlerinden birinin esas × n × olu ü turur. Bu da Küçük Yolcu Gemileri (KYG) endüstrisinin gü- venli ù ini düzenlemektir. Federal Yönetmelikler Yasas × n × n 46. Ba ü l ×ù× alt × ndaki kat × yönetmelikler- de KYG’ye uygulanan birçok ü art aras × nda, bu belirtilenlerle s × n × rl × olmamakla beraber tekne yap × s × , yang × n koruma, hayat kurtarma, perso- nel görevlendirme ve operasyon gibi birçok ü art bulunmaktad × r. Bunlar geminin büyüklü ù üne ve ta ü× d ×ù× yolcu say × s × na ba ù l × olarak de ù i ü ir. Federal Yönetmeliklerin yang × ndan koruma konusundaki ü artlar × içinde yang × n savunma cihazlar × , bunun yan × nda alanlar aras × yang × n s × n × rlar × olu ü mas × n × sa ù layan yap × sal yang × n ko- ruma da bulunmaktad × r. Bu yaz × özellikle yang × n yükü çok az olan alanlar × , ba ü ka bir ifadeyle “5A” alanlar × ele alm ×ü t × r. Sahil Güvenlik Te ü kilat × taraf × ndan bu tip alanlar için geli ü tirilen politika KYG endüstrisini, çok dü ü ük kontrollü yang × n yükü olan alanlar × için belli yap × sal yang × ndan koruma ü artlar × ndan kurtarmak, do ù rudan dizel yak × t × verimine, kapasiteye, geminin dengesine ve süratine etki edecek a ù× rl × k tasarruflar × na izin vermektir. Tip 5A alanlar genellikle yüksek h × zl × “ferryboat” larda veya turistler için gezi tekne- lerinde yayg × n olarak bulunmaktad × r Öncesi ABD Sahil Güvenlik Te ü kilat × n × n politikas × (“5A” politikas × ) ilk olarak 1994 y × l × nda olu ü turuldu ve Federal Yönetmelikler Yasas × n × n 46. Bölümü alt bölüm K A-60’da, belli yolcu bölmeleri ve s ×ù× nma bölgeleri, bo ü altma, tahliye alanlar × , harici kaç ×ü yollar × ve biti ü ik alanlar aras × ndaki yap × sal yang × n koruma s × n × rlar × için belirtilen ü artlar × n × n rahatlat × lmas × yd × . Altbölüm K 100 gros tonun al × nda ve 150 den fazla yolcu ta ü× yan veya 49’dan fazla yolcu için gece kalacaklar × kamara veya yatakhane imkân × olan küçük yolcu gemilerine uygulan × r. “A” s × n × f × bölme perdeleri

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=