Yangın ve Güvenlik Dergisi 168. Sayı (Temmuz-Ağustos 2014)
<$1*,1 YH *h9(1/ø. 6$<, 66 <$1*,1 0$.$/( veya güverteler çelik veya e ü de ù eri, standart yang × n testine tabi tutuldu ù unda duman veya alevin geçi ü ini bir saat için önleyebilen malzemeden yap × lmaktad × r. ú lave olarak uygun onayl × yap × izolasyonu, bölme perdesi panelleri veya güverte kaplamalar × yla izole edilmeli, böylece e ù er a ü a ù× da belirtilen uygulama zaman- lar × kadar yang × n testine tabi tutuldukla- r × nda teste maruz kalamayan taraftaki s × cakl × k orjinal s × cakl ×ù× n 139°C’nin üstüne ç × kmamal × , ayn × zamanda herhangi bir noktas × ndaki s × cakl × k da orjinal s × cakl ×ù× n 181°C’nin üstüne ç × kmamal × d × r. A-60 S × n × f × – 60 dakika; A-30 S × n × f × – 30 dakika; A-15 S × n × f × – 15 dakika; A-0 S × n × f × – 0 dakika. A-s × n × f × perdeler yerine C-s × n × f × (duman geçirmeyen, yanmaz) perdeler kulla- n × lmas × na izin veren 5A politikas × , 5A alanlar × nda ve bunun yan × nda di ù er dizayn ve operasyon ü artlar × nda çok dü- ü ük yang × n yükü tasar × m × ü art × na ba ù l × d × r. Tekne tasar × mc × lar × ve operatörleri yang × n yükünü kontrol ederek minimal izolasyon ile alüminyum malzeme kullanabilirler. Bu suretle teknenin a ù× rl ×ù× dü ü mekte ve operasyonel verimi artmaktad × r. (Bak × n × z û ekil 1-3 ) yapmayla ilgili olarak bahse konu olas × masraflar ve karma ü× k i ü lem kar ü× s × nda Sahil Güvenlik Te ü kilat × ve Yolcu Gemileri Derne ù i bu 5A alanlar × için ‘performans k × lavuzlar × n × ’ -belki de tam bir mühendislik analizinin yerini alacak- haz × rlamak ama- c × yla konunun üzerinde çal ×ü mak için bir çal ×ü ma grubu olu ü turulmas × nda anla ü t × . Çal ×ü man × n Özet Raporu Sahil Güvenlik / Yolcu Gemileri Derne ù i 5A çal ×ü ma grubu, halen yürürlükte olan yang × n koruma mühendisli ù i analiz teknik- lerini kullanarak 5A politikas × n × do ù rulayan bir metot geli ü tirdiler. Grupça tamam- lanan do ù rulama raporu a ü a ù× dakileri içermektedir: a. Analiz için bir temsilci 5A gemisinin seçilmesi; b. Gemiyi test etmek ve simülasyonlar için kabulleri belirlemek maksad × yla bir ‘Fire Dynamics Simulator (FDS) - Yang × n Dinami ù i Simülatörü geli ü tirmek; c. College Park Maryland Üniversite- si’nden (UMCP) Sahil Güvenlik yüksek lisans × yapan bir ö ù renciye, seçilen son kat malzemeleri üzerine bir yang × n testi deneyini geli ü tirmesi, tamamlamas × ve yang × n modellemesi için × s × ç × k ×ü× verilerini toplamas × için görev vermek; d. UMCP deney program × ndan elde edilen yang × n verileriyle test teknesi için FDS simülasyonlar × n × yapmak; e. FDS simülasyonlar × ndan elde edilen sonuçlar × dikkate alarak performans esasl × k × lavuzlar × geli ü tirmek. û ekil 1. 5A Alan × – Eski tip (yast × ks × z oturma yerleri, küçük oturma alan × ) û ekil 2. 5A Alan × – Yeni tip (yumu ü ak minderli oturma yerleri, geni ü oturma alan × ) û ekil 3. 5A Alan örne ù i – Yeni Tip (yumu ü ak minderli oturma yerleri, geni ü oturma alan × ) û ekil 4. Simülasyon için kullan × lan 5A alan × modeli. Baz × oturma s × ralar × görüntüyü sa- dele ü tirmek için gösterilmemi ü tir. 1994’te Alt bölüm K yolcu gemilerinin boyut, karma ü× kl × k ve dö ü eme malzeme- lerinde meydana gelen önemli art ×ü lar 5A politikalar × ndaki emniyet paylar × n × n kabullenmeleri ile ilgili endi ü eleri art × rd × . Ayn × zamanda, bilgisayarl × yang × n model- lemesi imkânlar × Sahil Güvenlik Te ü kilat × na ve tasar × mc × lara konuya daha detayl × bakma f × rsat × da sa ù lad × . 2010 y × l × nda, ABD Sahil Güvenlik Te ü kilat × n × n “Navigation and Vessel Inspection Circular (NVIC)”, Seyir ve Gemi Kontrolü Genelgesindeki 9-97 “Guide to Structural Fire Protecti- on- Yang × n Koruma için Yap × sal Özellikler K × lavuzu” için De ù i ü iklik-1, tasar × mc × lar × n 5A alanlar × için yang × ndan korunma ü artlar × n × hafifletmesini destekleyen performans esas × mühendislik analizi vermelerini isteyen 5A politikas × n × n yeniden gözden geçirilmesine neden oldu. Böyle bir analizi
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=