Yangın ve Güvenlik Dergisi 168. Sayı (Temmuz-Ağustos 2014)

<$1*,1 YH *h9(1/ø. 6$<, 67 <$1*,1 0$.$/( Test Teknesi ve FDS Modeli Çal ×ü ma grubu 5A test teknesi olarak M/V IYANOUGH (O. N. 1185366) seçti. Bu gemi Massachusetts Steamship Authority ü irketi (çal ×ü ma grubunda yer alan çok önemli ortaklardan biri) taraf × ndan i ü letilmektedir ve halen ta ü× ma hizmetlerinde çal ×ü an son teknolojileri içeren bir 5A yolcu gemi- sinin temsilcisi olarak kabul edilmektedir. M/V IYANOUGH, 144.5-ft. (34.90 m) bo- yunca alüminyum bir teknedir ve 393 yolcu ta ü× ma kapasitesi olarak belgelen- mi ü tir. ú ki güverteli, içinde merdiveni ve iki alan aras × nda izolasyonsuz alüminyum güvertesi olan bir model Yang × n Dinami ù i Simülasyonunda M/V IYANOUGH yolcu alanlar × n × temsil etmesi için in ü a edildi. ABD Sahil Güvenli ù i Merkezi, AND Sahil Güvenlik Deniz Emniyeti Merkezi ve Glad- ding-Hearn Tersanesi temsilcilerinden olu ü an çal ×ü ma grubu, düzenlemeleri kontrol etmek ve yap × ld ×ù× andaki ölçüleri kaydetmek için tekneyi ziyaret etti. Tekne- nin FDS modeli geminin genel yerle ü tirme planlar × na, yap × ld ×ù× andaki gözlemlere ve ölçümlere göre in ü a edildi. UMCP Deney Program × ve FDS Bilgi- sayar Simülasyonlar × UMCP Sahil Güvenlik yüksek lisans × yapan ö ù renci taraf × ndan tamamlanan bir yük- sek lisans tezi M/V IYANOUGH’daki esas yang × n yükünü temsil eden belli dö ü eme malzemelerinin yanma karakteristiklerini ve × s × ak ×ü× na ba ù l × parlama zamanlar × n × belirledi. Bu veriler bir Konik Kalorimetre ile gemi oturma gruplar × imalatç × s × n × n temin etti ù i oturmaminderlerindeki köpük ve ku- ma ü üzerinde yap × lan tutu ü ma ölçümleri testleri ile elde edildi (Bak × n × z û ekil 5-7 ) Minderlerde kullan × lan köpü ù ün büyük bir k × sm × n × n yo ù unlu ù u 38 kg/m 3 ve yakla ü× k 1,7 kg yan × c × kütle, çekme ge- rilmesi 200N dur. Testlerde bu tip köpük kullan × ld × ve yang × n yükünü olu ü turacak ana etmen olarak kabul edildi. Biraz farkl × özellikleri olan di ù er iki tip köpük de a ü× r × s × k ×ü may × önlemek ve ilave konfor sa ù lamak için minderlerde az miktarda kullan × ld × . Bu köpükler yang × n yükünü olu ü turacak ana etmen olarak kabul edilmedikleri için test edilmediler. Koltuk minderleri üzerlerindeki kuma ü çe ü itli desen ve renklerde mevcuttu ancak kuma ü tipi %60 Bükme Yün ve %40 Polyester kar ×ü× m × olarak belirlendi. Deneylerle ölçülen mal- zeme özellikleri yanan koltuk minderinin 5A alan × içindeki di ù er yan × c × maddeler üzerinde ne etki yapaca ù× n × belirlemek üzere FDS modeline girildi. ú ki güverteli M/V û ekil 5. Köpük ve Kuma ü numunesi tutu ü tuktan sonra alev devam ediyor û ekil 6. Tam kapsaml × test için oturma grubu û ekil 7. Örnek sandalye tamamen alevle kapl × (solda) ve söndürme sonras × sandal- yenin durumu (sa ù da)

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=