Yangın ve Güvenlik Dergisi 168. Sayı (Temmuz-Ağustos 2014)
<$1*,1 YH *h9(1/ø. 6$<, 68 <$1*,1 0$.$/( IYANOUGH modelinin FDS simülasyonlar × çoklu i ü lemcili bir bilgisayar taraf × ndan bu oturma grubu malzemelerinin tutu ü ma süresi veri gruplar × kullanarak yap × ld × . M/V IYANOUGH’un gerçek ölçüleri ve yang × n yüküyle devam eden FDS simülasyonla- r × yla birlikte iki veya üç kat yang × n yükü ve bunun yan × nda çe ü itli kompart × man hacimleri ve yang × n yükü yerleriyle ilave simülasyonlar da yap × larak tamamland × . FDS model 5A alan × için yang × n × n alg × lan- mas × ndan sonra 60 dakika içinde kabul edilebilir yang × n performans × için kriter a ü a ù× daki gibiydi: a. S ×ù× nma bölgesi alt × ndaki alüminyum güvertenin herhangi bir metrekare- sinde s × cakl × k 200°C’ye ula ü mayacak; b. Güvertenin hiçbir noktas × 400°C’ye ula ü mayacak; c. S ×ù× nma bölgesinde (modelin ikinci güvertesi) duman olmayacak. Çal ×ü ma Sonuçlar × n × n Raporu Maryland Üniversitesi’nin i ü birli ù iyle yap × lan deney program × herhangi bir söndürme olmadan, tek bir koltukta ba ü layan yang × n, yap × lan deneye esas olan düzenlemeye göre (in ü a edildi ù i düzenlemeyle ayn × ) en fazla 10 koltu ù a (be ü li iki s × raya) s × çrayabilir. Bu sonuç ü unlara dayanmaktad × r: a. Tek bir koltu ù u kapsayan bir yang × n (a ü a ù× daki ü artlar × kar ü× lamaktad × r) muh- temelen kendisine 30 cm den daha yak × n iki biti ü ik koltu ù u tutu ü turacakt × r; b. Tek bir s × ra oturma grubunu kapsayan bir yang × n (en fazla be ü koltuk) s × rt s × rta dizilme düzenine göre koltuklar × n aç × la- r × na ba ù l × olmaks × z × n muhtemelen biti- ü ik s × radaki koltuklar × da tutu ü turacakt × r; c. Ayn × yöne bakan s × ralarda yang × n biti ü ik s × radaki koltuklar × , koltuklar aras × mesafenin önden öne ölçümle 76 cm den fazla olmas × durumunda, tutu ü turmayacakt × r; d. Yüz yüze bakan s × ralar, diz mesafesi olarak b × rak × lan bo ü luk, önden öne öl- çümle, 46 cmden büyükse ve aradaki masa veya arada olan di ù er mobilya malzemesi Federal Yönetmelik 46, 116.423’e göre “yang × na dayan × kl × ysa” yang × n × n s × çramas × na izin vermez; e. IMO’nun ( International Maritime Orga- nization ) FTP (Yang × n Test Prosedürleri Yönetmeli ù i) Ek 1, K × s × m2 ve 5 dü ü ük alev yay × lmas × ü artlar × n × kar ü× layan hal × veya di ù er dö ü eme kaplamalar × bu politika- n × n ü artlar × n × kar ü× layan koltuklar üzerinde ba ü layan yang × nla yanmayacaklard × r. Bu sonuçlar endüstri taraf × ndan s ×ù× nma, bo ü altma alanlar × ve harice kaç ×ü güzer- gâhlar × için gerekli olan yap × sal yang × n koruma ü artlar × nda bir rahatlama elde etmek için tamperformans esasl × analizlere bir alternatif olarak kullan × lacak performans k × lavuzlar × tak × m × için esas olu ü turur. Bu yön- lendirici ilkeler a ü a ù× da listelenmi ü tir. Bu çal ×ü ma raporu yolcu gemilerindeki bütün 5A alanlar × n × kapsayan her olas × senaryoyu hedeflememi ü tir. Bu ilkelerde hedeflenme- yen düzenlemeler ilave performans esasl × analizlere ihtiyaç duyabilir. Alan Performans × ú çin K × lavuzlar Bu performans k × lavuzlar × tasar × mc × lar × ve i ü letmecileri Tip “5A” alanlar × veya e ü de ù erlerinin Federal Yönetmelikler 46, Altbölüm K da belirtilen yap × sal yang × n- dan koruma ü artlar × n × n tasarlanmas × ve korunmas × nda yol göstermek için haz × r- lanm ×ü t × r. Burada Seyir ve Gemi Kontrolü Genelgesindeki (NVIC) 9-97, De ù i ü me 1 performans esasl × analiz yap × lmas × n × gerektirmektedir. Bu k × lavuzlar performans esasl × analizler yerine kullan × labilir. A. 5A Alan ú çinGerekli û artlar ve Durumlar 1. Geçici yang × n yükü kontrol edilmelidir; a. Yang × n × n ç × kt ×ù× s × ran × n ötesine büyü- mesini önlemek. b. Koridorlar × n veya kaç ×ü rotalar × n × n t × - kanmas × n × , engellenmesini önlemek. c. Birim alana dü ü en 0.5 lb/ft 2 (2.5 kg/ m 2 )yan × c × maddea ù× rl ×ù× n × a ü mamak. 2. Oturma gruplar × yla ilgili yo ù unluk ve s × n × rlamalar; a. Birbirine biti ü ik olarak bir s × rada be ü - ten fazla koltuk olamaz. b. Herhangi bir alanda 300 den fazla koltuk olamaz. c. Koltuklar Federal Yönetmelik 46, 116.820 ü artlar × na uyacak ü ekilde sabitlenmeli ve yerle ü tirilmelidir. d. Do ù rudan üstünde iç veya d ×ü k × sm × nda bir s ×ù× nma olan bir 5A alan × n × n kapal × hacmi maksimum 24,750 ft 3 (700 m 3 ) veya minimum 8,830 ft 3 (250 m 3 ) ile s × n × rl × d × r. e. Ayn × yöne bakan s × ralar aras × nda kabul edilebilir minimum mesafe 30 in (0.76 m) dir. f. Birbirine bakan s × ralar aras × nda ka- bul edilebilir minimum mesafe 18 in (0.46 m) dir. g. S × ralar aras × ndaki masalar veya di- ù er dö ü eme malzemeleri “yang × na dayan × kl × ” olmal × d × r. h. S × rt s × rta oturma konumu olarak ya- p × lan düzenlemelerde toplammak- simum 10 s × raya müsaade edilir. i. Yanabilen malzeme olarak yang × n yükü konstrüksiyon ve dö ü eme mal- zemesi olarak 5 kg/m 2 (1 lb/ft 2 ) yi geçemez. j. Tüm hal × veya di ù er zemin kaplama malzemeleri IMO’nun ( International Maritime Organization ) FTP (Yang × n Test Prosedürleri Yönetmeli ù i) Ek 1, K × s × m 2 ve 5’i kar ü× lamal × d × r. 3. Ana makine dairesi giri ü i bir 5A alana veya do ù rudan bir 5A alanla ba ù lant × l × bir koridora aç × lamaz. 4. A ü a ù× daki ü artlar Seyir ve Gemi Kontrolü Genelgesindeki (NVIC) 9-97, De ù i ü ik- lik-1 Bölüm 4.2 ü artlar × n × kar ü× lamal × d × r. .
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=