Yangın ve Güvenlik Dergisi 168. Sayı (Temmuz-Ağustos 2014)
<$1*,1 YH *h9(1/ø. 6$<, 69 <$1*,1 0$.$/( a. Seyir ve Gemi Kontrolü Genelge- sindeki (NVIC) 9-97, De ù i ü ikçik-1 esaslar × na göre yap × lan yang × n yükü hesaplamalar × , bu k × lavuzda belirtilen s × n × rlar içinde uyumun sa ù land ×ù× n × göstermelidir. b. ú ç k × s × mlarda yap × lan her son kat uy- gulama veya dekoratif düzenleme onaydan geçmelidir. c. Mobilya ve dö ü emelik malzemeler, güne ü lik, perde, kilim ve hal × lar Fe- deral Yönetmelik 46, 116.423 ü artla- r × na göre yang × na dirençli olmal × d × r. d. S ×ù× nma bölgelerini, cansal × indir- me bölgeleri ve tip 5A alanlardan kaçma güzergâhlar × n × ay × rmada kullan × lan bölme perdelerine koyu- lan alüminyum çerçeveli pence- reler yan Sahil Güvenlikçe onayl × A-0 pencereleri olacak veya çelik tutma mandallar × bulunacakt × r. S × - ù× nma bölgelerinin biti ü i ù inde veya alt × nda yer alan 5A alanlar × n harici bölme perdeleri üzerinde çelik tut- ma mandallar × olan adi camlar × n (temperli cam veya laminant cam) kullan × lmas × na müsaade edilir. e. Bir 5A alan × n alüminyum güvertesi üst taraf × nda A-S × n × f × izolasyon kulla- n × lmas × gerekmez. f. Bir USCG tip onay × olan yang × n al- g × lama sistemi ve manuel yang × n alarm sistemi Federal Yönetmelik 46, 118.400 ü artlar × na göre tesis edilme- lidir. Duman detektörleri tüm yatma birimlerine, kontrol istasyonlar × na ve hizmet alanlar × na koyulmal × d × r. g. Boyu 65 ft (19.8 m) den büyük olan teknelere Federal Yönetmelik 46, 181.300-320 ü artlar × na uyan bir yang × n pompas × ve ana yang × n sistemi koyulmal × d × r. h. Ana güverte alt × nda, en dü ü ük yükteki su hatt × n × n en az 12 nin (0.3m) alt × na kadar uzanan gemi d ×ü kaplamas × ve çerçeveler A-0 yap × da olmal × d × r. A ü a ù× damadde (i) ve (j) artlar × n × kar ü× - layan bo ü bölümlerin ve yak × t tanklar × için izolasyona gerek yoktur. i. Yak × t tank × s × n × rlar × , USCG ü artlar × n × kar- ü× lamak ko ü uluyla izolasyonsuz alü- minyum veya çelik yap × da olabilir. j. Yang × n yükünün 0.5 lb/ft2 (2.5 kg/m 2 ) a ü mad ×ù× ve çelik veya alüminyum- dan yap × lm ×ü bo ü bölümler ve di ù er alanlar için izolasyona gerek yoktur. k. Tamamen tip 5A alanlarla çevrili merdivenler ve parmakl × klar veya tamamen bir merdiven bo ü lu ù u için- de yer alanmerdivenler izolasyonsuz alüminyum veya çelikten yap × labilir. l. 5A teknelerine e ù er amaçlanan fonksiyonlar × onaylanan düzenleme ve yang × n yükü kabullenmeleri için- deyse gezinti teknesi lisans × verilebilir. m.Genel kullan × m alanlar × nda her bir 500 ft 2 (45 m 2 )güverte alan × na veya bunun kalan küsurat × na bir adet A-II tip seyyar yang × n söndürürcü cihaz koyulmal × d × r. 5. Oturma grubu yap × s × ndaki s × n × rlamalar: a. Yanmaz iskeleti olmal × d × r. b. Her bir koltuktaki toplam yanabilen madde a ù× rl ×ù× 3.85 lb (1.75 kg) geçmemelidir. c. Yast × klar vedö ü emelik kuma ü lar USCG Seyir ve Gemi Kontrolü Genelgesin- deki (NVIC) 9-97 De ù i ü iklik 1, Bölüm 4.2 ye göre test edilmeli ve yang × na dirençli oldu ù u belirlenmelidir. B. Müsaade Edilen E ü de ù er Yerler. (Yu- kar × da listelenen gerekli ü artlar ve du- rumlar kar ü× land ×ù× takdirde a ü a ù× daki düzenlemeler kabul edilebilir.) 1. 5A alanlar ars × ndaki s × n × rlar ve s ×ù× n- ma bölgeleri Federal Yönetmelik 46, 114.400’e göre ü art olan A-0 bölme perdeleri yerine, yanabilir ve duman geçirmez (C s × n × f × ) olabilir. 2. IMO’nun ( International Maritime Organization ) FTP (Yang × n Test Prose- dürleri Yönetmeli ù i) Ek 1, K × s × m 2 ve 5 ü art × n × kar ü× layan zemin kaplamalar × n × n 0.5 lb/ft 2 (2.5 kg/m 2 ) ye kadar olan k × sm × 1 lb/ft 2 (5 kg/m 2 )lik yang × n yükü s × n × r × ndan dü ü ülebilir. 3. Bir 5A alan × içinde yer alan ve iki 5A alan × aras × ndaki bir güverteye destek- leyen kolonlar izolasyonsuz alüminyum yap × da olabilir. 4. Tek bir tuvalet ve di ù er ba ü ka bir mal- zeme koyma yeri olmayan etajerli lavabolu banyolar alan × n bir parças × olarak kabul edilebilir ve ayr × olarak bir Tip 8 alan × gerekmez. 5. Di ù er Amerikan yolcu gemilerindeki s ×ù× nma bölgeleriyle ayn × kategoride olarak ihtiyac × n üzerinde kalan alan × n, e ù er geminin ba ü ka bir yerinde yeterli s ×ù× nma bölgesi varsa, bir alandaki yang × n maksatlar × için s ×ù× nma alan × olarak kabul edilmesine gerek yoktur. Referanslar: 1. Federal Yönetmelikler Yasas × n × n 46. Ba ü l × ù × , Devlet Bas × mevi, Washington DC, 2014, 2. “Navigation and Vessel Inspection Circular Seyir ve Gemi Kontrolü Ge- nelgesindeki” (NVIC) 9-97 “Guide to Structural Fire Protection Yang × n Ko- ruma için Yap × sal Özellikler K × lavuzu,” De ù i ü iklik-1 ABD Sahil Güvenlik Te ü kilat × , Washington, DC, 2010 3. Shriner, N. ”Aç × k denize ç × kan gemi- lerde tip 5A alanlarda Yang × n Yükü Yönetmelikleri için Yang × n Büyümesi De ù erlendirmeleri.” Yüksek Lisans Tezi, Yang × n Koruma Mühendisli ù i Fakültesi, Maryland Üniversitesi, College Park, 2012. 4. Yang × n Test Prosedürleri (FTP)Yönetme- li ù i, IMO, Uluslararas × Denizcilik Örgütü, Londra, 2010.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=