Yangın ve Güvenlik Dergisi 171. Sayı (Kasım-Aralık 2014)

<$1*,1 YH *h9(1/ø. 6$<, *h9(1/ø. 0$.$/( 75 önceden de ù erlendirilmi ü s × n × fland × r- malar × n × kullanarak operatörleri des- tekler. Bu sistemler ak × ll × görev bölgeleri ve sanal bariyerler kullanarak faaliyet- leri tespit ederek, izler ve s × n × fland × r × r. Bu ü ekilde operatörlerin gerçek zamanl × olarak tüm bölgede ne oldu ù unu gör- melerini sa ù lar. E ù ilim 2: Uçak Park Alan × n × n Korunmas × Havaalan × apronu yani uçaklar × n park etti ù i, yükleme, bo ü altma ve yak × t alma yapt × ù × alan oldukça yüksek risk alt × n- dad × r ve hassas bir aland × r. Yetkisiz giri ü tehdidine kar ü × koymak için, nesneleri ve ü ah × slar × izlemek, park alan × nda park etmi ü durumdayken rutin uçak servis operasyonlar × n × tan × mlamak için son teknoloji ürünü ak × ll × algoritmalarla des- teklenen video sistemleri uygulanmak- tad × r. Bu çözümler ola ù and × ü × faaliyetleri an × nda belirlemekte, uçak ve onunla ilgili mülkün güvenli ù ini sa ù layarak sü- rekli bir uyan × k olma durumu temin et- mektedir. Havaalan × operatörlerine sunulan mev- cut çözümler ke ü if kameralar × n × n tel örgülerin etraf × nda, binalarda ve alan- larda sanal bariyerler veya bölgeler olu ü turmak üzere kullan × lmalar × n × sa ù lar ve bunlar yetkisiz bir faaliyet meydana geldi ù inde otomatik alarmlar × tetikler. Kameralardan gelen alan × kapsayan görüntüler otomatik olarak operatörde görüntülenir, faaliyeti gerçek zaman- l × olarak izler ve s × n × fland × r × r. Operatörler tüm park alan × n × görüntüleyen, gerekli tüm bilgilere gösteren bir grafik ekran × izler. Bir hadise meydana geldi ù inde, olay × n nokta olarak yeri belirlenir ve gü- venlik personelinin veya uygun önleme kaynaklar × n × n oraya etkin ü ekilde aktar × l- mas × kolayla ü × r. E ù ilim 3: Mevcut Terminal Altyap × s × n × n En Uygun Duruma Ge- tirilmesi Ortak bir terminal alan × içinde çe ü itli yer- lere (veya yerlerden) ve farkl × güvenlik belgeleriyle seyahat eden veya gelen yolcular × n kontrollü ve etkin bir ü ekilde transferine olan ihtiyaç bugün birçok ha- vaalan × n × n kar ü × kar ü × ya kald × ù × en önemli zorluktur. Avrupa’da örne ù in, û engen ve û engen d × ü × ülkelerden gelen yolcular × n ölçülü, kontrollü ve güvenli bir ü ekilde ay- r × lmas × na ihtiyaç vard × r. Küresel olarak bir- çok uluslararas × havaalan × yurtiçi ve ulus- lararas × yolcular × , giderek kalabal × kla ü an terminallerinde i ü lem yapmak için ben- zer ay × rma ihtiyaçlar × yla kar ü × la ü maktad × r. Bu gibi durumlarda, göçmenlik ve güm- rük prosedürleri ayr × lm × ü alanlarda özel ü artlar alt × nda yap × l × r ancak genellikle terminalin alt yap × s × kullan × l × r. Yolcu veya nesnelerin kontrollü bir bölgeden di ù eri- ne transferlerinin ortadan kald × r × lmas × için çözümlere ihtiyaç vard × r. Birçok havaa- lan × nda sadece önceden belirlenmi ü ve onaylanm × ü alanlar aras × nda otomatik transiti kolayla ü t × rmak için kendilerine özel önlemler yerle ü tirilmektedir. Örne- ù in, Avrupa’n × n büyük havaalanlar × ndan biri, yolcular × n terminalin farkl × güvenlik uygulamalar × olan seviyeleri aras × nda seyahat etmeleri için mevcut genel kullan × ma aç × k asansörlere girmelerine müsaade eden bir çözümü kurmaktad × r. Bir asansör ça ù × r × ld × ù × nda yolcular × n veya nesnelerin olmamas × asansör kabini- nin 3 boyutlu hareket alg × lay × c × lar × olan çoklu ke ü if ve termal görüntüleme kameralar × ile ayr × nt × l × bir taramas × n × n yap × lmas × yla sa ù lan × r. Süreç saniyeler içinde tamamlan × r, asansörün hareket etmeden önce bo ü olmas × n × sa ù lar ve ü ah × s veya nesnelerin transferiyle herhangi bir güvenlik ihlali mümkün olmaz. E ù ilim 4: Yolcu Ak × ü × n × n Ölçülmesi Ekonomik gerilemelere ra ù men, hava yoluyla seyahat küresel olarak büyüme- ye devam etmektedir. Ta ü × y × c × lar aras × n- da kod payla ü × m × , daha büyük uçaklar × n kullan × lmas × , merkezi ve ba ù lant × l × ‘topla ve da ù × t’ sistemi havayolu ü irketlerine son derece büyük kazançlar sa ù lamak- ta, ancak bunun yan × nda terminal için- de mevcut olan yolcular × n say × s × n × n da artmas × na neden olmaktad × r. Bunlar × n sonucu ortaya ç × kan dar bo- ù azlar × n ve kuyruklar × n meydana gel- mesi bugün havaalanlar × n × n kar ü × kar ü × ya kald × klar × önemli sorunlardan biridir. Kat × güvenlik prosedürleri problemi daha kar- ma ü × k hale getirmekte, yolcular × n uça ù a bini ü saatlerinden çok önce havaalan × - na gelmelerine ihtiyac × art × rmakta ve ter- minal içinde hareketlerini k × s × tlamaktad × r. ú lgili tüm süreçleri ve beklenen tesisleri kontrol edip yönetmek için yeterli say × da personel görevlendirilmelidir. En uygun hizmeti maliyet ve sonuçlar × na kar ü × den- gelemek de ü üphesiz karma ü × k bir görev- dir. Havaalan × n × n, yolcular × n ak × ü hatlar × n- daki tüm önemli noktalarda kuyruklar × önleme ve ölçme yapma kabiliyeti ha- vaalanlar × ndaki operasyonlar × en uygun duruma getirmede temel ö ù edir. û imdi personele izleme, yönetme, yolcular ve bagajlar × yla ilgili bilgileri payla ü mada

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=