Yangın ve Güvenlik Dergisi 174. Sayı (Nisan 2015)

*h9(1/ø. 8<*8/$0$ <$1*,1 YH *h9(1/ø. 6$<, 74 ü ük maliyetli ve IP video izleme çözü- münden yararlanmaktad × r. Tony Hunter, Atlanta Kamu Okullar × Bili- ü im Dairesi Ba ü kan × “Kamu okullar × ndan gelen video izleme sistemlerinin polis müdürlü ù ü sistemiyle birle ü mesiyle At- lanta’daki okullar × n emniyet ve güven- li ù ini önemli derecede art × rd × k” diyerek sistemin önemini ve faydas × n × belirtmi ü tir. Video izleme sistemi, sisteme enteg- re edilmi ü okullardan birinde önceden belirlenen bir olay alarm × tetikledi ù in- de, kamu okullar × izleme merkezindeki operatör uyar × y × al × r ve Atlanta Polis Mü- dürlü ù ünü uyar × r. Okuldan gelen video görüntüleri entegrasyon merkezine akta- r × l × r ve burada görevli memurlar alarm × n tetiklendi ù i yerdeki kameralardan gelen canl × görüntüleri izleyerek ve kaydedi- len videoyu gözden geçirerek durumu ve nas × l bir kar ü × l × k verilmesi gerekti ù ini de ù erlendirir. Acil bir durumda, hareket görevlileri gerçek video görüntülerine dayanarak ilk müdahaleyi yapan ekibe sürekli olarak anl × k durum bilgisi aktararak yard × mc × olmaktad × r. Atlanta Polis Müdürlü ù ü memurlar × ndan Yüzba ü × Leanne Browning “Okulun içinde neler olup bitti ù ine dair gerçek zamanl × olarak durum bilgisi sadece verilen tep- kinin etkinli ù ini art × rmakla kalmaz ayn × zamanda hem müdahalede bulunan ekibin hem de okulun içindekilerin emni- yetini sa ù lar.” “ ú lave edilen canl × videoyu mobil kumanda arac × m × za aktarma ile gelen kapasite art × ü × , sahadakilerin ka- meralar × kontrol etme ve ihtiyaçlar × na göre hareket ettirmelerine müsaade edilmesi gerçekten durumu mümkün ol- du ù unca h × zl × ve güvenli olarak yumu ü ak halletmek için çok daha güçlü bir araç.” Okul sistemi ve polis müdürlü ù ü video görüntülerini yakalama ve kazaya kar × - ü an ü ah × slar × tan × ma imkân × na sahip ol- duklar × ndan sistem ayn × zamanda acil olmayan durumlarda da etkinli ù ini ka- n × tlam × ü t × r. Sistem ayn × zamanda Atlanta kamu okullar × nda devam eden bir soru- nu çözmede de güven kazanm × ü t × r. Sis- temi monte etmeden önce baz × okullar HVAC sistemlerinden yap × lan birkaç bak × r h × rs × zl × ù × olay × ya ü am × ü lard × . Hunter’ × n ifadesine göre “Sadece hare- ket alg × lama kabiliyetleri olan kamerala- r × n mevcudiyeti ve önceden bu tip olay- lar × n ya ü and × ù × tehlikeye aç × k alanlarda art × r × lan ayd × nlatma h × rs × zl × k olaylar × n × n say × s × n × büyük ölçüde azaltm × ü t × r.” Browning önemini belirterek: “Özel ya ü a- m × n gizlili ù i bizim için en önemli konudur ve bu hususta tutumumuz, Atlanta Kamu Okullar × sistemiyle kar ü × l × kl × ili ü kimiz sadece tehlikeli bir durumda veya bir suç i ü len- mi ü se onlara yard × mda bulunmak için olacakt × r.” “ ú zleme devam etti ù i sürece, e ù er acil bir durum ortaya ç × karsa, Video Entegrasyon Merkezi (VEM) uyar × lacak ve buradaki görevliler olay × n meydana gel- di ù i yerdeki kameralara eri ü meye ba ü la- yacaklard × r.” û imdiye kadar yakla ü × k 1.000 kadar amatör güvenlik kameras × üst modelle güncellendi ve Atlanta Polis Müdürlü ù ü (APM) sistemine entegre edildi ancak hâlâ yap × lacak çok i ü var. Sistemin dü- ü ük maliyetli –yayg × n analog kameralar × IP üst modelle de ù i ü tirmek- yap × s × n × ko- rumak için APM her defas × nda bir veya iki okulun dönü ü ümünü yapmaktad × r. Bili ü im Dairesi Ba ü kan × Hunter “Nihai he- def APM’deki tüm okullar × n sistemlerini güncellemek ve bu sistemleri APM siste- mi içine dâhil etmek. ú lave bir hedef ise alarmlar × da do ù rudan Video Entegras- yon Merkezinde ve APM izleme merke- zinde birle ü tirmek.” “ û imdiden merkezimizde okullardan ge- len videolar × görme kapasitesine sahibiz, ancak alarm fonksiyonu polis müdürlü- ù ü merkeziyle henüz birle ü tirilmedi. Git- mek istedi ù imiz nokta bu alarmlar × bir okuldaki alarm ba ü lad × ù × nda kamera- dan gelen video görüntüsünün an × nda entegrasyon merkezinde bir görevlinin incelemesi için ekrana gelecek ü ekilde birle ü tirmektir.” “Tüm okullar × m × z için güvenlik konusunu çok önemli olarak kabul ediyorum.” At- lanta Kamu Okullar × IT altyap × s × ve Üretim Hizmetleri, Genel Müdürü Olufemi Aina: “Gerçek olan konu, ü imdi Polis Müdür- lü ù ü 911 servisinin görevli memurlar × n × n gerçek zamanl × olarak (acil bir durumda) teknik destek vermek üzere süratle video kameralar × m × za eri ü me imkân × na sahip olmas × tüm K-12 okullar × n × n ba ü arma- y × dikkatle dü ü ündükleri ve istedikleri bir konu oldu ù unu dü ü ünüyorum. Çocukla- r × m × z × bu ü ekilde etkileyecek bir giri ü imin ön koltu ù unda oturmak ki ü isel olarak çok mutluluk vericidir.” Atlanta ü ehri için, çözümün ü ehir s × n × rlar × içinde birbirinden ayr × çok say × da kurulu- ü a uygulanmas × fark × na varmay × art × ran ve geli ü en olaylara kar ü × l × k vermek için yasal zorunlulu ù u sa ù layarak ortak çal × ü - maya dayal × bir ortam × olu ü turmaya yar- d × m etmektedir. Güvenlik olgusuna böy- le i ü birli ù i içinde bir yakla ü × m di ù er birçok belediyeler, kurulu ü lar ve ü irketler için yeni ve geli ü en bir model olu ü turmaktad × r. Vi- deo ke ü fi ile çok say × da birimin bir araya gelmesini sa ù layan, Operation Shield giri ü imi, birçok birimin kat × l × m × yla kuvvetin daha da büyütüldü ù ü ba ù l × ileti ü im kon- septini te ü vik etmektedir.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=