Yangın ve Güvenlik Dergisi 177. Sayı (Eylül 2015)
YANGIN ve GÜVENL ø K SAYI 177 87 GÜVENL ø K - MAKALE Hawaii’deki Pearl Harbor Deniz Üssündeki korunmas × z r × ht × mlar × n güvenli ù i için otomatik sürgülü kap × lar kullan × lmaktad × r. Sert Güvenlik Önlemleri Genelde Deniz Limanlar × nda Kullan × l × yor Örne ù in, Avustralya’daki Sydney liman × - n × n uluslararas × seyahat gemisi terminali anti-terörist bariyerlerle korunmaktad × r. Aktive edilene kadar Delta Scientific üre- timi olan bariyerler yerde düz bir biçim- de yatmaktad × r. Aktive edildiklerinde ise 45 derece aç × yla yerden yukar × bir ba- riyer olu ü turmakta ve h × zla hareket eden bir arac × yolda durdurabilmektedir. Bir bariyer, saatte 80 km h × zla yol almakta olan 52 ton a ù × rl × ù × ndaki bir arac × durdu- rabilmektedir. Sadece 45 cm derinlikte monte edilmi ü bir bariyer, 1.6 milyon jullük bir darbeden tek parça halinde ç × kmay × ba ü armaktad × r. Çarpma de- neyinden sonra araç kald × r × lm × ü , bariyer 27,000 defa daha çal × ü m × ü t × r. Sydney liman × nda, kalabal × k yaz ayla- r × nda takriben 90 geminin demirledi ù i, Circular iskelesindeki yabanc × yolcular terminalinin güvenlik kap × s × ndan h × zla hareket eden araçlar × n geçi ü ini bariyer- ler engellemektedir. Limandan geçmesi beklenen yakla ü × k 160,000 yolcu, Avust- ralya turizm endüstrisi hakk × nda bir fikir verebilmektedir. New South Wales eyaletindeki limanla- r × n güvenliklerinin güncellenmesi prog- ram × n × n bir parças × olarak anti-terörist bariyerler monte edilmi ü tir. Di ù er art × r × lan güvenlik önlemleri aras × nda ise güvenlik videolar × , yasakl × bölgeler ve güvenlik denetimleri de say × labilir. Hawaii’de Pearl Harbor Deniz Üssünde- ki korumas × z r × ht × mlar × n güvenli ù i için ise sürgülü otomatik kap × lar kullan × lmaktad × r. Deniz üssündeki bu otomatik kap × lar, te- röristler ile r × ht × mdaki de ù erler aras × nda bir bariyer olu ü turmaktad × r. Deniz Kuvvet- leri bu bariyer sistemini, bir taraftan yeter- li koruma gücü sa ù larken, di ù er taraftan da r × ht × mlarda yüksek verimlilik seviyesini sa ù lamak üzere kurmu ü tur. Bu kap × lar ku- rulmadan önce, r × ht × ma yakla ü t × ù × n × zda kar ü × n × zda bir nöbetçi taraf × ndan koru- nan kap × lar bulunmaktayd × . Giri ü izni ve- rip vermemek do ù rudan bu nöbetçinin sorumlulu ù unda idi. Nöbetçi Belgeleri ú ncelemektedir Art × k r × ht × mlarda, nöbetçiyi koruyan bir kap × veya kulübe sistemi bulunmaktad × r. Nöbetçi bu kulübenin içinde bulunmak- ta ve kendisine dokunulamamaktad × r. Geçmek isteyen herkes belgelerini ku- lübenin yan × nda bulunan bir pence- reden içeri vermek zorundad × r. Ancak, herkes kulübedeki nöbetçiye eri ü ebilse de, gene de kap × dan geçmeyebilmek- tedir. Yo ù unlu ù un dü ü ük oldu ù u dö- nemlerde otomatik modda çal × ü × rken bu kap × lar iç güvenlik bakanl × ù × için güç art × r × c × sistemler olarak kullan × labilmekte- dir. Otomatik kap × sayesinde kullan × lmas × gereken adam gücü say × s × nda azaltma yap × labilmekte, güvenlik personeline ise koruma için elzem olan devriye gezme, gözetleme ve habersiz denetim yapma gibi di ù er güvenlik i ü lemlerini yerine ge- tirebilmek için zaman kazand × rmaktad × r. Pearl Harbor ayr × ca bir araç arkas × nda çekilerek ta ü × nabilen ve yerine 15 daki- kada monte edilebilen portatif bariyerler de kullanmaktad × r. Sabit ve portatif ba- riyerler, di ù er bir tak × m güç art × r × c × koru- ma cihazlar × ve yöntemleri ile entegre olarak, derin-savunma yöntemi esas × na dayal × anti terörizm sistemi kurmaktad × r. Pearl Harbor’dan çok uzaklarda, Flo- rida’n × n Güne ü e Aç × lan Kap × s × olarak bilinen Orlando Sanford Hava Liman × (SFB), Birle ü ik Devletler’deki en i ü lek hava limanlar × ndan biridir. 1968 y × l × nda aç × lan bu liman, y × lda iki milyon yolcuya hizmet vermektedir. Bu kapasitede bir hava liman × nda, zama- n × nda etkin karar alabilmek ve dolay × s × ile de hava liman × personelinin ve yolcular × n güvenli ù ini sa ù lamak çok önemlidir. Her ne kadar SFB, güvenlikle ilgili hususlar × ta- kip etmek üzere eski bir analog ticari vi- deo kay × t sistemi kullanmakta idiyse de, VCR teknolojisi kullan × ld × ù × ndan, bu sistem video kay × tlar × n × n ar ü ivlenmesi yetene ù i ve kapasitesine sahip de ù ildi. Ayn × ü ekil- de, canl × kamera iletilerinin görüldü ù ü ü e- kilde mi kayda al × nd × ù × n × n teyidi mümkün olmad × ù × gibi, seçilmi ü video kamera ka- y × tlar × aras × nda dola ü mak da kolay ve h × zl × yap × lan bir i ü lem de ù ildi. Hava liman × güvenli ù inde uzun y × llara dayanan deneyimi ve mevcut sistemler
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=