Yangın ve Güvenlik Dergisi 178. Sayı (Ekim 2015)
75 YANGIN ve GÜVENL ø K SAYI 178 GÜVENL ø K - RÖPORTAJ Öncesinde bu çözüm önerileri var m × yd × yoksa ihtiyaçtan dolay × m × ç × kt × ? Bunlar asl × nda dünyan × n bir ihtiyac × . Birçok ülkede bu teknoloji mevcut olup ba ü ar × l × bir ü ekilde kullan × lmaktad × r. Plustek yan × nda binlerce farkl × NVR, DVR ve MVR üreten firmalar var. Plustek burada biraz daha farkl × l × k üretmeye çal × ü makta. Türkiye piyasas × nda da herhangi bir tüketici bir NVR cihaz × almak için binlerce firmayla muhatap olabilir. Bu alanda da Plustek kendi profesyonel alan × nda faaliyet göstermektedir. Örne ù in, Emniyet Mü- dürlü ù ü araçlar × nda geçmi ü te kullan × lan birçok NVR cihaz × yap × lan testlerde × s × dan dolay × kötü sonuçlar vermi ü tir. Plustek bu konudan sonra Emniyetle çal × ü malara ba ü lam × ü t × r. Plustek NVR cihazlar × nda genelde fan ve hava almas × için ba ü ka bir bölüm yoktur. Bu da ü u demek, d × ü ortama koydu ù unuzda da çok uzun bir zaman herhangi bir altyap × dan kaynak- lanan bir sorun olmazsa cihazda hiçbir s × k × nt × ya ü anm × yor. Son teknolojilerde ise Plustek mobil alan × nda devam ediyor. ú lk üretti ù i ürün dünyada en ince ve ufak NVR cihaz × yd × . û imdi de araç takip sistemlerine art × de ù er katarak bunu görüntülü hale getirdi. Stan- dart GPRS tetikleyici sistemler, taksi durak- lar × veya araç kiralayan firmalar arac × n × arad × ù × zaman bir komut gönderir o da GPRS’e yüklenerek ufak bir data dosyas × olu ü turulur, koordinat verilir ve arac × n × z × n nerede oldu ù unu ö ù renirler. Fakat araç iç görüntüsü veya hangi ortamda bulun- du ù una dair bir görüntü elde edilemez. Türkiye’nin asl × nda en büyük ihtiyac × arac × n d × ü çevresinin izlenmesidir. Biz ne yaz × k ki Türkler olarak bunu h × rs × zl × ù a kar ü × yap × yo- ruz. Bir otobüs kaza yapt × ù × nda kamera sistemine sahip olmas × na ra ù men kazaya ait hiçbir bilgi elde edilemiyor. Yurtd × ü × nda çok güzel örnekler var; stan- dart ön cama yap × ü t × r × lan araç kamera- lar × n × bilirsiniz, Hollanda’da bu yasal hale geldi ve Türkiye’de de gelmesi gerekiyor. Minibüsler ve otobüsler için baz × ufak çal × ü malar yap × ld × ama bilhassa bunun d × ü ortam izlenmesi için yap × lmas × laz × m. Örne ù in, otobüsün arka kö ü elerine, önüne ve yanlar × na kameralar yerle ü tirilerek bir kaza oldu ù unda bu kameralar incele- nebilir. Üretti ù imiz cihazlar × n testinde çok ente- resan bir durum ya ü and × , Tayvan’da ilk teste ç × k × ld × ù × nda bir kaza gerçekle ü ti, bu kazada arac × n önünde giden bir moto- siklet devrilip dü ü üyor. Polis geldi ù inde ise arkas × ndaki araçtan kaynakland × ù × için kaza geçirdi ù ini söyleyerek tazminat talep ediyor. Ve burada hemen arac × n içindeki dört kamera incelendi ve motosikletin kendi kendine devrildi ù i görüldü. Bu kesin- likle bir gün sonra hayat × n × z × de ù i ü tirebile- cek bir durum asl × nda. Umar × z Türkiye de bu konuda biraz daha bilinçlenecek ama biraz zaman gerekmesinin yan × nda ara- balar × m × za da k × ymam × z gerekiyor. Çünkü biz arabas × n × n bir taraf × nda boya olunca satamayan bir ülkeyiz. En az × ndan devlet araçlar × nda olmal × , özellikle ú stanbul tra- fi ù inde minibüsler olsun, otobüsler olsun çok büyük trafik sorunlar × ya ü amakta veya neden olmakta… Trafik kazalar × n × n büyük bir ço ù unlu ù unu bu araçlar yap × yor. Peki Madenle ú lgili Ürün Türkiye Pa- zar × nda Gereken ú lgiyi Gördü Mü? Türkiye pazar × nda bir talep yaratmak çok zor. Bu bizim hem ekonomik altyap × m × zla ilgili, biliyorsunuz madende zaten gerekli ko ü ullar sa ù lanamad × ù × gibi bir de üzeri- ne biz böyle kamera kural × m dedi ù imiz zaman insanlara lüks geliyor ne yaz × k ki. Biz bu yat × r × m × yapal × m diyenler oluyor, dinleyelim diyenler oluyor ama maalesef hiçbir zaman sonuçlanm × yor. Madenler haricinde di ù er farkl × alanlarda da çö- zümler var ama ürünü ücretsiz sunmay × dahi dü ü ünseniz mutlaka bir yerde t × kan × - yor. Bu devletin talebiyle ba ü layabilecek ve ü art ko ü mas × yla çözülebilecek bir konu. Böyle bir sistemin ne kadar büyük bir fay- da getirebilece ù ini dü ü ünebilirsiniz. Bu dedi ù im gibi sadece madenler için de ù il, çocuk parklar × ndan tutun d × ü ortam- larda ve hatta bir çok terör bölgesinde olmas × gereken sistemler. Bahsetmek istedi ù ini ba ü ka bir ürün grubu var m × ? Plustek’in yurtd × ü × nda çok büyük ba ü ar × hi- kayelerine sahip. Ama Türkiye’de sadece NVR sektöründe çal × ü ma yap × yoruz. Bunun d × ü × nda yeni ürün olarak çal × ü malar var fakat bu çal × ü malar dünya talebine göre ü ekilleniyor. Türkiye talebi Türkiye’de biraz daha kal × pla ü m × ü markalar. Yeni bir markay × Türkiye’de kabul ettirmek çok zor. Bunun için çok fazla reklamyapman × z ve devaml × promosyon ürünler sunman × z laz × m. Ancak bunu yapt × ù × n × z zaman insanlar sizin iyi bir ürün vemarka oldu ù unuza inan × yor, böyle bir mant × k var. Biz de aç × kças × 2016 y × l × nda bunu yapmaya çal × ü aca ù × z. Dünya Pazar × yla Türkiye Pazar × n × De- ù erlendirdiniz. Bu Konuda Eklemek ú stedikleriniz Var M × ? Ne yaz × k ki Türkiye’de ticaret di ù er ülkelere göre daha zor! Uzun bir süre Tayvan’da bulundum. Çin, Endonez ve Tayvan gibi ül- keleri izleme ü ans × moldu. Türkiye son birkaç y × lda teknoloji anlam × nda gerçekten at × l × m yapt × fakat baz × ekonomik s × k × nt × lar × m × z da var. Bunlar × n içerisinde Türkiye’de büyük bir proje olu ü turmak gerçekten de zor. Büyük projeler yurtd × ü × nda çok daha kolay ve h × zl × olu ü uyor. Örne ù in, Tayvan’dabir tren projesi, bir araç projesi gibi projeler çok h × zl × ilerliyor. Bunun sebebi ü u, Teknoloji Tayvan’dan ç × k × yor fakat orada ya ü ayan insanlar × n bilgi- sayar × nabakt × ù × n × z zaman halaWindows XP kullanmakta oldu ù unu görüyorsunuz. Birkaç y × l sonras × n × planlayarak ú htiyaçlar × kadar × n × talep ediyorlar. Türkiye’deki insanlar ise de- vaml × en son teknolojiyi talep ediyor. Di ù er ülkelerde böyle de ù il, mevcut yat × r × mlar × n × çok uzunbir süre kullan × yorlar. Bundan dolay × Türkiye asl × nda sürekli ihtiyaç do ù uran fakat bu ihtiyaçlara da en son talebi gerçekle ü - tiren bir ülke. Belki de hiç kullan × lmayacak fonksiyonlar × n maliyeti yüzünden bütçeler yetersiz kalmakta ve birçok proje bekletil- mektedir. Yurtd × ü × na bak × ld × ù × taktirde bun- dan dolay × Tayvan di ù er ülkelere çok daha fazla ihracat yapmakta. Örne ù in, ú ran’daki ciro Türkiye’dekinin 7-8 kat × diyebilirim. Tür- kiye ofisi olarak çözüm amaçl × projeler ile Türkiye’nin dünya pazar × üzerinde büyük bir yer almas × için çabal × yoruz.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=