olması gerektiğinden çok daha küçük kalmasıyla da ilişkilidir. Ülkemizde telekomünikasyon alanında Avrupa ve gelişmiş ülkelerle yapılan kıyaslamanın (telefon, televizyon, sayısal santral sayıları vs.) güvenlik sektöründe yapılması henüz söz konusu değildir. Ülkemizde bugüne kadar tesis edilmiş sistemlerin çoğunluğu özellikle iş yerlerini terörist saldırılarından korumaya yöneliktir. Konutlar için bir güvenlik kavramının tam olarak yerleşmesi ancak önümüzdeki 3-4 yıllık bir süreç içinde gerçekleşebilecektir. Güvenlik sektörünün gelişimini etkileyen diğer sektörlerin başında sigortacılık sektörü gelmektedir. Sigorta işlemlerinde güvenlik sistemine sahip tüketicilere çeşitli avantajlar sağlanması sektörün gelişmesini hızlandıracaktır. YANGIN ve GÜVENLİK: Sektörde bİlİndİğİ kadanyla standart ve yasa eksİklİğİ var. Sİzce ülkemİzde bu sektörle İlgİIİ gereklİ standartların hazırlanması İÇİn neler yapılmalıdır? Yasal zorunlulukların getİrİlınesİ İle İlgİIİ neler düşünüyorsunuz? A.SARBAN: Herhangi bir sektörün gelişmesini sürdürebilmesi için, sektördeki üretici ve tüketicilerde kalite ve standart anlayışının yerleşmiş olması gereklidir. Bu gerçekleşmedikçe, serbest pazar ilkeleri doğrul tusunda sektördeki bir ürün için baz alınabilecek ve tercih sebebi olarak kullanılabilecek en büyük etken fiyatının ucuzluğu olacaktır. Bu durum, kısa vadeler için pazarda bir canlılık gösterse de, uzun vadede hem üretici hem de tüketici olmak üzere tüm tarafları ve dolayısıyla sektörü olumsuz etkileyecektir. Tüketicinin sektörün önemini kavraması sonucu bilinçli tüketicilerle artan pazar ise sektörün gelişmesini destekleyecektir. Bunun için az önce ifade edildiği gibi 3-4 yıllık bir süre gerekecek. YANGIN ve GÜVENLİK:Pıyasadakİ rekabet hakkındakİ fikİrlerİnİzİ öğrenebİIİrnıİyİz?Sı'zce, ürün ve hİzmet kalİtesİnİ artırmak İçİn gereklİ olan rekabet ülkemİzde alınası gerektİğİgİbİ yapılıyor mu? A. SARBAN: Bu soru aslında bir önceki soruyla oldukça bağlantılı. Ülkemizde güvenlik sektöründeki tüketici gerektiğince bilinçli olmadığından, kalite ve standart kavramları yerleşmediğinden rekabet ağırlıklı fiyatlar baz alınarak yapılmaktadır. Bu durum sektördeki firmaların kaliteden feragat ederek, daha ucuz cihaz ve malzemelere yönelmesine yol açmaktadır. Güvenlik sektöründe, sistemin kendine özgü yapısı ve önemi göz önüne alındığında satış sonrası hizmetler de büyük önem taşımaktadır. Tüketicilerin sistemin işletme ve bakım onarım faaliyetlerinin önemini tam olarak kavrayamamaları nedeniyle, firmaların bu yönleri de yeterince gelişmemiştir. YANGIN ve GÜVENLİK: Aselsan'ın ürünlerİ ve ku/Jandığ1 teknolojİden bİraz bahsedermİsİniz? A. SARBAN: Merkezi alarm sistemlerinde, sektördeki gelişmeler göz önüne alınarak yeni bir abone birimi ile merkez birimi geliştirme çalışmalarımız halen sürdürülmekte olup, 1 996 yılında piyasaya sunulması planlanmaktadır. Yeni sistemin, mevcut sistemimize göre bir yeniliği özel kiralık hatlar üzerinden çalışabilmesinin yanı sıra normal telefon hatlarıyla da merkez birimle iletişim kurulabilmesidir. Modem aracılığıyla abonelerden çok daha detaylı bilgilerin alınması mümkün hale gelebilecektir. YANGIN ve GÜVENLİK: Eklemek İstedİğİniz başka bir husus var mı? A. SARBAN: 1994 yıl sonu itibarıyla, 504'ü mühendis ve 632'si teknik personel olmak üzere toplam 2279 personelimiz bulunmaktadır. Mühendis personelimizin %50'sinin yer aldığı AR-GE çalışmalarına toplam satışlarımızın yaklaşık %8'i harcanmaktadır. Bu konuda dünya standartlarına ulaşılmıştır. Aselsan, Haberleşme Cihazları Grubu, Mikrodalga ve Sistem Teknolojileri Grubu, Mikroelektronik Güdüm Elektroniği ve Elektro-optik Grubu olmak üzere üç grup altında bugünkü işlevlerini yerine getirmektedir. Haberleşme Cihazları (HC) Grubu temel olarak askeri ve sivil haberleşme alanında faaliyet göstermekte olup, tasarım ve üretime ilişkin güç ve yeteneklerini sürekli geliştirmenin yanı sıra, çağdaş kalite yönetim sistemlerini uygulayarak hem yurt içinde, hem de yurt dışında dünyanın önde gelen firmalarıyla rekabet edebilmektedir. 1994 yılsonu itibarıyla, HC Grubu'nun Macunköy'de kurulu tesislerinde ve İstanbul, İzmir Bölge Müdürlükleri'nde l 95'i mühendis olmak üzere toplam 1 131 personel çalışmaktadır. Ayrıca, sayıları hızla artan binlerce müşterinin gereksinimlerini tam olarak karşılayabilmek amacıyla, 1 8 ilimizde özenle seçilmiş 60 satış bayii faaliyet göstermektedir. Temel görevini, müşterilerine kaliteli ürünler sunmak olarak benimseyen HC Grubu'nun tasarım, geliştirme, üretim, tesis ve hizmette kalite güvencesinin uygunluğunun göstergesi TS-ISO 9001 sertifikasıdır. Askeri projelerde şart koşulan AQAP I / Endüstriyel Kalite Kontrol Sistemi için NATO gereklerine uygunluk belgesi de mevcuttur. Günümüzün gereksinimlerine ve teknolojilerine uygun olarak mevcut ürünler sürekli geliştirilmiş, her yıl eklenen yeni ürünlerlerle ürün çeşidini artırmıştır. Yeni ürünlerimizden, en ileri teknolojiler kullanılarak tasarımlanmış 4000/4100 serısı telsizler kullanıcıların hizmetine sunulmuştur. o YANGIN VE GUVENLİK DERGİ S İ SAYl - 18
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=