Yangın ve Güvenlik Dergisi 181. Sayı (Mart 2016)
YANGIN ve GÜVENL ø K SAYI 181 73 YANGIN - TEKN ø K B ø LG ø aral × klarla modüler nozul yerle ü imi yap × l- m × ü t × r.(Geni ü li ù i 10.5 m’i açan tünellerde ilave nozul yerle ü imi gereklidir.) Tünel Korumas × nda Dü ü ük Bas × nçl × Su Sisi Sistemlerinin Yüksek Bas × nçl × Su Sisi Sistemlerine Göre Avantajlar × • Daha az elektrik güç tüketimi; Yol tünelleri çok uzak noktalarda bulun- duklar × ndan hem havaland × rma siste- minin hem de yüksek bas × nçl × su sisi sisteminin elektrik gücünü ayn × anda sa ù lamak çok zordur. • Özel pompa sistemine ihtiyaç duyul- mamas × ; Dü ü ük bas × nçl × su sisi sistemi mevcut pompa sistemine ba ù lanabilir. Dü ü ük bas × nçl × Su Sisi Sistemlerinin Ge- leneksel Sprinkler Sistemlerine Göre Avantajlar × • Yol tünellerinde yang × n yükü paramet- relerinin de ù i ü ken olmas × nedeniyle Japonlar taraf × ndan yap × lm × ü olan geleneksel sprinkler sistemi testlerinin yeterli olmamas × durumu söz konusu- dur. Japonlar bu testleri 25MW yang × - na kadar yapm × ü lard × r. • Nihonzaka tüneli yang × n × nda (11 Tem- muz 1979) sprinkler sistemi su tükenin- ceye kadar 1 saat boyunca yang × n × kontrol alt × na almay × ba ü arm × ü t × r fakat daha sonra yang × n kontrolden ç × km × ü ve 7 gün boyunca devam etmi ü tir. • Modüler dü ü ük bas × nçl × su sisi sistemi û ekil 2. Runehamar test tüneli ü emas × û ekil 3. Test tüneli kesiti Mavi bölge : Fanlar × n bulundu ù u havaland × rma kesiti. Turuncu bölge: Dü ü ük bas × nçl × su sisi sisteminin bulundu ù u yerdir (0 noktas × ) û ekil 4. -40 m kesit û ekil 5. +5 m kesit çözümleri ; hizmet vermekte olan tü- nellerde kuruldu ù unda kurulum ma- liyetini ve tünel hizmetinin bölünme süresini azaltarak sistem kurulumunu kolayla ü t × r × r. Farkl × Yang × n Senaryolar × n × n Test Edilmesi ú çin Test Tünelinin Haz × rlanmas × -40 m: Üst kesitlerde s × cakl × k ve hava h × z × ölçüm cihazlar × +5 m: Alt kesitte s × cakl × k
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=