Yangın ve Güvenlik Dergisi 183. Sayı (Mayıs-Haziran 2016)

YANGIN ve GÜVENL ø K SAYI 183 85 GÜVENL ø K - MAKALE Lieven SCHOONBAERT Stijn EECKHAUT INFRABEL, ICT Department, ‘‘Tunnel Technology’’ Team, Tweestationsstraat 82, B-1070 Brussels, Belgium Brüksel Uluslararas × Havaliman × ‘Diabolo’ Tren Tünelinde Yang × n Önleme ve Güvenlik Projesi - 1. Bölüm Ekim 2007 ve Haziran 2012 tarihleri aras × nda Belgian Railways Group ve ortaklar × , o dönemde mevcut olan tek yönlü istasyonun trafi ù ini hafifletmek amac × yla Brüksel Havaliman × n × n ana pisti alan × na bir demiryolu tüneli in ü a ettiler. Tahliyeyi h × zland × rmak amac × yla Diabolo adl × projenin bu yeni in ü a edilen 4 km’lik uzun altyap × s × nda tahliye, müdahale ve kurtarma operasyonlar × n × kolayla ü t × rmak amac × yla, AB Direktifi 2001/16/EC, NFPA 130 ve UNECE TRANS/AC9/9 ile uyumlu ü ekilde tünelin ve istasyonun güvenlik konseptinin bir parças × olan bir otomatik yang × n senaryosu sistemi tasarland × . Buna ilave olarak, kompleksin güvenlik konseptinin bir parças × olarak eri ü im kontrol ve izinsiz giri ü tespit sistemi de yerle ü tirildi. Bu makalede sistem tasar × m × ve sistemin kurulumu ile ilgili tecrübeler payla ü × ld × . Özet Ekim 2007 ve Haziran 2012 tarihleri aras × n- da Belgian Railways Group ve ortaklar × , o dönemde mevcut olan tek yönlü istasyonun trafi ù ini hafifletmek amac × yla Brüksel Havali- man × n × n ana pisti alan × na bir demiryolu tüneli in ü a ettiler. Tahliyeyi h × zland × rmak amac × yla Diabolo adl × projenin bu yeni in ü a edilen 4 km’lik uzun altyap × s × nda tahliye, müdahale ve kurtarma operasyonlar × n × kolayla ü t × rmak amac × yla, AB Direktifi 2001/16/EC, NFPA 130 ve UNECE TRANS/AC9/9 ile uyumlu ü ekilde tünelin ve istasyonun güvenlik konseptinin bir parças × olan bir otomatik yang × n senaryosu sistemi tasarland × . Buna ilave olarak, komp- leksin güvenlik konseptinin bir parças × olarak eri ü im kontrol ve izinsiz giri ü tespit sistemi de yerle ü tirildi. Bu makalede sistem tasar × m × ve sistemin kurulumu ile ilgili tecrübeler payla ü × l- d × . Buna ilave olarak, projenin devreye al × nma a ü amas × nda gerçekle ü tirilen ve sistemin yanar halde tünel kompleksinin içine giren bir trene sistemin tepkisini test etmek için özel bir f × rsat olan gerçekten ‘yanan’ tren testini de bu ma- kalede sunuyoruz. Diabolo Demiryolu Hatt × Haziran 2012’den bu yana demiryolu yolcula- r × , Brüksel havaliman × na daha kolay ula ü mak amac × yla Diabolo demiryolu hatt × n × kullana- bilmektedirler. Bu demiryolu hatt × n × n bir k × sm × havaliman × n × n kuzeye aç × lan, Antwerp ü ehri ve Hollanda ile daha iyi ba ù lant × sa ù layan ve yak × n zamanda in ü a edilmi ü olan bir yer alt × demiryolu ba ù lant × s × d × r ( bkz. û ekil 1 ). Diabolo projesi, 2005 y × l × ndan bu yana ‘Nos- sefem e ù risinin in ü aat × n × n do ù udan (Liege, Al- manya) seyahat sürelerini azaltmas × ndan bu yana Infrabel’in Brüksel Havaliman × na demir yolu ile daha kolay eri ü im sa ù lama stratejisi- nin ikinci a ü amas × . Yak × n zamandaki in ü aat çal × ü malar × Brüksel Havaliman × n × n kom ü u ülke- lerden yolcu çekmesi ve onlar × demiryolu va- s × tas × ile havaliman × na getirmesi potansiyelini ortaya ç × kartmaktad × r. Antwerp Hollanda Brüksel Havaliman × Liege, Almanya Brüksel Fransa E19 otoyoluna paralel yer üstü demiryolu hatt × , Haziran 2012. Do ù u Ba ù lant × s × Üst Demiryolu Ba ù lant × s × Aral × k 2005 Kuzey ba ù lant × s × , Demiryolu tüneli, Haziran 2012 Mevcut demiryolu tüneli, 1990’lar û ekil 1. Diabolo tüneli Brüksel havaliman × n × do ù rudan kuzeye ba ù layan bir demiryolu hatt × sunmak- tad × r.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=