Yangın ve Güvenlik Dergisi 183. Sayı (Mayıs-Haziran 2016)
YANGIN ve GÜVENL ø K SAYI 183 88 GÜVENL ø K - MAKALE dir. Uzaktaki kontrol odas × nda bulunan gü- venlik operatörünün, gelen sinyali ald × ù × n × onaylamas × için 1 dakikas × vard × r (kabul süresi ‘T1’) ( bkz û ekil 4’te a ü ama 1 ve 2 ). O andan itibaren, operatörün – mevut teknik imkanlar × ve olas × l × kla tesisteki demir- yolu personelinin yard × m × ile - bu alarm × n gerçek alarm × m × yoksa sahte alarm m × olup olmad × ù × n × kontrol etmek için 5 da- kikal × k ilave zaman × vard × r (inceleme süresi ‘T2’). Bu incelemeye dayanarak, operatör mant × kl × hareket eder: ya da e ù er alarm, yanl × ü alarm ise konfigürasyonu normal moda döndürücü ya da kazan × n statü- sünü onaylar. Bu ikinci durumda, bütün gerekli ekipman aktive edilir ya da bir dü ù - meye bas × larak güvenli moda geçirilir (bkz. û ekil 4’te a ü ama 3). Bu noktada, operatör ayn × zamanda itfaiye ekibini de uyar × r ve senaryonun kontrolünü, tesis kontrol odas × - na ilgili personel geldikten ve bu personel müdahalenin geri kalan × nda al × nacak ak- siyonlardan sorumlu komuta merkezi ola- rak atand × ktan sonra, tesis kontrol odas × na devreder ( bkz. û ekil 4’te a ü ama 4 ). Yang × n senaryo matrisi esnek ç × kt × kon- figürasyonu sa ù lar Yang × n × n lokasyonuna ba ù l × olarak gü- venlik ekipman × farkl × operasyon mod- lar × na sahip olabilmektedir. Asl × nda tünel duman bo ü altma süreci 2 yönde çal × ü a- bilmektedir, veya anons sistemi farkl × ön- cede-kaydedilmi ü mesajlar anons ede- bilmektedir. Bunu mümkün k × labilmek için Diabolo kompleksinin tamam × fark × yang × n senaryosu alanlar × na ayr × lm × ü t × r: • 52 olas × yang × n senaryosu ortaya ç × - kartacak ü ekilde, tünelin kendisi içinde 12 yang × n tespit alan × (tahliye güzer- gah × lokasyonu ve trendeki yang × n × n pozisyonu ile ba ù lant × l × : ba ü k × sm × nda, kuyruk k × sm × nda ya da tren olmad × ù × durumda yang × n); • 16 farkl × olas × yang × n senaryosu ortaya koyacak ü ekilde istasyondaki raylarda 16 yang × n tespit alan × (uzaktan aktive û ekil 4. Yang × n senaryosu ba ü latma s × ralamas × (1-4) ve itfaiye departman × müdahalesi (5-6) ye ü il renkli hareketli × ü × klarla çal × ü an bir dinamik tahliye yönlendirme sistemi. • Seçilmi ü yang × n senaryosuna ba ù l × olarak önceden kaydedilmi ü mesaj- lara sahip bir Anons Sistemi; bu sistem ayn × zamanda kontrol odas × ndan mikrofon ile anl × k mesajlar verilmesine de imkan vermektedir; • Yang × n durumunda tünelin demiryo- lu sinyallerinin otomatik olarak kontrol edilebilmesi amac × yla, yang × n senar- yosu sistemi ile demiryolu sinyal siste- mi aras × nda bir ba ù lant × ; • Kompleksin × ü × kland × rma ve havalan- d × rma sistemleri aras × nda bir ba ù lant × ; • Seçilmi ü yang × n senaryosu ile ba ù - lant × l × olarak bilgi al × ü veri ü i için Brüksel Havaliman × n × n yang × n güvenlik sistemi ile ba ù lant × ; • Ekranlarda kurtarma planlar × n × n oto- matik olarak belirmesi; • Demiryolu altyap × müdürü personeli- ne ve istasyon operatörüne otomatik SMS mesaj × gönderilmesi. Güvenlik anlam × nda spesifik konular ü un- lard × r: kamera ile izleme, kamuya aç × k olmayan alanlarda ve tünel giri ü inde eri- ü im kontrolü ve izinsiz giri ü tespiti, elektro- nik anahtar yönetimi ve anons sisteminin kullan × lmas × . Otomatik Senaryolar × n De ù erlendirilmesi Yang × n senaryosu tetikleyicileri ve güvenlik aksiyonlar × Normal günlük operasyonlar s × ras × nda bü- tün güvenlik kurulumlar × bekleme modun- da olurlar. Birinci yang × n tespitinin hemen ard × ndan (ya da manuel alarm × n hemen ard × ndan) senaryo sistemi otomatik ola- rak bir dizi birbirini takip eden aksiyon ba ü - lat × r. ú lk olarak tespit edilen olay × n nerede gerçekle ü ti ù inin bilinmesi ve durumun ciddiyet derecesinin belirlenmesi çok önemlidir. Bu sebeple ilk ba ü ta, × ü × klar ak- tive edilir ve olay yerindeki bütün kame- ralar kontrol ekran × nda belirir. Kameralar ‘kamera salvosu’ ad × verilen ü ekilde ön- ceden yap × land × r × lm × ü lard × r: 16 kamera durumun net bir görüntüsünü vermekte- Tesis-d × ü × kontrol odas × Tesis-d × ü × kontrol odas × Tesis-d × ü × kontrol odas × Kontrol odas × yang × n alarm × n × onaylar, yang × n senaryosu ba ü lat × l × r Fire detection start acceptance time “T1” (1 minute maximum) Kontrol odas × itfaiye departmanlar × na alarm gönderir Tesis-d × ü × kontrol odas × havaliman × operatörüne alarm gönderir, yang × n senaryosunun tesis kontrol odas × na devredilmesi Tesis-d × ü × kontrol odas × Tesis-d × ü × kontrol odas × Tesis-d × ü × kontrol odas × Tahliye Tahliye kurtarma kurtarma Tren istasyonu ve tünel Tren istasyonu ve tünel Tren istasyonu ve tünel Tren istasyonu ve tünel Tren istasyonu ve tünel ú tfaiye departman × ú tfaiye departman × ú tfaiye departman × ú tfaiye departman × ú tfaiye departman × ú tfaiye departman × Tesis kontrol odas × Tesis kontrol odas × Tesis kontrol odas × Tesis kontrol odas × Tesis kontrol odas × Tesis kontrol odas × kontrol odas × yang × n tespitini kabul eder, inceleme süresi ‘T2’ ba ü lat × l × r, (Maksimum 5 dakika) ú tfaiye birimleri müdahale eder ú tfaiye birimleri müdahale eder, komuta tesis kontrol odas × ndad × r Tren hareketsiz Koordinasyonku müdahale, tesis kontrol odas × itfaiyeciler ad × na yang × n senaryosunu yönetir
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=