Yangın ve Güvenlik Dergisi 185. Sayı (Eylül 2016)
KAPAK KONUSU - MAKALE YANGIN ve GÜVENL ø K SAYI 185 54 û ekil 1. Tünelin model konfigürasyonu. û ekil 2. Duman deli ù i düzenlemeleri stratejileri û ekil 3. S × cakl × k da ù × l × mlar × n × n sunumu û ekil 4. Farkl × egzoz modlar × için, iki yönlü trafikte ü eridin ortas × nda, 2 m yükseklikte s × cakl × k da ù × l × m × . Smoke vent Smoke detectors The exhaust duct Fire source S × cakl × k da ù × l × m × S × cakl × k da ù × l × m × S × cakl × k da ù × l × m × S × cakl × k da ù × l × m × S × cakl × k da ù × l × m × S × cakl × k da ù × l × m × Zaman Zaman Zaman Zaman Zaman Zaman a) Vaka 1:0-5 c) Vaka 3:2-3 d) Vaka 4:3-2 e) Vaka 5:4-1 f) Vaka 6:5-0 3. Sonuçlar ve Tart × ü malar Yukar × da da belirtildi ù i üzere, nümerik simülasyonlar ak × ü de ù i ü kenlerinin üç boyutlu sahalar × n × verirler. Bir ya ù × n du- rumunda ortaya ç × kan duman × n yay × l × m davran × ü × na duman egzoz düzenlemesi stratejilerinin etkisini göstermek üzere, üç belli zamanda merkez plan üzerinde s × - cakl × k da ù × l × m × çizgileri gösterilecektir. Ayr × ca, dura ù an durumdaki s × cakl × klar × n boylamsal profilleri de yüksek de ù erler (k × rm × z × ) 593 K, dü ü ük de ù erler ise (koyu renkte) 293 K’ye denk gelecek biçimde de ù erleri ile birlikte sergilenecektir. Da- has × , duman tabaka da ù × l × m × ve duman yay × l × m h × z × analiz edilmi ü ve a ü a ù × da ay- r × nt × l × olarak tart × ü × lm × ü t × r. 3.1. Duman s × cakl × k da ù × l × m × û ekil 3 ’de, tüm vakalar için 300s, 600s ve 900s sürelerinde tipik s × cakl × k da ù × l × m × görülmektedir. û ekilde görüldü ù ü üzere, duman zaman içinde yukar × ve a ü a ù × yönde yay × lmaktad × r. Bunun yan × s × ra, yukar × yönde duman deliklerinin artmas × ile geri ak × ü duman tabakas × kritik s × cakl × k olan 60 ° C’yi geçmekte, duman × n dibe çökmesi ile birlikte kritik yükseklik olan 2m’nin alt × na dü ü mektedir. Fiziksel ola- rak bu olgular ima etmektedir ki yukar × bölümlerde duman delikleri ekleyerek, daha çok duman × n arkaya do ù ru hare- ketini sa ù layan daha güçlü bir arka ak × ü a sebebiyet verecektir. Bunun sonucu ola- rak da, geri ak × ü yay × l × m oran × n × n yan × s × ra yang × n riski de artmaktad × r. û ekil 4’ de, dura ù an ü artlar alt × nda, farkl × egzoz modlar × için iki yönlü trafikte ü eridin ortas × nda 2 m yükseklikte s × cakl × k da ù × l × m × görülmektedir. Yukar × bölümde duman deliklerinin eklenmesi ile, û ekil 4 ’de gö- Boylamsal rüzgâr, 2m/s Konum (m) Duman Egzoz Modu Artan Yukar × Duman Egzoz Delikleri S × cakl × k (°C) b) Vaka 2:1-4
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=