Yangın ve Güvenlik Dergisi 194.Sayı (Ekim 2017)

Yangın ve Güvenlik / Ekim 2017 47 yanginguvenlik.com.tr MUĞLA BÜYÜKŞEHIR İTFAIYESI OLARAK ŞUBELERINIZ VE PERSONELIZ HAKKINDA BILGI VEREBILIR MISINIZ? İTFAIYE PERSONELININ GELIŞIMI AÇISINDAN NE TÜR EĞITIM FAALIYETLERİ YÜRÜTMEKTESINIZ? İlimizin 31 Mart 2014 tarihinde 6360 sayılı büyükşehir kanunu ile büyükşehir belediyesi statüsü kazanması ile itfaiye hizmetlerinin önemi, sorumluluk saha- mızdaki ormanlık alanın çok olması ve yaz aylarında yaşanan turizm hareket- liği nedeniyle teşkilatımız yoğun bir ya- pılanma çalışması içerisine girdi. İl genelinde nüfus yoğunluğu, ula- şım imkânı ve coğrafi yapısı göz önüne alınarak, 13 amirlik ve 27 istasyon olmak üzere toplam 40 noktada vatandaşları- mıza hizmet veriyoruz. Büyükşehir ol- madan önce il genelinde çalışan toplam 305 personel varken büyükşehir olduk- tan sonra olaylara daha etkin ve hızlı müdahale edebilmek için personel sa- yımızı 513’e çıkarttık. 30 araç alımı ya- parak, araç sayımızı ise 142’ye çıkarttık. İtfaiye personelimiz Belediye İtfa- iye Yönetmeliğinin Hizmet İçi Eğitim Programına göre sürekli olarak eğitim- lere tabii tutulmaktadır. Bunun yanın- da personelimizin teknik anlamda geli- şimi için “Olay Yeri Psikolojisi”, “Yangın Algılama ve Uyarı Sistemleri”, “Temiz Hava Solunum Sistemleri Eğitimi”, “Pompa Seti Kullanıcı Eğitimi”, “Yangı- na Dayanaklı Kapı Eğitimi”, “Doğalgaz Yangın Eğitimi”, “Binaların Yangından Korunması Hakkında Eğitim Yönetme- lik”, “Baca ve Yağlı Kanal Temizleme Yöntem ve Teknikleri Eğitimi” aldı. İt- faiye şoförlerimiz için “İleri Sürüş Tek- nikleri Eğitimi” verildi. Bunların dışında personelimize düzenli olarak “İş Sağlı- ğı ve Güvenliği Eğitimi”, “Risk Analizi Değerlendirme Eğitimi”, “İlkyardım Eğitimi” vb. eğitimler veriliyor. Hizmet İçi eğitimi veren personellere “Eğitici- nin Eğitimi” belgesi aldırıldı. Büyükşe- hir olduktan sonra (31.03.2014) Resmi ve Özel kurumlardan gelen yangın eğitimi talepleri sonucunda 100 bin 251 kişiye, yangın eğitimi verildi. İtfai- ye istasyonlarımızın konumlarına göre uzak mahallelere dağıtımını yaptığımız 127 adet yangına ilk müdahale tanker- lerinin kullanımı ve yangın konusunda bilgilendirme sonunda 3125 vatanda- şımıza, ayrıca mahalle eğitimi projesi kapsamında 1948 vatandaşımıza da yangın eğitimi verildi. Eğitimler düzen- li aralıklarla verilmeye devam ediyor. BÜYÜKŞEHIR İTFAIYESI OLARAK YANGIN, KAZA, DOĞAL AFET GIBI BIRÇOK KONUDA HIZMET VERIYORSUNUZ. İTFAIYEYE YAPILAN IHBARLARI ÇOĞUNLUKLA HANGI KONULAR OLUŞTURUYOR? Muğla Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı olarak ilimizde; her tür yangından trafik kazasına, su baskınla- rından intihar vakalarına kadar 109 tür olaya müdahale etmekteyiz. İlimizde 10.11.2015 tarihinde 112 Acil Çağrı Merke- zi’nin kurulmasından sonra çağrı birimi- miz buraya taşındı. İl genelinde tüm ihbarlar Acil Çağrı Merkezi’ne geliyor. Acil Çağrı Merkezin- deki itfaiye birimimize en çok ihbar Ot Yangınları konusunda gelmekte, bunu sırasıyla kedi-köpek hayvan kurtarma, çöp-moloz vb. yangınları, sıkışmalı tra- fik kazaları, ev yangınları ve orman yan- gınları takip ediyor. MUĞLA IL GENELI IÇIN DÜŞÜNÜRSEK YANGININ ÖNLENMESI KONUSUNDA BINALAR NE KADAR HAZIRLIKLI? İlimizde büyük ölçekli sanayileşme- nin olmayışı bizim için, bina yangınların önlenmesi konusunda önemli bir avan- taj. Genel itibariyle ilimizde konaklama tesisleri başta olmak üzere, kıyı tesisleri orta ölçekte üretim tesisleri, enerji tesis- leri, akaryakıt tesisleri, eğlence yerleri, AVM’ler ile eğitim, sağlık, vb. alanlarda faaliyet gösteren binalar bulunuyor.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=