Yangın ve Güvenlik Dergisi 200. Sayı (Temmuz-Ağustos 2018)

18 Yangın ve Güvenlik / Temmuz-Ağustos 2018 yanginguvenlik.com.tr HABERLER TEMA Orman Yagınlarına Karşı Uyarıyor Mas Grup’un Yangın Hidroforlarında Teslim Süresi Yok T EMA Vakfı yaz mevsiminde hava- ların ısınmasıyla birlikte artan orman yangını riskine dikkat çekti. Türkiye’de 16 - 23 Temmuz 2018 tarihleri arasında 33 ilde 90’dan fazla orman yangını çıktığına vurgu yapan TEMA Vakfı, yangınların büyük bir kısmı- nın insan kaynaklı olduğunun altını çizdi. Yaz mevsiminde orman yangınlarında belirgin bir artış görülüyor. Orman yan- gınlarının büyük bir bölümünün piknik ateşi yakılması, sigara izmariti atılması gibi ihmal ve kusurlardan kaynaklan- dığını hatırlatan TEMA Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Deniz Ataç, yangınların yalnızca ağaçlara değil ormanda yaşa- yan tüm canlılara zarar verdiğini söy- ledi. Orman ekosisteminin büyük zarar gördüğüne dikkat çeken Deniz Ataç, “Orman yangınlarıyla ağaçların yanı sıra orman altı bitki örtüsünü ve ormanın içinde yaşayan çok sayıda canlıyı kaybe- diyoruz. Her geçen yıl iklim değişikliğinin etkisiyle yangın riski daha da artıyor. Ormanlık alanlarda çok dikkatli dav- ranmamız gerekiyor. Yapılan yanlış bir hareket binlerce hektar orman alanının ve canlının hayatını kaybetmesine neden olabilir. Ormanda ateş yakılmaması, sigara izmaritlerinin ormana atılmaması ve bir yangın görüldüğünde hemen ALO 177’nin aranması gerekiyor” dedi. Günde ortalama 11 orman yangını çıkıyor Orman Genel Müdürlüğü’nün web sayfasında yer alan bilgilere göre son günlerde ortalama 11 yangın çıkıyor. Antalya, Muğla, İzmir, Manisa ve Hatay illeri orman yangını sıralamasında ilk beş sırayı teşkil ediyor, 33 ildeki yangınların %50’si bu illerde gerçekleşiyor. Yangına müdahale süresi 15 dakikaya kadar indi Türkiye’de 2002 yılında orman yangınlarına müdahale süresi ortalama 40 dakika iken Orman Genel Müdür- lüğü’nün yaptığı yatırımlarla bugün 15-16 dakikaya kadar geriledi. Erken haber alma sistemlerinin kurulması ve helikopterlerin de aralarında yer aldığı yangın müdahale araçlarının yenilen- mesi sürenin azalmasında etkili oluyor. Orman yangınlarına erken müdahale edilmesinde yurttaşlara da önemli roller düşüyor. Yurttaşlar herhangi bir yangın ya da duman gördüklerinde ücretsiz ALO 177 Orman Yangın İhbar Hattı'nı arayarak yangına erken müda- hale edilmesine destek verebilirler. Bu sayede yangınlara daha kısa sürede ulaşılıyor ve büyümesine imkan veril- meden küçük alanlarda kontrol edi- liyor. n M as Grup, 2017 yılının sonba- har aylarında lanse ettiği Mas Xpress anında teslimhizme- tinin kapsamını genişletiyor. Artık, Mas Grup'un yangın hidroforlarında da teslim süresi yok. Bu uygulama ile müşterilerin saat 16:00’a kadar verdik- leri siparişler aynı gün, saat 16:00’dan sonraki siparişleri ise ertesi gün Mas Grup’un Tuzla Lojistik Merkezi’neden teslim alınabiliyor. Mas Xpress anında teslim hizmeti kapsamında, yeni eklenen NM serisi yangın hidroforlarının yanında Modul A serisi ıslak rotorlu sirkülasyon pom- paları, DM serisi hidrofor sistemleri, Enduro serisi atık su pompaları, DF serisi dik milli pompalar, dişli ve kızgın yağ pompaları ve bu pompalar ile bir- likte kullanılan ekipmanlar bulunuyor. Konu ile ilgili bilgi veren Mas Grup Satış ve Pazarlama Direktörü Erhan Özdemir “müşterilerimizi dinliyor ve taleplerine cevap vermek için çalışıyo- ruz. Lansmanından itibaren büyük bir ilgi ile karşılanan Mas Xpress anında teslim hizmetimizi yine müşteri talep- leri doğrultusunda genişlettik ve zaten yüksek talep gören NM serisi yangın hidroforlarımızı da Mas Xpress kap- samına dahil ettik. Mas Xpress anında teslim hizmetimiz, beklemek isteme- yen müşterilerimiz için iyi bir imkan sunuyor. İlerleyen günlerde de talepler doğrultusunda Mas Xpress kapsamını genişleteceğiz” şeklinde konuştu. n

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=