Yangın ve Güvenlik Dergisi 201. Sayı (Eylül 2018)
32 Yangın ve Güvenlik / Eylül 2018 yanginguvenlik.com.tr de büyük olmasına rağmen, çok belirgin değildir. Trafiğin yokuş aşağı olduğu senaryolardaki geri tabakalaşmanın uzunluğu, trafiğin yokuş yukarı olduğu senaryolardakine göre, dumanın kaldırma gücü nedeniyle, daha büyüktür. Bu nedenle trafiğin yokuş aşağı olduğu durumlar için duman yayılmasını sınırlamak daha zor bir durumdur. Dumanın yayılmasını kısa kısa mesafeye sınırlamak ba- şarılamaz ve bunun yanında özel bir havalandırma stratejisi de görüş netliğini koruyamaz, tablo 4’de görülen senaryo 8 ve 9 gibi. 8inci senaryoda dumanın yayılma uzunluğu 9uncu senaryoya göre daha azdır, buna karşılık 9uncu senaryoda tabakalaşma daha iyi korunmakta 8inci senaryoda bu sağ- lanamamaktadır. Bu nedenle duman havalandırma strateji- sinin özel yazılımı belli bir tünel için tasarım yangınının mev- kiini dikkate almaya ihtiyacı vardır. Sıcaklık dağılımını termo Şekil 6. Tünel boyunca her termokapıl ağacındaki maksimum sıcaklık ölçümleri. (a) 1 inci , 2 inci , 3 üncü , 4 ünci , 5 inci ve 6 ncı havalandırma senaryoları. (b) 7 inci , 8 inci , 9 uncu , 10 uncu , 11 inci ve 12 nci havalandırma senaryoları. Şekil 9. Duman yayılmasının uzunluğu (a) Senaryo 1-6, (b) senaryo 7-12 Şekil 8. Lazer ışığı tabakasıyla ortaya çıkartılan duman tabakası pozisyonu. Şekil 7. (a) 9 uncu havalandırma senaryosu için kızıl ötesi görüntüler; (a) ateşleme olmasından 2 dk. sonra, (b) ateşleme olmasından 5 dk. sonra. Yangından Uzaklık (m) Yangından Uzaklık (m) Yangından Uzaklık (m) Yangından Uzaklık (m) Yangının yukarı yönü Yangının akış yönü Duman yayılmasının kazaklığı (m) Duman yayılmasının kazaklığı (m) Yangının yukarı yönü Yangının akış yönü Senaryo Senaryo AYIN KONUSU / MAKALE
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=