Yangın ve Güvenlik Dergisi 202. Sayı (Ekim 2018)
Yangın ve Güvenlik / Ekim 2018 31 yanginguvenlik.com.tr "Sürekli ilerleyen teknolojik gelişmeler doğrultusunda gelişen üretim parkurumuzdaki yenilikler, ürünlerimizin tasarımına ve kalitesine doğrudan yansımaktadır." yanı sıra, çalışanlarıyla birlikte büyük bir ailedir. Şirketimizde iletişim dili “Ben”den ziyade “Biz” üzerinden yürü- mektedir. Bu ahlaki değerler sayesinde FETAŞ’ın, güçlü bir kurumsal hafıza ve tecrübeyle, işini seven ekibiyle, kaliteye gösterdiği özenle rakiplerinden ayrışan güçlü bir marka olduğunu düşünüyoruz. Aynı değerleri taşıdığına inandığı- mız firmaların ürünleriyle birlikte, piya- saya sunduğumuz ürün yelpazemiz sürekli genişlemektedir. Kendi bünye- mizde üretilen; yangın makaraları ve dolapları, yangın hidrantları ve dolap- ları, yangın tüpleri ve dolapları, mobil ve sabit endüstriyel amaçlı söndürme sistemleri, köpüklü söndürme sistemleri, yanıcı-patlayıcı-parlayıcı malzemelerin güvenle aktarılması, taşınması veya depolanmasını sağlayıcı ürün grupla- rının yanı sıra partnerlerimizle birlikte yağmurlama sistemleri ve vana grubu, gazlı söndürme sistemleri, yangın pompaları, yangın monitörleri ve ben- zeri birçok ürünü temin edebilmekte- yiz. Bu geniş yelpazede FETAŞ üretim ağırlıklı olmakla beraber ithalat, ihra- cat, bakım-onarım-devreye alma, proje destek, danışmanlık gibi hizmetlerle müşteri memnuniyetini sağlamaktadır. Kalite olgusu bugün çok kolay dile geti- riliyor olmasına rağmen, onu yaşatmak FETAŞ’ın işidir. Bunun bilincini taşıyan birçok prestijli ve hacimli projelere imza- mızı atmaya devam ediyoruz. FETAŞ’IN AR-GE ÇALIŞMALARI HAKKINDA BILGI ALABILIR MIYIZ? İnsanı diğer canlılardan ayıran en önemli özelliği düşünebilme yeteneğinin gelişmiş olmasıysa, araştırma ve geliş- tirme kavramının her insanın doğasında olması gerekir. Ayrı bir Ar-Ge birimimiz olmasına rağmen, işini seven her FETAŞ çalışanı bizim doğal birer Ar-Ge elema- nımızdır. Dolayısı ile kalabalık bir Ar-Ge ekibimiz var ve biz bunu dikkate alıyoruz. Bir diğer kaynağımız müşteri şika- yetleri. Her ne kadar istenmeyen bir durum olsa da, müşteri şikayetleri ürünlerimizin gelişmesinde önemli bil- giler sunuyor bize. Şirketimize ulaşan her müşteri şikayeti kayıt altına alınıyor, inceleniyor ve raporlanıyor. Düzeltilmesi gereken hususlar var ise gereği yapıldık- tan sonra kendi içimize dönüp sorunun tekrarlanmaması için düzeltici faaliyet- lerde bulunuyoruz. Bu sistemi, bizim gibi çok uzun yıllar boyunca uyguladığınızda tecrübenin kaliteye nasıl yansıdığını çok net görebiliyorsunuz. Bir diğer kaynağımız piyasa koşulları ve müşteri talepleri. FETAŞ bu verileri analiz ederek mevcut ürünlerini geliş- tirme ve yeni ürünler tasarlayabilme kabiliyetine sahip bir şirkettir. Sürekli ilerleyen teknolojik gelişmeler doğrultusunda gelişen üretim parkuru- muzdaki yenilikler, ürünlerimizin tasarı- mına ve kalitesine doğrudan yansımak- tadır. Teknolojiyi sürekli yakından takip eden FETAŞ, bu konuda sadece yangın sektörüne değil sanayi çevresindeki bir- çok firmaya da örnek olmuştur. Yakla- şık 20 sene önce lazer teknolojisini, 10 seneden fazla süredir robot teknolojisini ve benzeri birçok üretim disiplinini bün- yesinde barındıran FETAŞ, bu nimetleri tasarım ve kalitesine yansıtmakta başa- rılıdır. FETAŞ, yangınla ilgili ürünlerin sahadaki uygulamalarında karşılaştığımız “Gereksiz, zorunlu olmasa hiç kullanmam veya görüntü kirliliği yarattığı için sakla- yalım” şeklindeki ön yargıları değiştire- bilmek için, canları kurtaran bu ürünlerin tasarımlarına estetiği ekleyen ilk firmadır. TÜRKIYE DIŞINDA HANGI PAZARLARDA TICARI FAALIYETLERINIZ BULUNUYOR? HEDEF OLARAK BELIRLEMIŞ OLDUĞUNUZ YENI PAZARLAR BULUNUYOR MU? Biz 30 yıldan fazla süredir ihracat yapmakta olan bir şirketiz. Bugüne kadar ihracatımız doğal olarak komşu ülkeler ve yakın çevresine yoğunlaş- mış, ilave olarak bazı Avrupa, Afrika ve Uzak Doğu ülkelerini kapsamaktaydı. Orta Doğu’da son dönemde yaşanan olumsuz gelişmeler neticesinde diğer bölgelere olan ilgimiz arttı. Özellikle Afrika ve Uzak Doğu bizim için halen bakir ve yeni pazarlar olarak öne çıkıyor. Her bölgenin farklı talepleri ve standart- ları olduğu düşünüldüğünde, ihracat ve Ar-Ge birimlerimizin iyi iş çıkardığını söyleyebiliriz. Londra’nın göbeğindeki lüks bir restoranın sahibi arayıp “Ürün- lerinizin tasarımından çok etkilendim” diyerek talepte bulunduğunda veya Kuzey İrlanda’dan gelen bir telefonda “Sağlam bir ürün arıyordum, sizi önerdi- ler” dediklerinde ya da Maldivlere balayı tatiline giden bir arkadaşınız “Kaldığımız otelde FETAŞ ürünleri vardı” dediğinde yapılan ihracatın ruhunuza kattığı lezzet, doyumsuz olmanızı sağlıyor. TÜRKIYE’DE SON DÖNEMDE YAŞANAN EKONOMIK GELIŞMELERIN FAALIYETLERINIZE YANSIMASI NASIL OLDU? FIRMA OLARAK GELECEK HEDEFLERINIZDEN BAHSEDEBILIR MISINIZ? Mevcut ekonomik gelişmeler sonucu, üreticileri motive edecek tek unsurun başarılarından edindiği manevi kazanımlar olduğu günümüzde, FETAŞ olarak “İnadına üretim” sloganıyla üret- meye ve ihraç etmeye her zaman oldu- ğundan daha fazla ihtiyaç olduğuna
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=